موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس

به گزارش مجله پریها، خبرگزاری خبرنگاران- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس موافقت کرده و به بررسی دو شوری بودجه در مجلس رای دادند.

موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) کلیات طرح اصلاح ماده 182 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بررسی کرده و در نهایت با آن موافقت کردند.

سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در توضیح این طرح بیان نمود: اکنون زمانی که لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی می آید مستقیما به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و پس از بررسی کلیات و جزییات به صحن مجلس ارجاع می شود و پس از بررسی در تلفیق، صحن نظر خود را در خصوص کلیات آن اعلام می کند، اگر صحن به کلیات رای ندهد مانند اتفاقی که سال گذشته افتاد ابهام به وجود می آید و وقت زیادی نیز هدر می رود.

وی در ادامه اظهار کرد: با هدف افزایش تعامل مجلس و دولت و صرفه جویی در زمان و هزینه، اصلاح ساختار بررسی بودجه ارائه شده است. براساس طرح پیشنهاد شده لایحه دولت زمانی که به مجلس شورای اسلامی تقدیم می شود به کمیسیون تلفیق می رود و در بازه زمانی معین کمیسیون تلفیق نظر خود را در خصوص کلیات آن اعلام می کند. پس از آن گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص کلیات به صحن مجلس می آید و صحن در خصوص کلیات تصمیم می گیرد، اگر کلیات تصویب شود مجددا به کمیسیون تلفیق ارجاع شده و جزییات آن بررسی و مجددا به صحن ارائه می شود، اما در صورتی که کلیان رای نیاورد مجددا به دولت رفته و دولت ظرف بازه زمانی تغییرات مورد نظر را انجام می دهد، در این صورت هیچ حقی از نمایندگان ضایع نخواهد شد و صرفا بررسی بودجه به صورت دوشوری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 28 بهمن 1400 بروزرسانی: 28 بهمن 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4528

به "موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با کلیات طرح اصلاح سازوکار بررسی بودجه در مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید