مشاور امنیت ملی جو بایدن: ما تنها ماندیم

به گزارش مجله پریها، مشاوره امنیت ملی جو بایدن با اشاره به اینکه هرگونه پیشرفت برای حفظ برجام و یا تقویت آن نیازمند همکاری بین المللی است، اذعان کرد: ما فقط دور شدیم ما تنها هستیم.

مشاور امنیت ملی جو بایدن: ما تنها ماندیم

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ ساعت اینترنتی بیشتر بدانید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جیک سالیوان که در نشست مجازی شورای سردبیران روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال حضور یافته بود، تاکید نمود: هرگونه پیشرفت برای حفظ برجام و یا تقویت آن نیازمند همکاری بین المللی است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: ما در شرایط خطرناکی هستیم، آنها اورانیوم بیشتری را غنی نموده اند.

مشاور امنیت ملی جو بایدن اضافه نمود: ما فقط دور شدیم ما تنها هستیم.

جمهوری اسلامی ایران که حتی تا یک سال پس از خروج آمریکا از برجام و بازگشت تحریم های یکجانبه این کشور همچنان طبق گزارش های رسمی آژانس بین المللی انرژی اتمی به تعهدات هسته ای خود در برجام پایبنده مانده بود، در اردیبهشت سال 1398 در پاسخ به تحریم های آمریکا و مشاهده نشدن هیچ اقدام مثبتی از سوی طرف های اروپایی برجام که وعده داده بودند اثرات خروج آمریکا از برجام را برای ایران جبران خواهند کرد، تصمیم به کاهش مرحله به مرحله تعهدات هسته ای خود ذیل برجام گرفت.

شورای عالی امنیت ملی ایران روز چهارشنبه 18 اردیبهشت 1398 در واکنش به کوتاهی کشورهای اروپایی در اجرای وعده هایشان، در بیانیه ای اظهار داشت جمهوری اسلامی ایران در راستای صیانت از امنیت و منافع ملی و حقوق تصریح شده خود مندرج در بندهای 26 و 36 برجام، بعضی اقدامات خود ذیل برجام را متوقف خواهد نمود.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته تاکید نمود: مواضع ایران درباره برجام، ثابت و بدون تغییر است. برجام یک بار مذاکره شد، این توافق نتیجه مقاومت ایران بوده، امضا شده و در قطعنامه 2231 درج شده است. نه ایران چیزی که یکبار مذاکره شده را مجدداً مذاکره می نماید و نه الزام آور بودن قطعنامه 2231 از آن کم می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3877

به "مشاور امنیت ملی جو بایدن: ما تنها ماندیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور امنیت ملی جو بایدن: ما تنها ماندیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید