طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا

به گزارش مجله پریها، درست کردن خوراک مرغ با سس سالسا وقت زیادی را از شما نمی گیرد؛ اما اگر می خواهید طعم سالسا را در خوردن هر تکه از غذایتان به خوبی احساس کنید، بهتر است زودپز بودن مرغ را فراموش نموده و از آرام پز یاری بگیرید.

طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا

اگر سس سالسا را قبلا تهیه نموده و در یخچال آماده دارید، باقی ماجرا بیش از آنچه که تصور می کنید ساده است. اما اگر هم سس سالسا را پیش از این تهیه ننموده اید، جایی برای نگرانی وجود ندارد. در ادامه این مطلب می توانید طرز تهیه این سس محبوب را هم یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه مرغ با سس سالسا

  • آب یا آب مرغ؛ 5 فنجان
  • سینه مرغ بدون استخوان؛ 2 عدد
  • زیره سبز؛ 2 قاشق چای خوری
  • پیاز خرد گردیده؛ 1 عدد
  • نمک: مقدار لازم
  • سس سالسا؛ 2 فنجان

طرز تهیه مرغ با سس سالسا

سینه مرغ بدون استخوان را با پیاز خرد گردیده و زیره سبز تفت دهید و پیش از آنکه رنگ پیازها رو به طلایی شدن برود، نمک، آب مرغ و سس سالسا را به آن اضافه کنید و روی اجاق بگذارید.

پس از یک تا یک و نیم ساعت، سینه مرغ پخته و سس روی آن غلیظ می گردد. حالا غذای شما، آماده است.

فوت کوزه گری

یادتان نرود که یکی از فوت و فن های پختن این خوراک خوشمزه، قرار دریافت آن برای زمانی نسبتا طولانی، روی شعله کم است؛ پس بعد از جوش آمدن آب، شعله را حسابی کم کنید یا اینکه از ابتدا غذایتان را در آرام پز بپزید.

اگر قصد استفاده از آرامپز را دارید، باید حدود 2 تا 2/5 ساعت مرغتان را با مواد گفته گردیده در آن قرار دهید.

طرز تهیه سس سالسا

حالا سراغ سس سالسا برویم. پیش از این، دستور تهیه چیپس ترتیلا با سس سالسا را با شما در میان گذاشته بودیم. اما اگر تا امروز، انگیزه ای برای درست کردن این سس نداشته اید، می توانید بر اساس دستوری که در ادامه آورده ایم، مرغ با سس سالسا را با یاری این ترکیب مخصوص بسازید.

برای تهیه سس سالسا به اندازه این غذا، 5 عدد گوجه فرنگی را به وسیله چاقو برش دهید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در آب جوش قرار داده و بعد از خنک شدن، پوست آنها را بکنید.

سپس گوجه فرنگی های بدون پوست را با دو عدد پیازچه، یک حبه سیر، یک قاشق غذاخوری گشنیز خرد گردیده و نمک، همراه با یک عدد فلفل دلمه بدون دانه و یک عدد فلفل قرمز تند (یا هالوپینو کباب گردیده) در مخلوط کن بریزید و این پوره یکدست را داخل یخچال قرار دهید تا سرد گردد و قوام بگیرد.

اگر هم دوست ندارید سس تان کاملا یک دست باشد، گوجه ها و فلفل ها را ریز خرد کنید و پس از ترکیب کردن مواد سس، آنها را چند دقیقه با حوصله هم بزنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 10 بهمن 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1381

به "طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ تند با سس سالسا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید