جاذبه های دیدنی جزیره زیبای ابوموسی Abu Musa

به گزارش مجله پریها، استان هرمزگان در جنوبی ترین نقطه ایران و به عنوان هلال طلایی خلیج فارس با جزایر و تاریخ کهن سالانه پذیرای میلیون ها توریست است. سرزمین شرجی و گرما با داشتن جنگل های افسانه ای حرا هر طبیعت گردی را به سوی خود فرا می خواند. در خلیج فارس جنوبی ترین جزیره، جزیره ابوموسی است و بیشترین فاصله را تا سواحل شمالی خلیج فارس دارد. این جزیره تا بندر لنگه 75 کیلومتر و تا بندرعباس 22 کیلومتر فاصله دارد.ابوموسی از مراکز صادر کننده حجم قابل توجهی از نفت خام در ایران به شمار میرود. در سواحل جزیره ابوموسی، آب های خلیج فارس بسیار شفاف است و به همین علت می توان مرجان ها و ماهی های آکواریومی را به طور واضح دید. این جزیره شامل امکانات و تجیزات مختلفی مانند حوضچه پهلو گرفتن کشتی های ماهیگیری و نظامی، اسکله، فرودگاه، کارخانه آب شیرین و امکانات شهری مانند سینما، مدرسه، مخابرات، تاسیسات سردخانه ای ساکنین است. در ادامه مطلب با خبرنگاران همراه باشید تا درباره این جزیره زیبا بیشتر بدانید.

جاذبه های دیدنی جزیره زیبای ابوموسی Abu Musa

جزیره ابوموسی از لحاظ پوشش گیاهی فقیر و دارای پوشش گرمسیری است. بعضی گیاهان نواحی خشک در این جزیره رشد می کنند که برای مصرف چرای دام های کمی که در جزیره است، کافی هستند. در سال های پرباران، گیاهان علفی و بوته ها، رشد زیادی کرده و تمامی سطح جزیره و کف دره ها پوشیده از گیاه و یکپارچه سبز می شود.

در جزیره امکانات خاصی رفاهی وجود ندارد. هیچ هتلی ساخته نشده است و تنها چند مهمان سرای که به بعضی از ارگان ها و ادارات دولتی مستقر در جزیره تعلق دارد، برای اقامت مهمان ها در نظر گرفته می شود. انتظار دیدن رستوران، کافی شاپ، پلاژ و پارک ساحلی شیک هم نداشته باشید، اما انتظار داشته باشید رویایی ترین سواحل خلیج فارس را ببینید. ابوموسی به دلیل استراتژیک بودن دارای محدودیت های شدیدی برای ورود است که همین محدودیت ها باعث شده سواحل جزیره بسیار تمیز و بکر باقی بمانند.

آب و هوا جزیره ابوموسی

این جزیره به دلیل نزدیکی به خط استوا دارای آب و هوای گرم و مرطوب است و نسبت به دیگر جزیره ها که کمی بالاتر از آن قرار دارند، هوای گرمتری دارد. بارش در این جزیره به صورت رگباری است و اغلب سرانجام زمستان و آغاز بهار بازندگی های بیشتری را در این جزیره می بینیم. بادهایی که در این جزیره می وزد، شمال، قوس، سهیلی و نعشی است. چندین مسیل خشک در قسمت شمالی جزیره وجود دارد اما هیچ رودخانه ای در آن نیست. آب لوله کشی از چاه، باران و یا لنج و کشتی هایی که از بندر عباس و بندر لنگه می آیند، تامین می شود و آب شیرین است. در میانه بهار و همچنین اواخر پاییز آب های سواحل این جزیره بسیار آرام است. کوه حلوا با 110 متر ارتفاع در قسمت شمالی این جزیره واقع شده است و بلندترین نقطه ابوموسی به شمار میرود. به طور کلی می توان گفت هر چه به سمت جنوب این جزیره می رویم، ارتفاعات نیز کاهش پیدا می کند. جزیره ابوموسی دارای تپه ماهور و دشت های بسیاری است که منظره زیبایی را در بین دیدنی های جزیره ابوموسی به وجود آورده اند.

منبع: تاپ تراول
انتشار: 19 شهریور 1401 بروزرسانی: 19 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4705

به "جاذبه های دیدنی جزیره زیبای ابوموسی Abu Musa" امتیاز دهید

2 کاربر به "جاذبه های دیدنی جزیره زیبای ابوموسی Abu Musa" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی جزیره زیبای ابوموسی Abu Musa"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید