فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟

به گزارش مجله پریها، وام مسکن بنیاد شهید تسهیلاتی که بانک مرکزی موظف است به وسیله بانک های عامل در اختیار جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان و ... قرار دهد.

فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟

وام مسکن بنیاد شهید چیست؟

سرویس عمومی - وام جانبازی تسهیلاتی است که بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به وسیله بانک های عامل به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا (همسر، والدین و فرزندان)، رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر و وراث تحت تکفل جانبازان بیست و پنج درصد (25%) و بالاتر و وراث تحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن بر اساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانک ها به پرداخت تسهیلات به وراث جانبازان و آزادگان متوفی مصوب 1380/01/22 (واجدان شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

زمان پذیرش تقاضای تسهیلات متقاضیان تا سرانجام خرداد ماه سال 96، اعلام و ملاک عمل نیز تاریخ صدور معرفی نامه از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان شده است و متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد مسکن بنیاد شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.

فرایند ثبت نام وام مسکن سال 95

با عنایت به تصمیم اتخاذ شده از سوی مسئولان محترم بنیاد شهید و امورایثارگران مرکز، فرایند صدور معرفی نامه وام مسکن 1395 در مقایسه با سال های قبل به کلی تغییر نموده است.

بر اساس این فرایند متقاضی گرامی باید به بنیادشهید و امورایثارگران محل پرونده مراجعه نموده و نسبت به دریافت رمز عبور خود اقدام و پس از آن در سایت بنیاد شهید و امورایثارگران کشوربه نشانی www.isaar.ir نسبت به ثبت درخواست وام مسکن اقدام نماید.

مصوبه هیئت وزیران در مورد وام مسکن سال 1395 چگونه است؟

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و ایثارگران استان زنجان درباره چگونگی شرایط وام مسکن اظهار کرد: مصوبه هیئت وزیران در مورد وام مسکن سال 95 به توضیح زیر است:

آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن آزادگان، جانبازان و خانواده شهدا

ماده 1

افراد زیر که فاقد مسکن و یا دارای مسکن نامناسب باشند منوط به اینکه قبلاً از تسهیلات مسکن ایثارگری استفاده ننموده باشند، مشمول استفاده از مزایای این آیین نامه می باشند:

الف ـ جانبازان با اولویت درصد جانبازی در سقف بودجه سنواتی.

ب ـ آزادگان.

پ ـ خانواده شهدا (همسر، فرزندان، والدین) و مفقودالاثرها.

ت ـ خانواده جانبازان و آزادگان متوفی موضوع تبصره (2) ماده (3) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران.

ث ـ فرزندان جانباز هفتاد درصد و بالاتر.

ماده 2

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به وسیله بانک های عامل با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران و تأیید وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) به تعداد یکصد هزار نفر در سال 1395 و در سال های آینده به تعدادی که توسط هیات وزیران معین می گردد، به مشمولین ماده (1) این آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن اعطا نماید.

ماده 3

سقف تسهیلات مسکن ایثارگران در سال 1395 به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک میلیون نفر، هشتصد و پنجاه میلیون (000 ر 000 ر 850) ریال، مراکز استان ها، هفتصد میلیون (000 ر 000 ر 700) ریال، سایر شهرها ششصد میلیون (000 ر 000 ر 600) ریال، روستاها سیصد و پنجاه میلیون (000 ر 000 ر 350) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز همان استان و با نرخ چهار درصد (4%) با مدت بازپرداخت بیست ساله بدون رعایت الگوی مصرف و نوساز بودن مسکن معین می گردد.

  • تبصره 1 ـ زمان پذیرش تقاضای این تسهیلات توسط بانک های عامل از ابتدای تیرماه هرسال تا سرانجام خردادماه سال بعد به مدت یکسال و ملاک عمل، تاریخ صدور معرفی نامه توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.
  • تبصره 2 ـ افراد مشمول می توانند مشترکاً از تسهیلات بانکی متعلقه برای یک واحد مسکونی استفاده کنند.
  • تبصره 3 ـ این تسهیلات غیرقابل فروش و انتقال به غیر می باشد و در صورت فروش ملک دریافت کننده تسهیلات باید بدواً نسبت به تسویه تسهیلات مذکور و یا انتقال تسهیلات به ملک جایگزین اقدام نماید.
  • تبصره 4 ـ بانک های عامل موظف اند نسبت به ارزیابی ملک و اخذ تضمین های بازپرداخت لازم به میزان اصل تسهیلات و سود سهم ایثارگر (چهار درصد) اقدام کنند.
  • تبصره 5 ـ تسهیلات حمایتی غیرایثارگری از قبیل تسهیلات کارمندی، شرکتی، مسکن مهر، خود مالکی و نظایر آن مانع دریافت این تسهیلات نمی شوند.
  • تبصره 6 ـ جانبازان هفتاد درصد (70%) و بالاتر که باتوجه به شرایط جسمانی دارای مسکن نامناسب می باشند با تأیید بنیاد شهید و امور ایثارگران می توانند پس از تسویه تسهیلات قبلی مسکن ایثارگری مجدداً از این تسهیلات بهره مند شوند.

ماده 4

سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است نسبت به تضمین، پیش بینی و پرداخت مابه التفاوت سود بانکی تا سقف نرخ مصوب نظام بانکی به بانک های عامل با تأیید وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اقدام و اعتبار موردنیاز را هرساله در ردیف های مربوط منظور نماید.

ماده 5

اوراق واگذاری از قبیل برگه یا قرارداد واگذاری توسط اداره کل راه و شهرسازی ملاک ارائه تسهیلات نزد بانک های عامل می باشد. افراد واجد شرایطی که مسکن آن ها به وسیله تعاونی های معتبر همانند نیروهای مسلح تأمین می گردد و همچنین مشمولان ساکن روستاها و شهرهایی که اکثریت املاک و منازل مسکونی آن ها فاقد سند رسمی هستند، می توانند با وثیقه و یا تضمین معتبر بدون ارائه سند ملکی رسمی و یا ثبتی تسهیلات مقرر را دریافت و در همان محل احداث یا خریداری کنند.

ماده 6

بانک های عامل موظف اند جهت احداث واحدهای مسکونی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران برای ایثارگران مشمول این آیین نامه تسهیلات مربوط را پرداخت کنند تا پس از احداث به افراد واجد شرایط مذکور که توسط بنیاد و امور ایثارگران معرفی می شوند به صورت اقساطی واگذار کنند.

ماده 7

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است به وسیله بانک های عامل به ایثارگرانی که دارای مسکن نامناسب یا ناتمام می باشند و در سنوات گذشته از تسهیلات مسکن کمتر از سقف تسهیلات مصوب در سال 1390 استفاده نموده اند فقط برای یکبار پس از تسویه تسهیلات قبلی با معرفی بنیاد شهید و امورایثارگران یک فقره تسهیلات مسکن صرفاً در قالب تسهیلات ساخت با همان وثیقه قبلی و یا وثیقه جدید در چارچوب ضوابط و مقررات بانکی پرداخت نماید.

ماده 8

بانک های عامل موظف اند موارد فسخ قراردادهای بانکی موضوع این آیین نامه را بلافاصله برای قطع یارانه به وزارت راه و شهرسازی (سازمان ملی زمین و مسکن) اعلام کنند.

ماده 9

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است ظرف بیست روز پس از لازم الاجرا شدن این آیین نامه نسبت به معین بانک های عامل پرداخت کننده و معین سهمیه بانکی تسهیلات مربوط اقدام نماید.

انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4239

به "فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند دریافت و ثبت نام وام مسکن بنیاد شهید به چه صورتی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید