فرکی: پیکان نمی تواند برای قهرمانی بجنگد، عدالت در فوتبال رعایت نمی گردد

به گزارش مجله پریها، حسین فرکی، سرمربی تیم فوتبال پیکان تاکید نمود بضاعت مجموعه تحت اختیارش در حدی نیست که بتواند در کورس قهرمانی باشد.

فرکی: پیکان نمی تواند برای قهرمانی بجنگد، عدالت در فوتبال رعایت نمی گردد

به گزارش خبرنگاران از تبریز، حسین فرکی در نشست خبری پیش از بازی ماشین تبریز - پیکان در حضور اصحاب رسانه گفت: امیدواریم مقابل ماشین سازی بازی قابل قبولی نسبت به دو بازی قبل انجام دهیم. پیش بینی نتیجه سخت است و همه چیز در انتها بازی تعیین می گردد.

وی اضافه نمود: خوشحالم که بعد از یک سال و نیم دوری از فوتبال دوباره شرایطی به وجود آمده که در تبریز هستم. همانطور که الان می دانید لیگ به شکلی درآمده است که یکسری از تیم ها بالای جدول برای قهرمانی و سهمیه می جنگند و تیم های دیگر برای بقا. در این میان تیم هایی هستند که مانند ما و ماشین سازی در میانه جدول کوشش می نمایند خود را به بالا نزدیک نمایند تا اینکه بخواهند در جمع تیم های قعرنشین قرار بگیرند. فکر می کنم فردا یک بازی خیلی خوب را ببینیم. ما با شناخت خوبی به مصاف حریف می رویم و امیدواریم که دست پر به خانه برگردیم. ماشین سازی از جمله تیم هایی است که خیلی خوب حمایت می گردد و یک تیم ریشه دار است. آرزو می کنیم چنین تیم هایی سالیان سال در لیگ برتر بمانند چرا که زمانی من در تیم پاس بازی می کردم و با همین تیم ماشین سازی رقابت داشتم.

فرکی در خصوص اینکه تیمش با تیم ماشین سازی در رقابت است و این بازی به نوعی 6 امتیازی به حساب می آید، گفت: ما 4 بازی آخر ماشین سازی را دیده ایم و با شناخت خوب از این تیم به میدان می رویم. ماشین سازی از حمایت تماشاگرانش برخوردار است و این یک نکته خوب در فوتبال است. بعضی تیم ها هستند که شرایط مالی خوبی ندارند اما از حمایت تماشاگران برخوردارند. ما روی نقاط ضعف ماشین سازی کار نموده ایم و امیدواریم که فردا از آنها استفاده کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان درباره اینکه آیا تیمش قرار است برای بقا بجنگد عنوان نمود: ما به دنبال این هستیم که در میانه جدول رو به بالا قرار بگیریم. پیکان پتانسیل بالایی دارد و باید از آن استفاده کنیم. بازی فردا 6 امتیازی است و کسب یک یا 2 برد می تواند ما را به صندلی بهتری برساند.

وی در واکنش به این سوال که شما هر وقت هر تیمی در میانه فصل تحویل گرفتید، نتایج خوبی کسب کردید، گفت: من اصلا موافق این نظر شما نیستم، چرا که همواره از ابتدای فصل با یک تیم آغاز کردم. من فقط یک بار در سپاهان در میانه فصل آمدم آن هم با این تیم نتایج خوبی کسب کردیم و شرایط تیم خیلی بهتر شد.

فرکی درباره شکست های پیاپی و تمام نشدنی پیکان گفت: این اتفاق ممکن است برای هر تیمی رخ دهد. شما ببینید پیکان زمانی هفت برد پیاپی داشت و آن موقع سوال می شد؛ چطور ممکن است این اتفاق بیفتد. الان هم سپاهان 20 هفته است شکست نخورده و زمانی با فولاد ما چنین شرایطی داشتیم. این آمارها کیفیت تیم ها را نشان می دهد. ما باید کوشش کنیم شرایط تیم تغییر کند. در اینکه پیکان تیمی ریشه دار با ساختار خوب است، شکی نیست اما نمی توان با این بضاعت با تیم هایی که در بالای جدول قرار دارند، رقابت کنیم. یک موقع تیمی در بخش مالی ضعیف است اما حداقل تماشاگر دارد. مثل تیم نفت مسجدسلیمان و نساجی که به خاطر حمایت هوادارانشان تا الان این شرایط را در لیگ دارند. در حالیکه ما هر وقت با تیم های پرطرفدار البته در زمین خودمان بازی می کنیم، غریبه هستیم.

سرمربی تیم فوتبال پیکان در این باره اضافه نمود: زمانی اتفاق می افتد که استقلال خوزستان با کمترین هزینه قهرمان لیگ می گردد و زمانی هم فولاد با یکسری بازیکن جوان قهرمان می گردد. در فوتبال از این اتفاقات رخ می دهد اما الان اگر بخواهیم تیم های بی بضاعتی مثل ما را در جمع مدعیان قرار دهیم، ممکن نیست. عدالت در فوتبال رعایت نمی گردد. تیم ما پتانسیل خوبی دارد اما بازیکنان برای خرج زندگی خود کوشش می نمایند. نه اینکه نخواهند بیشتر کوشش نمایند بلکه توان شان در این حد است. قطعا با این بضاعت نمی گردد برای قهرمانی جنگید به این خاطر به دنبال نتایج خوب هستیم.

وی در انتها در ارتباط با اینکه فکر می نماید تیمش نیم فصل برای بقا می جنگند یا به این مسئله فکر نمی نماید، گفت: اگر ذوب آهن را به تیم های بالای جدول اضافه کنیم باید گفت همه آنهایی که بالا هستند از هر نظر شرایط خوبی دارند. اگر چه در فوتبال هیچ چیز قابل پیش بینی نیست. من به بازیکنانم این تفکر را انتقال داده ام که هرگز به سقوط فکر ننمایند اما باید دید شرایط چطور رقم می خورد. ما نمی توانیم با این شرایط به بالای جدول برسیم اما تاکید می کنم که فوتبال قابل پیش بینی نیست. مسئله دیگری که به بازیکنان گفته ام این است که آنها تا لحظه به صدا در آمدن سوت داور به کوشش شان ادامه دهند. فقط زمانی نتیجه غیرقابل تغییر است که شما دو دقیقه مانده به بازی یا باید 4 بر صفر جلو باشی یا 4 بر صفر عقب. در این شرایط در 2 دقیقه نتیجه نمی تواند مساوی گردد اما در بقیه موارد بارها پیش آمده تیمی که 2 بر صفر جلو بوده یا 2 بر صفر عقب، نتیجه در عرض چند دقیقه برعکس شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2290

به "فرکی: پیکان نمی تواند برای قهرمانی بجنگد، عدالت در فوتبال رعایت نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرکی: پیکان نمی تواند برای قهرمانی بجنگد، عدالت در فوتبال رعایت نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید