طرز تهیه مربا زردآلو خوش عطر و ماندگار

به گزارش مجله پریها، یک لقمه نان و کره و مربایی که با میوه فصل تهیه شده باشد، بی شک صبح تابستانی تان را می سازد. مربا زردآلو از آن مرباهای خوش عطر و طعمی است که در دلتان جا باز خواهد نمود. برای تهیه این مربا کافی است مرحله به مرحله دستورالعمل را دنبال کنید و درآخر به همان روش کلیدی که گفتیم مربا را تست کنید. همراه همیشگی ما باشید.

طرز تهیه مربا زردآلو خوش عطر و ماندگار
  • مواد لازم برای تهیه مربای زردآلو

زردآلوی تازه و رسیده (ترجیحا سفت) یک کیلوگرم

آب یک چهارم فنجان

شکر سه فنجان

آبلیمو تازه یک قاشق چای خوری

وانیل نصف قاشق چای خوری

  • طرز تهیه مربا زردآلو

  • طرز تهیه مربا زردآلو درسته

  • نکات طرز تهیه مربا زردآلو

مرحله اول

نوبت پخت مربا است. یک قابلمه نسبتا بزرگ لعابی بردارید و زردآلوها را همراه آب داخل قابلمه بریزید. حدود 15 دقیقه اجازه دهید تا زردآلوها بپزند. در این حین مرتبا زردآلوها را هم بزنید.

مرحله دوم

دغدغه ای که برای پخت مربا ممکن است داشته باشید، این است که زمان پخت آن را ندانید و نسبت به برداشتن مربا از روی حرارت شک کنید. برای این خاطر یک راه کلیدی و خوب می خواهیم بهتون پیشنهاد دهیم. در این مرحله یک بشقاب داخل فریزر قرار دهید و سراغ قابلمه مربا بروید.

مرحله سوم

شکر را به قابلمه اضافه کنید و مرتبا هم بزنید. احتمالا شاهد کف کردن مربا باشید. ولی نگران نباشید هرچه مربا غلیظ تر گردد و به یاری هم زدن شما، کف های سطح قابلمه کم می شوند. از قلم نیاندازید که مربا را مرتبا هم بزنید تا ته نگیرد. سپس وانیل را اضافه کنید و هم بزنید.

مرحله چهارم

وقتی شاهد قوام پیدا کردن مربا شدید و بافت مربا ژله مانند شد، حرارت را خاموش کنید. حالا بشقاب سرد را از فریزر بیرون بیاورید. مقداری از مربا را روی بشقاب بریزید. در این مرحله اگر بعد از چند ثانیه مربا چروک خورد، یعنی مربا آماده است. در غیر اینصورت به پخت آن ادامه دهید و مجددا تست را تکرار کنید.

مرحله پنجم

در آخر آبلیمو را اضافه کنید و بعد از کمی خنک شدن مربا را داخل ظرف های تمیز بریزید. چند عدد مغز زردآلو هم اضافه کنید.

مرحله اول

مربای زردآلو را می توانید به صورت درسته هم درست کنید. برای تهیه مربای زردآلو درسته، زردآلوها را ته یک قابلمه بزرگ بچینید به طوری که روی هم قرار نگیرند. آب را داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید. بعد از این که زردآوها به جوش آمدند و کمی آب انداختند شکر را اضافه کنید. صبر کنید تا مربا روی حرارت قوام پیدا کند سپس آبلیمو را اضافه کنید. قابلمه را بچرخانید تا آبلیمو همه جای آن برسد.

مرحله دوم

یک روز کامل بگذارید تا زردآلوها با دم کنی داخل قابلمه بمانند. زردآلوها احتمالا آب پس می دهند. آن ها را خارج کنید. شیره را دوباره بجوشانید. زردآلوها را به قابلمه برگردانید و بعد از کمی جوش زدن حرارت را خاموش کنید و آن ها را داخل شیشه های مربا بریزید.

  • این مربا به مدت یک سال داخل یخچال قابل نگهداری است. برای استفاده طولانی مدت می توانید از تکنیک های تهیه کنسرو بهره ببرید.
  • مقدار اضافی شکر بستگی به شیرین بودن زردآلوها هم دارد. بنابراین حتما مربا را تست کنید و بنا به ذائقه تان به آن شکر اضافه کنید.
  • احتمال کپک زدن مربای درسته بیشتر است. برای نگهداری بهتر است آن را داخل فریزر قرار دهید.
  • مربای گرم را هیچ وقت داخل شیشه نریزید. صبر کنید تا خنک گردد.
منبع: کتاب کاله
انتشار: 28 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2610

به "طرز تهیه مربا زردآلو خوش عطر و ماندگار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربا زردآلو خوش عطر و ماندگار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید