نسل نو پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران

به گزارش مجله پریها، طی چند سال گذشته؛ خودروسازی دانگ فنگ چین همکاری گسترده خود را با ایران شروع نموده است. این همکاری شامل عرضه پلتفرم پژو 301، مونتاژ دانگ فنگ اچ 30 کراس، عرضه کامیون و … می گردد. به گفته منابع مطلع، یکی از شرکای دانگ فنگ در ایران حضور نسل تازه پیکاپ ریچ را قطعی نموده است و می خواهد تا در امسال، این خودروی 2 دیفرانسیل را به بازار عرضه کند. فراوری نسل اول دانگ فنگ ریچ بعد از قطع فراوری نیسان پیکاپ در پارس خودرو شروع شد و پس از مدتی خط فراوری این پیکاپ به زامیاد منتقل شد. سایپا تا به امروز در چند نمایشگاه خودر، نسل دوم دانگ فنگ ریچ را به نمایش گذاشته است، اما این نسل خودروی مذکور هیچ گاه وارد مرحله فراوری و عرضه به بازار نشد.

نسل نو پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران

بیشتر بخوانید: شروع آزمایش های فنی پیکاپ ماموت خودرو

دانگ فنگ ریچ 6 نوترین پیکاپ 2 دیفرانسیل آفرودی این خودروساز چینی است و چندی پیش نسخه الکتریکی آن هم به بازار چین معرفی گردید. آن طور که گفته می گردد، پلتفرم مشترک نیسان ناوارا نو و دانگ فنگ ریچ 6 سبب شده است تا طرف ایرانی این پیکاپ چینی را برای فراوری در کارخانه خود انتخاب کند. نکته قابل توجه این است که ریچ 6 کپی نیسان ناوارا نسل سوم به حساب نمی آید و به خاطر همکاری مشترک میان این کمپانی ژاپنی و چینی، امتیاز پلتفرم برای استفاده در یک پیکاپ نو به کمپانی دانگ فنگ داده شده است. با وحود اینکه کوشش زیادی شده است تا چهره پیکاپ ریچ 6 غیرتکراری باشد، اما هنوز هم شباهت ظاهری اش (به خصوص در نمای جانبی و عقب) با نیسان D23 غیرقابل انکار است.

یک منبع مطلع گفته است که نسخه فول آپشن ریچ 6 با قیمتی فراتر از 900 میلیون تومان وارد بازار می گردد و قرار است تا با سفارشی سازی اجرا شده، تا حدی ویژگی های بیشتری را نسبت به نسخه های چینی داشته باشد. بعلاوه بحث تغییر نشان تجاری این پیکاپ نو هم مطرح شده است و به احتمال زیاد این خودروی کار و تجاری با برند ایرانی به بازار عرضه خواهد شد.

این مدل در نمای داخلی ظاهری اسپرت دارد، اما ازنظر کیفی در سطحی میانه واقع شده است. در کنسول وسط از پلاستیک سخت استفاده شده است. نمایشگر 7 اینچی آن با وجود امکانات مناسب، دارای رابط کاربری مدرن و نوی نیست. دانگ فنگ ریچ 6 ازنظر سازه مهندسی و زیرساخت های مشابه به نیسان ناوارا و رنو آرکانا است و برای همین ابعاد بزرگ تری را نسبت به نسخه های قبلی دارد.

بیشتر بخوانید: مشخصات پیکاپ نو شرکت مپنا

این پیکاپ آفرودی در مدل بنزینی از یک موتور 2.4 لیتری تنفس طبیعی سود می برد که می تواند قدرتی برابر با 157 اسب بخار و گشتاور 230 نیوتن متر را به فراوری برساند. بعلاوه جعبه دنده 5 سرعته دستی وظیفه انتقال قدرت را به چرخ های جلو و عقب دانگ فنگ ریچ 6 دارد. در نسخه فول آپشن این پیکاپ چینی، جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک ZF آلمان وظیفه انتقال قدرت را برعهده دارد.

سیستم محرکه 2 دیفرانسیل (4WD) این خودرو ساخت بورگ وارنر (BorgWarner) است، اما برای هر 2 مدل بنزینی و دیزلی به صورت سفارشی عرضه می گردد. کمپانی دانگ فنگ قیمت ریچ 6 را در نسخه های تک دیفرانسیل پایه و 2 دیفرانسیل فول آپشن، میان محدوده 12 هزار و 300 دلار تا 20 هزار و 400 دلار اعلام نموده است.

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 9 مرداد 1401 بروزرسانی: 9 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4676

به "نسل نو پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نسل نو پیکاپ دانگ فنگ ریچ در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید