نقش اطلاع رسانی در کاهش تخلفات آبی

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران/لرستان مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در کاهش تخلفات است.

نقش اطلاع رسانی در کاهش تخلفات آبی

غلامرضا مدنیان در جلسه بررسی مسائل و مسائل حقوقی شرکت آب منطقه ای لرستان، با اشاره به اجرای پویش الف - ب- ایران، اظهار کرد: باتوجه به شرایط کنونی وزارت نیرو در دو فضای کاری سازوکارها وساخت وسازها، وزیر نیرو محورهای زیادی را به عنوان بحث کاری تعیین کردند که درفضای سازوکارها بخش های عمده ای مربوط به مباحث حقوقی است و باتوجه به شرایط کنونی کشور لازم است مباحث حقوقی در چارچوب قوانین اجرایی شود.

وی با بیان این که اطلاع رسانی و فرهنگ سازی از موارد بسیار مهم و تأثیرگذار در کاهش تخلفات است، شرح داد: نیاز است روابط عمومی با واحد حقوقی و سایر واحدهای شرکت ارتباط داشته و قوانین ناظر بر تخلفات آبی به صورت بروشور و در قالب سند روابط عمومی در هنگام عقد قرارداد به بهره برداران ارائه شود که این امر تأثیر به سزایی در کاهش تخلفات دارد.

مدنیان بیان نمود: یکی از مسائل مهم در نظام حقوقی کشور در بخش آب این است که فرهنگ سازی حقوقی به اندازه کافی انجام نشده ومردم تصورمی کنند هر کار غیرقانونی که انجام دهند باید توسط شرکت قانونی شود.

مدیرکل دفتر حقوقی شرکت مدیریت منابع آب ایران تأکید کرد: واحد حقوقی باید نکات قانونی، حقوقی و تخلفات درخصوص حد بستر و حریم رودخانه ها و علائم هشداردهنده را به کمک روابط عمومی به اطلاع مردم برساند.

وی با اشاره به این که چنانچه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی به نحو شایسته ای انجام شود از بسکمک از هجمه ها دور می شویم، مطرح نمود: در قانون توزیع عادلانه آب مسائل و چالش های شرکت ها در 10 محور پیش نویس شده و برای تصمیم گیری در بحث کلان و مدیریتی درمراحل بعدی قرارگرفته است.

مدنیان افزود: قانون جامع آب در گذشته کار شده و اکنون در صدد به روزرسانی آن هستیم و چارت دفاترحقوقی که باتوجه به تناسب اهمیت کار حقوقی با عملکرد شرکت لازم است به سمت تقویت چارت های حقوقی دفاتر گام برداریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3538

به "نقش اطلاع رسانی در کاهش تخلفات آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش اطلاع رسانی در کاهش تخلفات آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید