منصوریان: در تعطیلات شاکله تیم را عوض می کنم

به گزارش مجله پریها، علیرضا منصوریان، سرمربی جدید ذوب آهن بعد از شکست یک بر صفر مقابل پرسپولیس در باره شرایط تیمش گفت: در تیم ما اولین چیزی که حتی مهم تر از مسائل تاکتیکی است، مسائل روحی است. تیم ما فصل را با شرایط روحی خوبی آغاز کرد، اما رفته رفته روحیه بازیکنان دچار اُفت شد. اُفت روحی روی توان بدنی هم تأثیر می گذارد. با این حال باید به امید نمازی تبریک بگویم که پیش از حضور من در ذوب آهن تیم خوبی را تشکیل داده است.

منصوریان: در تعطیلات شاکله تیم را عوض می کنم

او در باره بازی اتفاقات حین بازی اضافه نمود: به نظرم شکل و روند بازی ما هم بسیار خوب بود. در انتها بازی هم که 10 نفره شدیم، این تیم پرسپولیس بود که در یک سوم دفاعی خود قرار داشت. ما 10 نفره بودیم و آنها در دفاع بودند، چون می دانستیم فشردگی مسابقات پرسپولیس خیلی زیاد است، با 13، 14 بازیکن لیگ را آغاز نموده و ادامه داده است، طبیعی بود که خسته شوند. ما هم می توانستیم در اواخر بازی از موقعیت های خود استفاده کنیم، اما از ضربات ایستگاهی استفاده نکردیم. می دانستیم پرسپولیس روی ضربات آزاد و کاشته ها می تواند به گل برسد. روی اشتباهی که نمی گردد گفت فردی، بلکه اشتباهی بود که مجموعه کرد، گل خوردیم. حریف نیز به آن گل بسنده کرد. می دانستیم حریف از دقیقه 75 به لحاظ بدنی کم می آورد، چون پنج شش بازی است که پشت سر هم فشرده بازی می نماید و خستگی لیگ قهرمانان باشگاه های آسیا از تن شان خارج نشده است. متأسفانه اخراجی دادیم، اما فوق العاده از بچه های مان راضی هستیم، چون میل به تغییر نتیجه داشتند. اگر خوش شانس بودیم، همانطوری که کاشته گل خوردیم، با کاشته نیز می توانستیم گل بزنیم.

منصوریان اشاره ای به عملکرد مظاهری دارد: طبیعی است وقتی دروازه بان ها درون دروازه قرار می گیرند، مسابقه آنها یک نفره است. وقتی دروازه بانی باشید که 90 دقیقه خوب باشید و یک اشتباه کنید، تمام بار تیم روی دوش شماست، اما دروازه بان ما روز بسیار خوبی داشت. مظاهری نشان داد که حضورش در جام جهانی بی دلیل نبوده و یکی از بهترین دروازه بان های ایران است.

ذوب آهن در فاز حمله حرف زیادی برای گفتن نداشت و منصوریان امیدوار است که با استفاده از تعطیلات نیم فصل این شرایط را تغییر دهد: تیم ما روندش تغییر خواهد داد و این قول را به طرفداران ذوب آهن می دهیم که تیم خوبی را در آینده می بینند. در چند پست ترمیم خواهیم داشت. البته باید بگویم که جوان های خوبی هم داریم. با این حال باید به تیم پرسپولیس هم تبریک بگویم که خوب بازی کرد. هر چند از ابتدای بازی هم ریسک نکردند که خیلی بالا بازی نمایند و از نیمه اول در یک سوم دفاعی خود بودند. ما باید در 50 روز تعطیلات نیم فصل وضعیت فیزیکی تیم مان را بالاتر بیاوریم. در فوتبال ایران مسائل فیزیکی مهم تر از مسائل تاکتیکی است. اتحاد و همدلی به تیم ما بازگشته و جدا از هفته پانزدهم که میزبان نفت مسجدسلیمان هستیم، در تعطیلات شاکله تیم را عوض می کنیم. نه شأن و صندلی ذوب آهن اینجاست و نه با روندی که داریم، اینجا می مانیم. بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان کل فیزیک تیم را تغییر می دهیم.

منصوریان درباره اینکه بازوبند کاپیتانی را برای روحیه دادن به محسن مسلمان سپرده بود، اینطور شرح داد: مسلمان از سال 85 در ذوب آهن بوده و پس از قاسم حدادی فر قدیمی ترین بازیکن ماست. البته ما این موضوع را در تیم از بین بردیم که این بازوبند یک تکه پارچه است و اصل شخصیت بازیکنان است که باید ببینیم شخصیت بازیکنان چطور است. خیلی از بازیکنان حتی بدون سابقه زیاد در زمین و بدون بازوبند کاپیتان هستند. به رسم قدیم، بازیکنانی که سابقه بیشتری دارند، بازوبند کاپیتانی را هم می بندند. همان طور که گفتم ما هم موضوع کاپیتانی را در تیم مان از بین برده ایم و این مسائل مهم نیست.

او اشاره ای به بازی بعدی تیمش دارد: ما در بازی بعدی قطعاً برای سه امتیاز به زمین می رویم. تن تیم نباید به باخت عادت کند و این عادت خطرناک است. در کوشش هستیم که این عادت را از تیم جدا کنیم. نیم فصل دوم باید برای بچه ها تعریف جام حذفی داشته باشد و نگاه پلی آفی داشته باشیم. نگاه ما به بالای جدول است، نه صدر جدول و پایین جدول و پلکانی بالا می رویم. چند سال پیش شرایط برای گل محمدی نیز همین طور بود که نیم فصل اول شرایط خوبی با تیمش نداشت و نیم فصل دوم بهتر شد. خودم در نفت تهران بودم و اگر غفلت می کردیم سهمیه آسیا را از دست می دادیم. به نظرم، خوش شانس هم بودیم. اصلاً رؤیاپردازی نمی کنیم و فقط بازی به بازی سعی می کنیم سه امتیاز بازی ها را جمع کنیم. کل لیگ از هفته بیست وششم تا سی ام تکلیفش مشخص می گردد.

منصوریان در مورد اینکه ذوب آهن تمرکزی که باید در زمین داشته باشد را ندارد و آیا فکر می نماید بتواند تیمش را از این شرایط خارج کند، گفت: ما در تیم نفر بزرگ تر به نام قاسم حدادی فر داریم که قبل از مصدومیت بازیکنی با استاندارهای بالای آسیا بود. او ابزار خوبی برای تیم است. بچه های تیم ما خیلی خوب هستند. ما فقط مظلوم هستیم و جسارت و زیاده خواهی را باید در بین بازیکنان تقویت کنیم. باید در یکی دو پست تیم را تغییر دهیم. بازیکنان جوان می توانند مکمل های خوبی بوده و بعد یکی دو سال دیگر مشخص نماینده باشد. در مورد سعید آذری (مدیرعامل باشگاه ذوب آهن) هم باید بگویم که از صمیم قلب خوشحالم در ذوب آهن هستم و خیلی دوست داشتم با این مرد کار کنم. او تمام حواشی تیم را خودش حل می نماید و سرمربیان راحت کارشان را انجام می دهند. از او ممنون هستم. من اول انتخاب شدم و بعد انتخاب کردم. نمی توانم بگویم جلوتر از سعید آذری انتخاب شده باشم. وقتی این پیشنهاد را داد، خیلی خوشحال شدم. من انتخابی از بین دو سه تیم داشتم و با فراغ بال انتخاب کردم. خودم دوست داشتم در ذوب آهن کار کنم و باید از آذری و هیئت مدیره کارخانه تشکر کنم که ذوب آهن را به من سپردند.

اوحرفهای در باره داوری بازی دارد: سیدعلی داوری فوق العاده خوبی کرد. هم داوری ایشان و هم داوری بازی ما با فولاد خوب بود. داوری پوست اندازی نموده و داور خیلی خوب سوت می زد. در این فشار جمعیت و فشاری که کادر فنی پرسپولیس روی او گذاشته بود، با استاندارهای اول آسیا قضاوت کرد. یاری او که سمت من بود، فیزیک فوق العاده خوبی داشت، چون باختیم این حرف را می زنم نه اینکه برده باشیم. داوری خیلی تغییر نموده و یکی از دلایل اصلی اش امیدواری علیرضا فغانی به داوری است. اعتراض ها هم طبیعی است، چون می خواهیم جریان بازی را به نفع ما عوض گردد. کلاً اگر به ما مربیان اجازه بدهند، می خواهیم سوت داور را بگیریم و خودمان قضاوت کنیم!

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 11 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1958

به "منصوریان: در تعطیلات شاکله تیم را عوض می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منصوریان: در تعطیلات شاکله تیم را عوض می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید