طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

به گزارش مجله پریها، شاید برای شما که یکی از هواداران پنیر کبابی سوخاری هستید، جالب باشد که پنیر کبابی را برای اولین بار قبرسی ها با نام هالومی طبخ کردند. پنیر کبابی آنها، از ترکیبی از شیر گوسفند و بز فراوری گردیده بود. از آن موقع تا امروز، فراوریکنندگان محصولات لبنی در کشورهای مختلف، بسته به ذائقه و الگوی مصرف خریداران محصولاتشان، تغییرات کوچکی را در ترکیب این نوع از پنیر ایجاد نموده اند. برای مثال، شرکت کاله در ایران، پنیر کبابی را با شیر گاو تهیه نموده و سطح آن را با نعناع پوشانده است.

طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

پنیر کبابی، چه با شیر گاو فراوری گردد و چه از ترکیب شیر چند حیوان ساخته گردد، نقطه ذوب بالایی دارد و همین ویژگی کافی است تا امکان سرخ یا سوخاری کردن آن برای دوست دارانش فراهم گردد. این پنیر که حتی روی حرارت بافت خود را حفظ می نماید، می تواند در ترکیب غذاهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد یا اینکه سوخاری گردد و به عنوان یک عصرانه کامل، روی میزتان بیاید.

مواد لازم برای تهیه پنیر کبابی سوخاری

  • تخم مرغ: 2 عدد
  • پنیر کبابی: 200 گرم
  • پودر سوخاری: 100 گرم
  • روغن مایع مخصوص سرخ کردنی: به مقدار لازم

طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری

حدود یک ساعت قبل از طبخ، پنیر ها را از فریزر خارج کنید تا یخشان باز گردد. وقتی که پنیرتان نرم شد، آن را در اندازه های دلخواه برش دهید.

در ظرفی تخم مرغ ها را هم بزنید و هر قطعه پنیر را ابتدا در تخم مرغ بزنید و سپس در آرد سوخاری بغلطانید. می توانید این کار را یکبار دیگر هم تکرار کنید تا لایه ضخیم تری از پودر سوخاری روی پنیرتان را بپوشاند.

پس از آنکه پنیر کبابی با آرد سوخاری پوشیده شد، هر قطعه از آن را در روغن داغ گردیده بیندازید.

هر طرف پنیر بعد از حدود دو دقیقه رنگ خواهد گرفت و پس از طلایی شدن هر دو طرف آن، می توانید پنیر کبابی سوخاری را از روغن خارج نموده و سرو کنید.

برای طعم دار کردن پنیر کبابی، نیازی به اضافه کردن نمک ندارید و در صورت تمایل، می توانید آن را با سس دلخواه تان سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 24 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1475

به "طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پنیر کبابی سوخاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید