مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش مجله پریها، رودخانه چالوس یکی از رودخانه های مهم و پرآب استان مازندران است که از یک رژیم یخچالی، جریانات آب دائم و قابل توجهی برخوردار است. متوسط جریان سالانه آب این رودخانه در محل سد انحرافی چالوس 486 میلیون متر مکعب است که حجم زیادی از آن در نیمه نخست سال بدون استفاده به دریای خزر می ریزد.

مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، اجرای طرح ملی کانال انتقال آب رودخانه چالوس به بخش های مرکزی استان مازندران از سال 1374 آغاز شد. قرار است با تکمیل این طرح آب رودخانه چالوس پس از طی 109 کیلومتر به دشت هراز در شهرستان آمل برسد. پیش بینی شده بود این کانال در طول جهت خود بخشی از آب مازاد رودخانه های خیرود، کجور و گلندرود را به جای ریختن به دریا، برای بخش کشاورزی این جهت در دسترس قرار دهد.

یخکشی یکی از علت های متوقف شدن فرایند اجرایی این طرح را نداشتن اعتبار اعلام نمود و گفت که دولت هر سال حدود 2 میلیارد تومان برای این پروژه ملی در نظر می گیرد که با توجه به شرایط موجود مالی و گرانی مصالح این رقم در مقابل حجم انبوه عملیات بسیار اندک است.

وی ابراز امیدواری کرد با رایزنی هایی که با سرمایه گذاران بخش خصوصی انجام گرفته و تعریف بسته ای در قالب بسته هراز نسبت به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به وسیله فاینانس برای اجرای طرح اقدام گردد.

منبع مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد

انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4410

به "مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: طرح انتقال آب رودخانه چالوس به بخش خصوصی واگذار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید