لوکیشن های دیزنی در دنیای واقعی

به گزارش مجله پریها، لوکیشن های واقعی دیزنی

دنیایی زیبایی که در کارتون ها و انیمیشن های دیزنی می بینیم ساخته دنیای خیال هستند اما حتی در این جا هم بخش هایی از دنیایی واقعی پیرامون ما الهام گرفته شده است. در ادامه با خبرنگاران همراه شوید تا تصاویری از مکان های مختلف را در سراسر دنیا به شما نشان دهیم که شباهت انکار ناپذیری با بعضی کارتون ها دارند. در واقع از میان لوکیشن های واقعی دیزنی می توان به قلعه های تاریخی، کوچه و خانه های قدیمی و پدیده ها طبیعی اشاره نمود که همگی یادآور خاطرات خوش دوران کودکی هستند.

لوکیشن های دیزنی در دنیای واقعی

زیبای خفته

قلعه ای در باواریای آلمان در واقع همان قلعه سلطنتی زیبای خفته و یکی از لوکیشن های واقعی دیزنی است که از قلعه نوش ونشتاین الهام گرفته شده است. تاریخ ساخت بنا به سال 1982 بر می گردد در آن موقع لودویگ اُتو فردریش که با نام لودویگ دوم شاه باواریا شناخته می شد آن را احداث کرد. او از سال 1864 تا آخر عمر بر منطقه حکومت کرد. او را مردی علاقه مند به هنر توصیف می نمایند که این قصر را هم با الهام گرفتن از قطعه های آهنگساز مورد علاقه اش ریچارد واگنر احداث کرد. جالب است بدانید که بعضی معتقد هستند قصر معروف دیزنی هم از همین سازه گرفته شده است. مشابه این قلعه در قلب دیزنی لند هم احداث شده است.

علائدین

قصر سلطان در کارتون علائدین یکی دیگر از لوکیشن های واقعی دیزنی است که از تاج محل واقع در آگرای هند الهام گرفته شده است. تاج محل، با سبک معماری مغولی، از مشهور ترین بناهای دنیا است که قرن 17 ساخته شد. سازنده آن پادشاهی بود که این بنا را به همراه قبر و باغ و ساختمان های اطراف در غم از دست دادن همسرش، به عنوان پناهگاهی برای آرامش و دور شدن از دنیا، و به نشانه عشق ساخت.

گوژپشت نتردام

احتمالا حدس زدن این مورد از لوکیشن های واقعی دیزنی کار خیلی سختی نباشد، چرا که کلیسای جامعی که در کارتون گوژپشت منتردام مشاهده می کنید در واقع همان کلیسای جامع نتردام است که در قلب پاریس قرار گرفته است. این بنا یکی از زیباترین نمونه های معماری سبک گوتیک فرانسوی است و هر سال بیش از 13 میلیون نفر به بازدید از آن می فرایند. برای تزیین داخل و خارج آن صدها مجسمه کوچک و بزرگ از سنگ یا چوب تراشیده اند. این کلیسای جامع دارای معروف ترین شیشه های استیندگلس دنیا است.

ماشین ها

کارتون ماشین ها کمی تازه تر است و در سال 2006 ساخته شده است اما آن قدر مجذوب کننده است که بسیاری از بزرگ سالان نیز آن را دیده اند. مرکز رنگ آمیزی بدنه ماشین رامون در انیمیشن محبوب ماشین ها، از مهمانخانه ای در شِمراک تگزاس الهام گرفته شد. شکل ظاهری این بنا مخلوطی از همه چیز است، گویی سوزنی درخشان را به درون خاک فرو نموده باشند. بعدها و با از رونق افتادن جاده 66، این عمارت نیز متروکه شد و از جنب وجوش افتاد. این مورد از لوکیشن های واقعی دیزنی امروزه به علت فرم خاص معماری، بنایی ارزشمند و هنری شناخته می گردد. بعلاوه از آن برای ایستگاه شارژ ماشین های الکتریکی تسلا نیز استفاده می گردد.

فروزن

کلیسایی که در پرفروش ترین انیمیشن قرن مشاهده می کنید در واقع یکی از لوکیشن های واقعی دیزنی است که از کلیسای قرن 19 در کشور انگلستان الهام گرفته شده است. صحنه تاج گذاری السا ملکه آرندل در این جا نشان داده می گردد. البته این فیلم لوکشین های واقعی دیزنی دیگری را نیز دارا می باشد. در داستان آراندل سراسر زیر برف فرو رفته چون السا توانایی کنترل کردن قدرت ماورای طبیعی اش برای تبدیل همه چیز به یخ را ندارد. این سرزمین یخی در واقع تفرایندلاگ در نروژ را نشان می دهد.

آپ

پیت داکتر کارگردان انیمیشن آپ همرا با تیم نوآوران پیکسار به کوه های مرتفع ونزوئلا سفر کرد تا تاثیرات مختلف آبشارهای بهشتی را از میان افراد مختلف جمع آوری کند. در این سفر آن ها از آبشار آنجل (مرتفع ترین آبشار دنیا) نیز بازدید کردند. در این بازدید آن ها هزاران عکس، فیلم و نقاشی در محل انجام دادند. در داستان کارل شخصیت اصلی داستان در پی کسی می رود که در جنگل های جنوب آمریکا گم شده است.

در جست و جوی نمو

در جست و جوی نمو ما را به تور گردش در دنیای زیر آب های شرق استرالیا می برد و در آخر دقیقا کنار برج های سیدنی سر در میاورید. انیمیشنی که توانست برنده جایزه اسکار سال 2003 گردد و از دید منتقدان یکی از انیمیشن های برتر بلند دنیا است. بعلاوه نمو توانست 26 امین فیلم پرفروش تاریخ سینما گردد.

مولان

شهر امپراطوری در انیمیشن مولان در واقع از شهر ممنوعه پکن الهام گرفته شده است. کاخ ها و دروازه های شهر تماما از این منطقه الگو برداری شده اند. محلی که از سال 1420 تا 1912 پادشاه چین در آن زندگی می کرد و امروز تبدیل به موزه شده است. شهر ممنوعه به روایتی وسیع ترین و کامل ترین مجموعه معماری چوبی در دنیا به شمار می رود. در فرهنگ چین، اژدها نماینده قدرت امپراتوری است و امپراتور پسر آسمانی اژدهای حقیقی نامیده می گردد. درون قصر تای حه در بالا و پایین با حدود 13 هزار شکل اژدها تزیین شده است.

عادت تازه امپراطور

ماچو پیچو، خرابه های اسراسر آمیز اینکاها در ارتفاعات 2430 متری پرو یکی دیگر از مناطقی است که به عنوان لوکیشن های واقعی دیزنی انتخاب شده اند. در انیمیشن عاده تازه امپراطور، دهکده پاچا از ماچو پیچو الهام گرفته شده و محل اقامت امپراتور اینکا پاچاکوتی (Pachacuti) بوده است. ساخت ماچو پیچو در حدود سال 1450 انجام شد و تنها صد سال بعد پس از حمله اسپانیایی ها فراموش شد. به خاطر فاصله زیاد از کسکو مرکز اینکاها از چشم دشمن در امان ماند و هرگز پیدا نشد.

منبع: cntraveler.com

منبع: الی گشت
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4539

به "لوکیشن های دیزنی در دنیای واقعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لوکیشن های دیزنی در دنیای واقعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید