خودروهای الکتریکی میدان رقابت مرسدس و تسلا

به گزارش مجله پریها، مرسدس بنز به منظور رقابت با تسلا در حال ساخت یک شاسی بلند الکتریکی با برد 322 کیلومتر است که پیش بینی می گردد زودتر از موعد قدم به بازار بگذارد.

خودروهای الکتریکی میدان رقابت مرسدس و تسلا

به گزارش خبرنگاران و به نقل از وایرد، به نظر می رسد شرکت خودروسازی تسلا با یک رقیب بزرگ روبرو خواهد شد، چرا که مرسدس بنز، خودروی تمام الکتریکی خود را که یک شاسی بلند زیبا است و به زودی روانه بازار خواهد شد، رونمایی کرد.

این شاسی بلند تمام الکتریکی موسوم به EQC یک خودروی دو دیفرانسیل با برد بیش از 300 کیلومتری است.

این خودرو در نهایت پس از نزدیک به دو سال بعد از نمایش اولین طرح مفهومی که در نمایشگاه خودروی پاریس رونمایی شد، تکمیل گردیده است.

ویژگی های کلیدی مرسدس بنز EQC

مرسدس بنز EQC در نوع خود اولین است. طرفداران تسلا و دایملر(Daimler) این خودرو را با مدل پایه Tesla Model X 75D مقایسه می نمایند.

همانند هر خودروی برقی دیگر، یکی از بزرگترین ویژگی های اولیه EQC، برد آن، یعنی میزان مسافت قابل پیمایش با یک بار شارژ است. در ابتدا، دایملر تخمین زده بود که این خودرو می تواند تا 480 کیلومتر طی طریق کند.

در حالی که سرعت مدل تسلا 250 کیلومتر بر ساعت است، بیشینه سرعت این مدل مرسدس 180 کیلومتر بر ساعت است. EQC یک باتری 80 کیلووات ساعتی دارد و قدرت موتور آن 402 اسب بخار است.

تاکنون قیمتی برای این خودرو اعلام نگردیده است. با این حال، علاقه مندان به ماشین انتظار دارند که با قیمت تسلا مدل X 75D یا جگوار I-Pace قابل مقایسه باشد.

ساخت و معرفی این خودرو نشان از سرمایه گذاری جدی مرسدس بنز در خودروهای برقی دارد.

دیتر زیش رئیس دایملر و مدیرعامل مرسدس بنز گفت: با EQC که اولین شاسی بلند(SUV) کاملا الکتریکی مرسدس بنز است، ما در حال پوست انداختن هستیم.

وی اضافه نمود: خودروهای الکتریکی جزء مهمی از خودروسازی آینده است. بنابراین ما در حال سرمایه گذاری بیش از 10 میلیارد یورویی در توسعه نمونه های مدل EQ و بیش از یک میلیارد یورو در فراوری جهانی باتری هستیم.

مرسدس بنز در مقابل تسلا و سایر رقبا

یکی از برجسته ترین تفاوت های بین تسلا و این خودروی برقی جدید از مرسدس بنز، خط فراوری آن است. تسلا همچنان درگیر بحث در مورد چگونگی ساخت وسایل نقلیه خود و چگونگی کوشش برای حفظ سطح فراوری مورد انتظار خریداران و سرمایه گذاران است.

در حالی که اینطور به نظر می رسد که مرسدس بنز در این مورد مشکلی نخواهد داشت و می تواند میزان عرضه و تقاضا را کنترل کند.

مرسدس همچنین به رسانه ها گفت که شرکت خودروسازی پکن که یک سرمایه گذاری مشترک بین آلمان و چین است، فراوری EQC را برای بازارهای محلی چین شروع خواهد نمود.

مارکوس شافر عضو هیئت مدیره کمپانی مرسدس بنز گفت: یکی از مهم ترین استراتژی های ما انعطاف پذیری است. تصمیم ما برای فراوری خودروهای برقی بر روی همان خط فراوری مدل های موتورهای احتراقی، ما را قادر می سازد تا به طور انعطاف پذیری، پاسخگوی تقاضا و استفاده از ظرفیت کارخانه به بهترین نحو ممکن باشیم.

مرسدس بنز امیدوار است که با تسلا رقابت کند و معرفی و عرضه EQC بلیطی برای ورود به این رقابت باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 شهریور 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 399

به "خودروهای الکتریکی میدان رقابت مرسدس و تسلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای الکتریکی میدان رقابت مرسدس و تسلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید