عیادت اینترنتی ظریف از تخت روانچی و طعنه او به مقامات آمریکایی

به گزارش مجله پریها، وزیر امور خارجه کشورمان با قرار دادن تصاویری از عیادت اینترنتی خود از کننده دائم ایران در سازمان ملل متحد که در بیمارستانی در نیویورک بستری است به اقدام غیرقانونی دولت آمریکا که اجازه ندادند ظریف و هیئت ایرانی از وی عیادت کنند، اعتراض کرد.

عیادت اینترنتی ظریف از تخت روانچی و طعنه او به مقامات آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در هفتاد و چهارمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می برد، ظهر روز شنبه تصاویری از عیادت اینترنتی خود از مجید تخت روانچی کننده دائم ایران در سازمان ملل متحد که در بیمارستان بستری است را در توئیتر منتشر کرد تا از این طریق اعتراض خود را به اقدام غیرقانونی مقامات آمریکایی که مانع عیادت حضوری ظریف و هیئت همراهش از مجید تخت روانچی شدند، اعلام کند.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ظهر روز شنبه به وقت نیویورک در پیامی توئیتری نوشت: به لطف فناوری، من توانستم رفیق 40 ساله خود و کننده کشورمان در سازمان ملل متحد را که اکنون در بیمارستانی در نیویورک تنها در چند بلوک آن طرف تر بستری است، ببینم و با او صحبت کنم.

نشریه آمریکایی فارن پالیسی روز جمعه گزارش داد محمدجواد ظریف و هیئت همراه قصد داشته اند از مجید تخت روانچی که در بیمارستانی خارج از محدوده مجاز برای تردد آنها در نیویورک بستری است، عیادت کنند؛ اما دولت آمریکا درخواست ظریف برای صدور مجوز خروج از محدوده معین شده را نپذیرفته و اعلام کرده است در صورتی مجوز صادر خواهد شد که ایران یکی از زندانیان آمریکایی را آزاد کند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص به فارن پالیسی گفته است: ظریف وزیر امور خارجه ایران می خواست از یکی از همکاران خود که در بیمارستان بستری است و مراقبت هایی در کلاس جهانی دریافت می کند، دیدار کند. ایران سال هاست که چندین شهروند آمریکایی را به غلط زندانی کرده و خانواده ها و دوستان این افراد از اینکه نمی توانند آزادانه آنها را ملاقات کنند، عذاب می کشند. ما به هیئت ایرانی اطلاع دادیم که اگر ایران یک شهروند آمریکایی را آزاد کند، مجوز سفر آنها [به خارج از محدوده] صادر خواهد شد.

کارشکنی های دولت آمریکا در امورات دیپلمات های برخی کشورها (معیناً کشورهایی از جمله ایران و ونزوئلا که سیاست های آمریکا را برنمی تابند) در سازمان ملل متحد اعتراضاتی را به دنبال داشته است. اخیراً امتناع دولت آمریکا در صدور ویزا برای وزیر امور خارجه و رئیس جمهور ایران باعث شد که آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد از دولت آمریکا بخواهد که برای هیئت ایرانی ویزا صادر کند.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز جمعه پس از بازگشت از نیویورک در خصوص حمایت احتمالی ایران از انتقال مقر اصلی سازمان ملل متحد به کشوری دیگر به خبرنگاران گفت: اگر تصمیمی در این مورد اتخاذ شود، ایران موافق است و به آن رأی مثبت می دهد، سازمان ملل می تواند به مکانی امن تر و بهتر منتقل شود که مسئولان آن کشور سعه صدر داشته باشند و تنگ نظر نباشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2869

به "عیادت اینترنتی ظریف از تخت روانچی و طعنه او به مقامات آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عیادت اینترنتی ظریف از تخت روانچی و طعنه او به مقامات آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید