نقش موثر کاهش سفرهای درون شهری در کاهش آلودگی هوا

به گزارش مجله پریها، رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این که استفاده از تکنولوژی و تحقق دولت الکترونیک می تواند در کاهش سفرهای درون شهری نقش بسزایی داشته باشد، گفت: قطعا کاهش سفرهای درون شهری در کاهش آلودگی هوای شهر تهران نقش بسزایی دارد.

نقش موثر کاهش سفرهای درون شهری در کاهش آلودگی هوا

به گزارش خبرنگاران، پس از ارائه گزارش معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، مرتضی الویری در ارائه نظر خود در خصوص گزارش ارائه گردیده، گفت : اگر به تصویر کامل و جامع در مورد آلودگی هوا برسیم، در حوزه حمل و نقل گزارش ارائه گردیده خوب بوده است، اما دو عامل در این گزارش مد نظر قرار نگرفته است. یکی از این عوامل کاهش سفرهای درون شهری است.

وی اضافه کرد: ما می توانیم سفرهای درون شهری را کاهش دهیم که قطعا اقدامی موثر در حوزه مقابله با آلودگی هوا است. در حقیقت می توانیم بسیاری از کارهای خدماتی بانکی و بیمه را به صورت الکترونیک انجام دهیم و از سفرهای درون شهری بکاهیم.

الویری ادامه داد: 30 درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به منابع آلاینده ساکن و 70 درصد از آن مربوط به منابع آلاینده متحرک است. باید بر روی 30 درصد منابع ساکن از طریق خروج کارخانجات آلاینده از شهر اقدام جدی انجام دهیم.

وی در ادامه تاکید نمود: شهری که بر روی گسل زلزله قرار گرفته است آیا نمی توانیم برای دراز مدت نسبت به توزیع شبکه گاز که از ابتدا کار اشتباهی بوده است، تصمیم موثری بگیریم و در دراز مدت بر روی فراوری برق و جایگزینی آن با گاز فکر کنیم؟ قطعا اینها سرفصل هایی هستند که می تواند در حوزه کاهش آلودگی هوا یاری بسزایی کند.

به گزارش خبرنگاران، نظری - یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران در خصوص گزارش ارائه گردیده توسط معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران، خاطر نشان کرد: باید در این گزارش موضوع تاثیر اجرای طرح ترافیک جدید بیان می شد. در مورد درآمدهای شهرداری حاصل از اجرای این طرح نیز باید اطلاعاتی داده گردد که تعیین گردد آیا شهرداری تهران از این محل کاهش درآمد داشته است یا افزایش درآمد.

وی تاکید نمود: ظاهرا درآمدهای حاصل از این محل به حساب خزانه واریز نگردیده است که این اتفاق باید هر چه زودتر محقق گردد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران در بخش دیگری از صحبت های خود به موضوع دوچرخه های اشتراکی در شهر تهران اشاره نمود و گفت : هر چند که این طرح، طرح بسیار خوبی است، اما در شهر تهران خیلی دیده نمی گردد که باید با اعمال نظارت جدی تر نسبت به اجرای آن اقدام کرد.

به گزارش خبرنگاران، فراهانی نیز در خصوص گزارش ارائه گردیده، گفت : آلودگی هوا در راس اولویت های شهروندان تهرانی قرار گرفته است و به عنوان مهم ترین مطالبه شهروندان تهرانی محسوب می گردد، لذا باید نسبت به جزئیات کارهای مقابله ای با آلودگی هوای تهران اطلاعات دقیق تری ارائه گردد.

وی در ادامه صحبت های خود خاطر نشان کرد: فقط شهرداری تهران درگیر این مسئولیت نیست. بر اساس آمار در زمان تشدید آلودگی هوا شمار بیماران تنفسی 60 درصد افزایش پیدا می نماید. آلودگی هوا بی تردید باعث کاهش عمر به میزان حداقل پنج سال میان شهروندان تهرانی گردیده است.

فراهانی ادامه داد: بر این اساس سن امید به زندگی کاهش یافته است. بر اساس آمار بانک جهانی 9 هزار و 900 نفر در سال 1384 بر اثر دو آلاینده مهم جان خود را از دست داده اند. گزارش که معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران ارائه نموده اند، فعالیت های مختلفی را نشان می دهد که بخشی از آن بر اساس طرح جامع ترافیک متناسب با این طرح بوده است.

وی تاکید نمود: اگر بخواهیم این گزارش را به سه بخش تقسیم کنیم، یکی از این بخش ها فعالیت های نیازمند بودجه دولتی است و بخش دیگر بر اساس بودجه داخلی شهرداری و معاونت حمل و نقل ترافیک است و بخش سوم نیز نیازمند پیگیری مدیریتی است که با هماهنگی دستگاه های ذی ربط می تواند محقق گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1073

به "نقش موثر کاهش سفرهای درون شهری در کاهش آلودگی هوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش موثر کاهش سفرهای درون شهری در کاهش آلودگی هوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید