نقش کلیدی استارتاپ ها در روند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش مجله پریها، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، نقش استارت آپ ها را در روند توسعه گردشگری، استان کلیدی و ضروری دانست.

نقش کلیدی استارتاپ ها در روند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، رویداد استارت آپی گردشگری استان آذربایجان شرقی با عنوان سلام گردشگری، روز گذشته همزمان با آغاز هفته گردشگری، آغاز به کار کرد.

مرتضی آبدار مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان، در آیین گشایش این رویداد ضمن بیان اینکه ایده های نو و خلاق جوانان همیشه در پیشرفت امور اساسی کشور نقش بسزایی داشته است، بهره مندی از این ظرفیت را در صنعت گردشگری به صورت کسب و کارهای نو، فرصتی مناسب برای رونق بخشی به چرخه مالی کشور دانست و گفت: خلق ایده، کارآفرینی، کسب وکارهای متنوع جدید، فناوری های نوآورانه و ظهور اقتصاد جدید مبتنی بر آن، نقطه عطفی در دنیای اقتصاد امروزی است که پنجره جدیدی برای کشورها باز نموده تا با استفاده از آنها، بتوانند بهره مندی بیشتری از توسعه در حوزه اقتصاد را تجربه نمایند.

آبدار تاکید نمود: استارت آپ ها علاوه بر اشتغال زایی برای بسیاری از جوانان، موجب پویایی و افزایش خلاقیت ها و مهارت های آنان می گردد که بی شک صنعت گردشگری به دلیل ماهیت فرابخشی و جذاب بودن موضوعات می تواند سهم بالایی از خروجی و نتیجه این استارتاپ ها در روند توسعه ملی کشور داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، اضافه نمود: استارت آپ ها به عنوان پایگاهی برای معرفی و ارائه ایده های فعالان حوزه گردشگری نقش مهمی ایفا می نمایند که دستگاه ها و سرمایه گذاران می توانند با حمایت از آنها در توسعه گردشگری نقش ایفا نماید. در واقع بهره گیری صحیح از استارت آپ ها در صنعت گردشگری سبب افزایش میزان سرمایه گذاری و بهبود کسب و کارهای کوچک در شهر ها و روستاها می گردد.

آبدار در انتها سخنان خود به بیان مزیت های دیگر استارت آپ های حوزه گردشگری پرداخت و با تأکید بر اهمیت استارت آپ های نوین گردشگری توضیح داد: استارت آپ ها درکنار یاری به جذب گردشگر می تواند در راستای توسعه بازار صنایع دستی، استقرار سرمایه، اشتغال زایی بیشتر و امکان خرید اینترنتی خدمات در حوزه گردشگری نقش کلیدی را ایفا نماید.

فرشاد رستمی سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان نیز در این مراسم به هدف برگزاری این رویداد اشاره نمود و گفت: هدف از برگزاری این استارت آپ، گردآوری ایده های ناب فعالان و علاقه مندان گردشگری است که یقین داریم نتیجه این رویداد به ایجاد کسب و کارهای نوین و به تبع آن توسعه گردشگری خواهد انجامید.

رستمی با بیان اینکه صنعت گردشگری، مطلقاً تک قطبی و تک محور نیست، ادامه داد: قطعا توسعه این صنعت در استان در کنار اقدامات دولتی احتیاج به ایده های نو و جدید دارد، لذا امیدواریم با همکاری دستگاه های مربوط و حمایت از ایده های نو و خلاق جوانان شاهد رویکردی جدید و پرسود در حوزه گردشگری استان و اعتلای آن باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2746

به "نقش کلیدی استارتاپ ها در روند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی" امتیاز دهید

1 کاربر به "نقش کلیدی استارتاپ ها در روند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش کلیدی استارتاپ ها در روند توسعه گردشگری آذربایجان شرقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید