نیروگاه 6 مگاواتی برق در قم افتتاح شد

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، رضا الماسی، سرمایه گذار نیروگاه آذر فناوران پویا پندار قبل از ظهر پنج شنبه در مصاحبه با خبرنگاران گفت: یکی از مسائل امروز کشور کمبود برق است و ایجاد نیروگاه های پراکنده از جمله سیاست های دولت برای جبران کمبود برق است.

نیروگاه 6 مگاواتی برق در قم افتتاح شد

وی با بیان اینکه در قم نیز با کمبود برق روبرو هستیم، اضافه کرد: ظرفیت این نیروگاه 6 مگاوات بوده که با هزینه 128 میلیارد ریالی و با اشتغال زایی 10 نفر به صورت مستقیم و 30 نفر به صورت مستقیم همراه می باشد.

سرمایه گذار این پروژه با بیان اینکه دولت باید تصمیمات جدیدتری را برای احداث چنین نیروگاه هایی توسط بخش خصوصی بگیرد ادامه داد: تجهیزات این نیروگاه وارداتی است و اگر در این شرایط دولت در خصوص تخصیص ارز اقدامی نکند این گونه پروژه ها توجیه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: واردات این تجهیزات باید مورد حمایت دولت قرار گیرد تا در زمان پیک مصرف برق وارد مدار شوند تا در زمان خاموشی های تابستان بخش صنعتی مورد مشکل نگردد.

الماسی گفت: ورود تجهیزات با توجه به تحریم ها آسان نیست و که در زمان 18 ماه این نیروگاه ساخته شده است و با گاز طبیعی تغذیه می گردد و نیروگاه های پراکنده و فسیلی ها می توانند به صورت دائم در مدار باشند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1503

به "نیروگاه 6 مگاواتی برق در قم افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه 6 مگاواتی برق در قم افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید