نخستین محموله کمک های بهداشتی ایران تحویل تاجیکستان شد

به گزارش مجله پریها، مشاور وزیر نیرو در امور بین الملل از تحویل نخستین محموله کمک های بهداشتی جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان خبر داد.

نخستین محموله کمک های بهداشتی ایران تحویل تاجیکستان شد

به گزارش خبرنگاران ایسنا به نقل از وزارت نیرو نوشت: محمدعلی فرحناکیان گفت: بر اساس گزارش دبیرخانه کمیسیون همکاری های مشترک ایران و تاجیکستان مستقر در وزارت نیرو، به دنبال دریافت درخواست رسمی دولت تاجیکستان از دولت جمهوری اسلامی ایران مبنی بر نیازمندی آن کشور به اقلام بهداشتی و پزشکی برای مقابله با گسترش و مهار بیماری کووید - 19 در تاجیکستان، این دبیرخانه رایزنی های متعدد و هماهنگی های لازم را با مسئولان وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و وزارت بهداشت ایران انجام داد تا در چارچوب توسعه روابط انسانی دو ملت دوست، برادر و هم زبان، کمک های لازم به دوشنبه ارسال شود.

وی اضافه نمود: خوشبختانه نخستین محموله از این کمک ها توسط یکی از شرکت های ایرانی فعال در تاجیکستان به نام تونل سد آریانا به این کشور ارسال شد.

فرحناکیان گفت: این محموله شامل مقادیر قابل توجهی انواع کالاهای بهداشتی و درمانی مورد درخواست دولت تاجیکستان بوده که توسط ایران به شهر دوشنبه ارسال و در این شهر طی آیینی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان تحویل مقامات این کشور شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3440

به "نخستین محموله کمک های بهداشتی ایران تحویل تاجیکستان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین محموله کمک های بهداشتی ایران تحویل تاجیکستان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید