هشدار شرکت گاز مازندران به دستگاه های دولتی

به گزارش مجله پریها، شرکت گاز مازندران به ادارات، سازمان ها و دستگاه های اداری و اجرایی دولتی و عمومی هشدار داده است که بخشنامه وزارت نفت را پیرامون صرفه جویی در مصرف گاز به وسیله زمان بندی روشن و خاموش کردن سامانه گرمایشی و تنظیم درجه آن رعایت نمایند.

هشدار شرکت گاز مازندران به دستگاه های دولتی

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت نفت اخیرا با هماهنگی معاون اول رئیس جمهوری در بخشنامه ای از استانداران خواست تا بر رعایت صرفه جویی در مصرف گاز برای فصل سرما برای حفظ پایداری شبکه برای مصارف خانگی به وسیله شرکت های گاز منطقه ای نظارت نمایند.

براساس این بخشنامه ادارات و دستگاه های دولتی موظفند سامانه گرمایشی با سوخت گاز را ساعت 6 صبح روشن نموده و ساعت 14 و 30 دقیقه هم خاموش نمایند. همچنین دمای محیط ادارات نیز در زمان روشن بودن سامانه گرمایشی گازی باید 18 تا 21 درجه باشد.

طبق اعلام رسمی شرکت ملی گاز ایران مصارف گاز خانگی، تجاری و صنایع غیره عمده در ماه آبان 7 درصد و آذر 18 درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است ولی تا به امروز قطعی یا افت فشار گاز در هیچ نقطه ای از کشور رخ نداده است.

شرکت گاز مازندران با اعلام این که مصرف گاز در استان سال جاری نسبت به سال گذشته 15 درصد افزایش داشته، تاکید نموده است که این شرکت برابر بخشنامه وزارت نفت، مکلف شده است تا گاز اداراتی را جدول زمان بندی روشن و خاموش کردن سامانه گرمایشی و درجه بندی درنظر گرفته شده را رعایت ننمایند، قطع کند.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران شنبه پنجم بهمن گفت: ما در مازندران سال جاری شاهد گازرسانی به بخش زیادی از مناطق کوهستانی بودیم که به طور طبیعی مصرف ما را حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داده است.

جعفر احمدپور اضافه نمود: درخواست ما از همه مشترکان این است که با توجه به سرما، در مصرف بهینه گاز همکاری بیشتری داشته باشند.

وی شرح داد: متوسط مصرف روزانه گاز در مازندران 34تا 36 میلیون متر مکعب است. از آن جایی که تعداد مشترکان سال جاری بیشتر شده و بیشتر این مشترکان جدید ساکن نقاط سردسیر و کوهستانی هستند، مصرف گاز نیز افزایش یافت. ولی با این وصف اگر هر مشترک فقط یک درجه از درجه شوفاژ یا بخاری گازی را کمتر کند به طور متوسط مصرف گاز تا 5 درصد کاهش می یابد.

بازرسی نامحسوس شرکت گاز از ادارات

احمدپور گفت: بر طبق بخشنامه وزارت نفت و معاونت اول رئیس جمهوری مبنی بر روشن و خاموش کردن به موقع سامانه انرژی گاز طبیعی ادارات و دستگاه های دولتی، مصرف انرژی و زمان روشن و خاموش شدن سامانه گرمایشی ادارات به صورت محسوس و غیر محسوس رصد و پایش می گردد و تا به امروز همه مسئولان این نهادها طبق مقررات عمل می نمایند.

احمدپور اعلام کرد: زمان روش کردن سیستم گرمایشی با سوخت گاز 6 صبح و زمان خاموش کردن آن را ساعت 14 و 3 دقیقه بوده و تا کنون افت فشار گاز محسوسی در استان نداشته ایم.

مدیر عامل شرکت گاز مازندران گفت: با اشاره به محدودیت های قانونی تامین گاز نیروگاه نکاء و صنایع پر مصرف از جمله صنایع چوب و کاغذ مازندران، مسئله ای در این واحدها وجود ندارد و همکاری لازم نیز وجود دارد.

بر اساس داده های هواشناسی مازندران، مناطق کوهستانی سال جاری یکی از سردترین سال های پاییزی را تجربه کردند به طوری که میانگین دمای این مناطق به 9.6 درجه سانتی گراد بالای صفر رسید در حالی که سال گذشته 10.2 درجه و میانگین بلندمدت هم 9.8 درجه بود.

همچنین آمار روزهای یخبندان در مناطق کوهستانی مازندران در پاییز سال جاری به 29 روز رسید در حالی که پاییز پارسال تنها 10 روز یخبندان داشت و میانگین پاییزی هم 21 روز بود.

داده های هواشناسی مازندران همچنین این نکته را هم روشن کرد که پاییز سال جاری 186 میلی متر بارندگی در مناطق کوهستانی استان بارید که نسبت به سال گذشته 37 درصد و نسبت به دوره آماری بلند مدت 32 درصد افزایش داشته است.

در حال حاضر 55 شهر بزرگ و کوچک و 2 هزارو 151 روستای استان مازندران از نعمت گاز برخوردارند و گازرسانی به 2 شهر کوهستانی گزنگ و بلده و 425 روستای مناطق کوهستانی هزارجریب نکا، بهشهر و گلوگاه، بخش لاریجان، کجور و بلده نور در حال اجرا است.

استان مازندران 22 شهرستان، 3 هزار و 500 روستا و حدود سه میلیون و 280 هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3197

به "هشدار شرکت گاز مازندران به دستگاه های دولتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار شرکت گاز مازندران به دستگاه های دولتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید