موافقت مجلس با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت پالایشگاه آبادان

به گزارش مجله پریها، نمایندگان مجلس به شرکت دولتی ذی ربط وزارت نفت اجازه دادند فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف دویست و شصت و پنج میلیون یورو به فروش برساند.

موافقت مجلس با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت پالایشگاه آبادان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی صبح امروز (دوشنبه 2 اسفند) در نشست علنی که برای ادامه جریان آنالیز بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور، با بند (ه) تبصره 1 ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

براساس بخش بند (ه) تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه 1401 به شرکت دولتی ذی ربط وزارت نفت اجازه داده می گردد فرآورده نفتی حاصل از افزایش ظرفیت پالایشگاه آبادان نسبت به برنامه مصوب را تا سقف دویست و شصت و پنج میلیون یورو به فروش رساند.

بعلاوه در صورت تصویب بخش هزینه ای این بند، وجوه حاصل را می تواند صرف بازپرداخت تعهدات طرح توسعه و تثبیت این پالایشگاه کند.

لازم به ذکر است در ادامه نمایندگان با بند (و) تبصره 1 ماده واحده این لایحه نیز موافقت کردند.

براساس بخش بند (و) تبصره 1 ماده واحده لایحه بودجه 1401، وزارت نفت به وسیله شرکت های دولتی تابعه ذی ربط موظف است مابه التفاوت بهای خوراک نفت خام و میعانات گازی پالایشگاه ها و شرکت های پتروشیمی و فرآورده های نفتی دریافتی از آن ها را به وسیله گشایش اعتبارات اسنادی به فروش برساند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 تیر 1401 بروزرسانی: 19 تیر 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4657

به "موافقت مجلس با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت پالایشگاه آبادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت مجلس با سرمایه گذاری در توسعه زیرساخت پالایشگاه آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید