علمشاهی: کمبود کتابخانه، شمارگان چاپ را محدود نموده است

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران: مدیر چاپ و نشر وزارت ارشاد با تاکید بر حمایت دولت از بخش خصوصی در بومی سازی کتب آموزشی زبان گفت: ظرفیت شمارگان و چاپ کتب در کشور بیش از میزان فعلی بوده و علت آن کمبود کتابخانه و فضا است.

علمشاهی: کمبود کتابخانه، شمارگان چاپ را محدود نموده است

جهت دریافت خدمات طراحی نمای ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرنگاران ، احمد علمشاهی مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نخستین سمینار بومی سازی دوره های آموزشی زبان انگلیسی که صبح امروز در سالن ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید، با تاکید بر اینکه توسعه فرهنگی زیربنای توسعه کشور است، اظهار کرد: افتخار می کنیم به اینکه ایران در سال گذشته پیروز به نتایج خوبی در فراوری علم شده است.

وی ادامه داد: رشد علمی متوازن در گرو نشر مناسب کتب آموزشی است که اگر در صندلی مطلوبی قرار گیرد، افزایش شمارگان را به همراه دارد.

علمشاهی توضیح داد: ظرفیت افزایش شمارگان کتاب های علمی ایران بالاتر از میزان شمارگان کنونی است و علت محقق نشدن این افزایش ظرفیت، کمبود کتابخانه و فضا در کشور برای این گونه کتب است.

مدیر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه یک کشور برای رسیدن به رشد علمی مطلوب احتیاجمند برقراری ارتباط با تکنولوژی در دنیای جهانی است، بیان داشت: برخورداری از توانایی در برقراری ارتباط کلامی موجب رشد فرهنگی و علمی جامعه می گردد.

وی با تاکید براینکه فراگیری زبان انگلیسی یک ضرورت است، اضافه کرد: وزارتخانه های مسئول در این زمینه باید در راستای ارتقای سطح کتب بومی سازی شده، بخش خصوصی را کمک نمایند که این موضوع نیز احتیاج به فرهنگ سازی دارد.

علمشاهی ارائه کتب آموزشی با سطح علمی مطلوب را در گرو از بین رفتن آفت های نشر و چاپ خواند و اعلام کرد: ارزش نهادن به حقوق مولفین یکی از گام هایی است که می تواند ما را به هدف اصلی مان که پیشرفت در فراوری کتب آموزشی با سطح علمی بالا است، نزدیک کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 اسفند 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3181

به "علمشاهی: کمبود کتابخانه، شمارگان چاپ را محدود نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علمشاهی: کمبود کتابخانه، شمارگان چاپ را محدود نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید