مالکی: فشار بیش از حد آمریکا مساوی خروج ایران از برجام است ، طرح ویژه مقابله با تهدیدات آمریکا در دستور کار مجلس

به گزارش مجله پریها، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اگر آمریکا بخواهد به کشور های دیگر فشار بیاورد تا مکانیسم ماشه فعال گردد قطع به یقین اولین اقدام ایران خارج شدن از برجام است و اقدامات بعدی نیز انجام خواهد گرفت.

مالکی: فشار بیش از حد آمریکا مساوی خروج ایران از برجام است ، طرح ویژه مقابله با تهدیدات آمریکا در دستور کار مجلس

فداحسین مالکی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگار پارلمانی خبرنگاران، درباره طرح دوفوریتی مجلس پیرامون خروج از برجام، گفت: طرح دوفوریتی خروج از برجام در دستورکار مجلس است و تعدادی امضا هم برای این طرح جمع آوری شده است.

وی ادامه داد: اگر آمریکا بخواهد به کشور های دیگر فشار بیاورد تا مکانیسم ماشه فعال گردد قطع به یقین اولین اقدام ایران خارج شدن از برجام است و اقدامات بعدی نیز انجام خواهد گرفت.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: طرح های مختلفی در مجلس علیه آمریکا وجود دارد که یکی از این طرح ها ایجاد یک کمیسیون ویژه برای مقابله با تهدیدات و تحریم های آمریکا است.

مالکی اضافه کرد: ایجاد چنین کمیسیونی در مجلس می تواند ایران را با کشور های تحریم شده از سوی آمریکا هم جهت و در یک هدف مشترکی قرار دهد. مجلس نیز چنین تشکیلاتی علیه آمریکا داشته باشد و در این راستا جلساتی با رؤسای کمیسیون ها و افراد برجسته برگزار شده است.

این نماینده مجلس یازدهم در سرانجام بیان داشت: ایران باید در مقابل تحرکات خصمانه آمریکا اقدامات جدی را انجام دهد و هنوز این اتفاق به طور اساسی صورت نگرفته است و باید این اقدامات هر چه زود تر هم در مجلس و هم در سطح دولت باید انجام گردد.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، با توجه به منقضی شدن تحریم های تسلیحاتی ایران در مهر ماه امسال رژیم ایالات متحده آمریکا تمام سعی و کوشش خود را گذاشته است تا این تحریم ها را تمدید کند. آخرین اقدام آمریکا فعال کردن مکانیسم ماشه بود که با مخالفت محکم کشورهای جهان روبه رو شد زیرا رژیم آمریکا در سال 97 از برجام خارج شده بود و کشوری که عضو برجام نباشد نمی تواند مکانیسم ماشه را فعال کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3687

به "مالکی: فشار بیش از حد آمریکا مساوی خروج ایران از برجام است ، طرح ویژه مقابله با تهدیدات آمریکا در دستور کار مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالکی: فشار بیش از حد آمریکا مساوی خروج ایران از برجام است ، طرح ویژه مقابله با تهدیدات آمریکا در دستور کار مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید