هشدار نمایندگان انگلیس درباره شکاف های لایحه ایمنی آنلاین

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از پرس اسوسیشن، کمیته دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش مجلس انگلیس (DCMS) گفت پیش نویس این قانون نه تنها شفاف نیست بلکه به اندازه کافی برای مقابله با بعضی از محتوای غیرقانونی و مخرب نیز قدرتمند نیست.

هشدار نمایندگان انگلیس درباره شکاف های لایحه ایمنی آنلاین

در گزارش مجلس آمده است دولت باید انواعی از محتوا را هدف بگیرد که در حال حاضر از لحاط فنی قانونی محسوب می شوند و به مثالی از فعالیت های بعضی مجرمان اشاره نموده که تصاویر کودک آزاری را به دقت ادیت می نمایند تا در بازبینی محتوا حذف نشوند و آنلاین باقی بمانند.

نمایندگان مجلس معتقدند این قانون باید چارچوب تعریف از محتوای غیرقانونی را آنالیز کند تا این نگرانی ها رفع شوند. بعلاوه باید اقدامات بیشتری برای تعریف ریسک های مربوط به فعالیت هایی انجام گردد که مجرمانه محسوب نمی شوند اما در حقیقت سلسله توالی آزارهای آنلاین را به وجود می آورند.

کمیته DCMS در گزارش خود اشاره نموده پیش نویس لایحه توازن مناسبی میان آزادی بیان و مقابله با محتوای مخرب آنلاین برقرار ننموده است.

درهمین راستا نمایندگان مجلس هشدار داده اند تمرکز فعلی روی اقدامات اصلاحی مانند جریمه ها به حذف بیش از مقدار محتوا از پلتفرم ها منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اسفند 1400 بروزرسانی: 19 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4550

به "هشدار نمایندگان انگلیس درباره شکاف های لایحه ایمنی آنلاین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار نمایندگان انگلیس درباره شکاف های لایحه ایمنی آنلاین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید