طرز تهیه کاسا رلینا

به گزارش مجله پریها، یکی از لذت های اساسی سفر به کشورهای مختلف امتحان کردن غذاهای مختلف آن کشور است. اما به دلیل این که امکان سفر به همه کشورها وجود ندارد می توانیم بعضی از این غذاها را در منزل تهیه کنیم و با طعم و مزه آن و با سلیقه و فرهنگ غذایی آن کشورها آشنا شویم. کاسا رلینا غذای معروف کشور پرو است و به سلیقه غذایی ما ایرانی ها نزدیک است. در ادامه با طرز تهیه این غذای خوشمزه آشنا می شویم.

طرز تهیه کاسا رلینا

مواد لازم برای تهیه کاسا رلینا

یک چهارم پیمانه آب لیمو5 عدد سیب زمینی پخته گردیده1 قاشق چایی خوری نمکیک دوم قاشق چایی خوری فلفل2 قاشق غذا خوری فلفل چیلی زرد2 تکه سینه مرغ پخته گردیده2 قاشق غذا خوری سس مایونزیک دوم پیمانه نخود فرنگی پخته گردیدهدو عدد هویج پوست کنده و پخته گردیده2 عدد پیاز خرد گردیده1 قاشق غذا خوری جعفری خرد گردیده تازهیک دوم پیمانه زیتون بدون هسته2 عدد تخم مرغ کاملا پخته گردیده

طرز تهیه کاسا رلینا

سیب زمینی ها را بعد از پخته گردیده پوست بگیرید و آن ها را رنده کنید. در صورت تمایل می توانید به جای رنده کردن، به کمک پوره کن آن ها را پوره کنید تا کاملا نرم شوند. سیب زمینی،آبلیمو، نمک، فلفل و چیلی را درون کاسه ای بریزید و آن ها را خوب با هم مخلوط کنید.

سینه مرغ را درون کاسه ای مجزا بریزید و نخود فرنگی، پیاز، هویج و سس مایونز را به آن اضافه کنید و آن ها را با هم، هم بزنید.

نیمی از مخلوط سیب زمینی را کف یک ظرف پیرکس پهن کنید تا تمام سطح ظرفتان را بپوشاند. سپس ترکیب سینه مرغ با بقیه مواد را روی آن بریزید و پخش کنید. در نهایت روی مرغ ها را با باقی مانده سیب زمینی ها بپوشانید.

این غذا آماده است. بهتر است آن را قبل از سرو کردن به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید تا طعم بهتری پیدا کند. هنگام سرو روی آن را با جعفری، زیتون و تخم مرغ تزیین کنید و آن را سرو کنید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 4 آبان 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 730

به "طرز تهیه کاسا رلینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه کاسا رلینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید