عضو پیشین ارتش آمریکا متهم به حمایت از یک سازمان تروریستی شد

به گزارش مجله پریها، نشریه هیل در گزارشی نوشت: یک عضو پیشین گارد ملی ارتش آمریکا به اتهام حمایت از سازمان تحریرالشام که از سوی ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته می گردد، بازداشت شده است.

عضو پیشین ارتش آمریکا متهم به حمایت از یک سازمان تروریستی شد

به نقل از تارنمای خبری این نشریه آمریکایی، به گفته دادستانی ایالات متحده، مقامات فدرال روز چهارشنبه یک عضو پیشین ارتش آمریکا را در نیوجرسی به اتهام حمایت از یک سازمان تروریستی خارجی دستگیر کردند.

گزارش ها نشان می دهد ماریا بل 53 ساله به ارسال پول برای یکی از اعضای هیات تحریر الشام (HTS)، یک سازمان تروریستی سوریه که علیه دولت بشار اسد می جنگد، متهم شده است.

به گزارش مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی این سازمان تروریستی در ماه می 2018 (اردیبهشت 97) به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی (FTO) شناخته شده است. علاوه بر این، در این شکایت کیفری، ادعا شده است که بل در خصوص سلاح و مهمات به گروه تروریستی خارجی مشاوره داده است.

در یکی از شکایت ها علیه این عضو پیشین گارد ملی ارتش آمریکا، ادعا شده است که بل در فوریه 2017 (بهمن 96) ارتباط خود را با یکی از اعضای تحریر الشام شروع و هزاران ارتباط رمزگذاری شده را برای شخص ارسال نموده است.

گفته می گردد بل در یکی از این ارتباطات، از مخاطب خود پرسیده است: آیا شما آماده جنگ در خط مقدم با دیگر نیروها هستید؟ شما دیگر کودک خردسال نیستید. این ترسناک است. اما من با شما هستم.

مقامات اعلام نموده اند که بل مدعی شده دستکم 18 پرداخت به ارزش سه هزار و 150 دلار به هواداران تحریر الشام در سوریه و ترکیه فرستاده و این کار را با علم به اینکه این پول صرف اقدامات تروریستی می گردد پرداخت نموده است. طبق قانون اساسی آمریکا اتهام پنهان کاری برای تامین اقتصادی یک سازمان تروریستی خارجی مجازات حداکثر 10 ساله دارد.

یک وکیل دادگستری آمریکا در نخستین جلسه دادگاه، این عضو پیشین گارد ملی ارتش آمریکا را خطری برای جامعه توصیف کرد.

وی گفت: هنگامی که پلیس اف بی آی (اداره تحقیقات فدرال) وی را دستگیر کرد، در خانه وی 136 قبضه اسلحه و همچنین 15 بسته مهمات و یک راکت انداز کوتاه برد پیدا شد.

وکیل بل اما در این مورد شرح داده است که بسیاری از اسلحه ها از اشیا عتیقه ای هستند که بل از شوهر متوفی خود که در زرادخانه کار می نموده، به ارث برده است. وکیل وی استدلال کرد که ادعاهای دادستان ها در این شکایت مربوط به سال های 2017 و 2018 است و هیچ مدرکی در خصوص فعالیت های ادعایی بل در دو سال گذشته ارائه نشده است.

این در حالی است که به گفته دادستانی فدرال، بل پیش از این تمایل به ترک آمریکا داشته و همین امر می تواند تعهد مداوم، پیچیده و جامع وی را در حمایت از یک سازمان تروریستی نشان دهد. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 دی 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3838

به "عضو پیشین ارتش آمریکا متهم به حمایت از یک سازمان تروریستی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عضو پیشین ارتش آمریکا متهم به حمایت از یک سازمان تروریستی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید