تور هلند: لیست برترین سوغات آمستردام هلند

به گزارش مجله پریها، بدون شک آمستردام یکی از مجذوب کننده ترین مقصدهای گردشگری اروپا به شمار می رود و خرید سوغات آمستردام نیز بخشی جدایی ناپذیر از فعالیت های گردشگران تور آمستردام است.

تور هلند: لیست برترین سوغات آمستردام هلند

با تور هلند از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام هلند گشت و گذار کنید.

آمستردام شهری کوچک با معماری مجذوب نماینده، کانال های آب گسترده، پل های متعدد و فرهنگ دوست داشتنی خود توانسته گردشگران بسیاری را به خود جذب کند. و از آنجایی که سفر به آمستردام یکی از برترین تجربه های گردشگران است، بسیاری از دنیاگرد ها دوست دارند که با خرید سوغات امستردام، خاطرات این سفر را برای همواره در خاطر خود نگه دارند.

در این مقاله از وبلاگ خبرنگاران لیستی از برترین سوغات آمستردام را گرد آورده ایم تا اگر قصد سفر به مرکز هلند را داشتید، بتوانید با خیال راحت و بدون هیچگونه مسئله ای، برترین انتخاب ها را داشته باشید.

لیستی از برترین سوغات آمستردام

هلند کشور کوچکی است که بیشتر شهرها و نقاط آن فرهنگ یکسانی دارند. به همین علت سوغات هلند به طور کلی در شهرهای مختلف این کشور شبیه به هم است. اما با این وجود، آمستردام به عنوان مرکز رسمی و مهمترین شهر این کشور، تفاوت هایی با دیگر شهرهای کشور هلند دارد. در ادامه مقاله برای شما شرح می دهیم که سوغاتی آمستردام چیست تا در صورت سفر به این شهر، بتوانید سوغاتی مورد علاقه خود را از مراکز خرید آمستردام بخرید.

اشتروپ وافل (Stroopwafel)

اشتروپ وافل، اصیل ترین شیرینی هلندی و یکی از برترین سوغاتی های آمستردام است. اشتروپ وافل، به معنی وافل شیره دار است و این نام را از ظاهر خود گرفته است. این سوغات امستردام از دو لایه وافل ترد و نازک تهیه می گردد و بین آن یک شیره کاراملی غلیظ و خوشمزه واقع شده است.

اهالی آمستردام عاشق این شیرینی خوشمزه هستند و به عنوان صبحانه، عصرانه و میان وعده از آن استفاده می نمایند. نحوه صحیح خوردن این سوغات آمستردام هلند به این صورت است که باید آن را برای یک دقیقه بر روی لیوان چای یا قهوه قرار دهید تا بدین ترتیب وافل گرم شده و شیره آن شل گردد.

خانه های آمستردام

هنگام گشت و گذار در بافت تاریخی آمستردام یا قایق سواری در کانال های این شهر، بدون شک با خانه های سنتی آمستردام روبرو خواهید شد. این خانه های باریک و چند طبقه با رنگ های متنوع، در قرن هفدهم میلادی و به وسیله بازرگانان ثروتمند هلندی ساخته شده اند.

امروزه بیشتر این خانه ها به خوبی حفظ شده اند و یکی از مهمترین نمادهای شهر آمستردام و حتی کشور هلند به شمار می فرایند. بعلاوه این سبک از معماری و بافت سنتی آمستردام در لیست میراث دنیای یونسکو نیز به ثبت رسیده اند.

در حال حاضر وسایلی که به شکل این خانه ها ساخته شده یا با تصویر آنها تزئین شده اند، از مشهورترین و پرطرفدارترین سوغات آمستردام به شمار می فرایند. ماگ (لیوان سرامیکی)، مگنت (دکوری های آهنربایی)، شکلات و … از جمله اشیایی هستند که با الهام از این خانه های آمستردام ساخته می شوند و گردشگران نیز به آنها را به عنوان سوغات آمستردام خریداری می نمایند.

ونسان ونگوگ

نگران نباشید، قرار نیست خود ونسان ونگوگ را به عنوان سوغات آمستردام با خود به منزل ببرید! بلکه منظور اشیایی است که با نقاشی های ونگوگ تزئین شده اند. این نقاش چیره دست، یکی از برجسته ترین هنرمندان و چهره های هلندی است که در سرتاسر دنیا شناخته شده و هواداران بسیاری دارد.

یکی از برترین سوغات آمستردام، اشیایی با طرح و نقش آثار ونگوگ است. انواع مختلفی از وسایل شخصی و لوازم منزل از قبیل کیف دستی، روتختی و روبالشتی، دفتر یادداشت، شال، لیوان و … با تصویر آثار ونگوگ وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان آنها را بخرید.

آسیاب های سرامیکی (Delftware Windmills)

یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن نام هلند در فکر دنیایان نقش می بندد، آسیاب های بادی هستند. این آسیاب ها که زمانی موتور محرک صنعت هلند بوده اند، امروزه به نماد این کشور و یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری این کشور تبدیل شده اند.

اما امروزه شما می توانید مجسمه سرامیکی یکی از این آسیاب ها را برای تزئین منزلتان بخرید. سرامیک نیز یکی از صنایع دستی مهم هلند هستند و ظروف و مجسمه های سرامیکی با رنگ آمیزی آبی و خاص خود، بسیار مشهور هستند.

البته پیشنهاد می کنیم علاوه بر این آسیاب های سرامیکی، نگاهی به ظروف سرامیکی نیز بیندازید زیرا ظروف سرامیکی آمستردام علاوه بر کیفیت ساخت، بسیار زیبا و مجذوب نماینده نیز هستند. این ظروف را علاوه بر صرف غذا، می توانید برای تزئین و دکوراسیون داخلی نیز بهره ببرید.

پنیر

احتمالا شما نیز تا کنون بارها درباره گاوهای هلندی و صنعت دامداری و لبنیات این کشور شنیده اید. پنیر یکی از مشهورترین تولیدات سنتی کشور هلند و شهر آمستردام است و انواع مختلفی از پنیر در این شهر تهیه می گردد.

پنیرهای هلندی بسیار متنوع هستند و تقریبا تمامی آنها را می توان از انواع سوغات آمستردام به حساب آورد. پیشنهاد می کنیم با مراجعه به فروشگاه های بزرگ و تخصصی که انواع مختلف پنیر هلندی را به فروش می رسانند، ابتدا انواع مختلف پنیر را امتحان کنید و سپس آن پنیری که دوست داشتید را بخرید.

پنیر یکی از مشهورترین تولیدات سنتی کشور هلند و شهر آمستردام است و انواع مختلفی از پنیر در این شهر تهیه می گردد.

کفش چوبی (Clogs)

یکی دیگر از سوغات شهر آمستردام که در دنیا نیز بسیار معروفیت دارند، کفش های چوبی هلندی یا Clogs هستند. این کفش ها از صنایع دستی سنتی هلند به شمار می فرایند که از یک تکه چوب تراشیده می شوند و سپس آنها را رنگ آمیزی و نقاشی می نمایند.

اگرچه امروزه پوشیدن این کفش ها معمول و منطقی نیست، اما می توانید با خرید یک جفت از این کفش ها به عنوان سوغات آمستردام، خاطرات این سفر دوست داشتنی را تا همواره برای خود زنده نگه دارید. البته امروزه سوغاتی های دیگر نیز مانند جاکلیدی و … با کفش های چوبی کوچک ساخته می شوند که آنها نیز می توانند گزینه خوبی برای خرید سوغات آمستردام باشند.

منبع: ققنوس
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4486

به "تور هلند: لیست برترین سوغات آمستردام هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور هلند: لیست برترین سوغات آمستردام هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید