طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر

به گزارش مجله پریها، در طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون احتیاج به فر دیگر نگران نداشتن فر نیستید. بسیاری از شما ممکن است دانشجو باشید که در خوابگاه زندگی می نماید یا ممکن است خانه مجردی داشته باشید و تنها وسیله گرم کردن غذا همان اجاق گاز یا نهایت توستر باشد. شاید هم زوج جوانی باشید که هنوز امکان تهیه فر را نداشته اید. در این موارد، دسرهای بدون احتیاج به فر کاربرد دارند.

طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر

پیش از این طرز تهیه کوکی قهوه خوشمزه را به شما آموزش داده بودیم و اینبار در طرز تهیه کوکی شکلاتی امروز از جو دو سر، موز، کره بادام زمینی و شکلات استفاده می کنیم. البته کوکی های زیادی هستند که بدون فر آماده می شوند که این دسر هم جزو دسرهای بی دردسر و راحت است. این کوکی در عین حال که بافت نرم و لطیفی دارد، به مقدار کافی بافت سفتی دارد که بتوانید آن را بسته بندی و نگهداری کنید. در ادامه با طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون احتیاج به فر همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی جو دو سر و شکلات

  • جو دوسر سه فنجان
  • کره بادام زمینی یک فنجان
  • شکر دانه ریز دو فنجان
  • پودر کاکائو یک سوم فنجان
  • کره پاستوریزه نصف فنجان
  • شیر پرچرب نصف فنجان
  • موز یک عدد
  • شکلات رنده یا خرد شده یک فنجان

مراحل تهیه کوکی شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه این کوکی شکلاتی خوشمزه، یک کاسه نسبتا میانه بردارید. جو دوسر، موز له شده، شکلات رنده شده و کره بادام زمینی را داخل آن با هم مخلوط کنید.

مرحله دوم

داخل یک قابلمه بزرگ شکر و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید. کره پاستوریزه و شیر پرچرب را همراه عصاره وانیل داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا مواد به جوش بیایند. مواد را هر چند دقیقه یکبار هم بزنید تا پودر کاکائو و شکر کاملا در شیر حل شوند. اجازه دهید تا حدود یک دقیقه دیگر بعد از به جوش آمدن باز هم مواد روی شعله بمانند تا زمانی که ترکیب شما کف کند.

مرحله سوم

قابلمه را از روی حرارت بردارید و جو دوسر و کره بادام زمینی را اضافه کنید. مواد را به یاری لیسک با هم مخلوط کنید تا کره حل شده و جو دوسر کاملا با سایر مواد آمیخته گردد. مایه کوکی را به یاری قاشق غذاخوری روی سینی فر یا یک ظرف پهن که از قبل آن را چرب نموده اید بریزید.

مرحله چهارم

برای ریختن مایه کوکی در ظرف حواستان باشد که به مقدار دو قاشق غذاخوری از مایه برای هر کوکی کافی است. ظرف را حدود 25 تا 30 دقیقه به کناری بگذارید تا خنک گردد. بعد از آن کوکی ها آماده سرو هستند. نوش جان!

منبع: کتاب کاله
انتشار: 16 شهریور 1401 بروزرسانی: 16 شهریور 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4703

به "طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کوکی شکلاتی بدون فر با جو دوسر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید