طرز تهیه شیرینی کشمشی

به گزارش مجله پریها، نزدیک به عید نوروز است و چه خوب که شیرینی های عید سال جاری را به جای این که از قنادی ها تهیه کنیم، خودمان در خانه بپزیم. بنابراین می خواهیم طرز تهیه شیرینی کشمشی را به شما آموزش دهیم. باور کنید کار سختی نیست! با این آموزش مثل یک شیرینی پز حرفه ای، شیرینی کشمشی خوشمزه خانگی درست خواهید کرد. با ما همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی کشمشی

مواد لازم برای تهیه شیرینی کشمشی

  • یک و سه چهارم لیوان معادل 310 گرم آرد
  • یک و نیم لیوان معادل 220 گرم پودر قند
  • 150 گرم
  • 2 عدد تخم مرغ
  • نصف پیمانه کشمش پلویی
  • نصف قاشق چای خوری وانیل
  • 1 قاشق چای خوری بیکینگ پودر

طرز تهیه شیرینی کشمشی

ابتدا برای این که شیرینی کشمشی بازاری داشته باشیم، تمام مواد اولیه را روی ترازو وزن کنید. اگر ترازوی آشپزخانه در دسترس ندارید، از اندازه های برحسب لیوان بهره ببرید. کشمش ها را هم کمی خیس نموده و بشویید. سپس روی پارچه بریزید تا کاملا خشک شوند.

کره و تخم مرغ نیم ساعت قبل از پخت از یخچال بیرون بیاورید تا هم دمای محیط گردد.

داخل یک ظرف مناسب، ابتدا کره و پودر قند را با دور تند همزن به مدت 6 دقیقه هم بزنید تا کرم رنگ گردد. سپس یکی از تخم مرغ ها را به ظرف اضافه کنید و با دور تند همزن به مدت 1 دقیقه بزنید. تخم مرغ دوم را همراه وانیل اضافه کنید و دوباره همزن را روشن کنید. یک دقیقه بزنید تا مواد کاملا یکدست شوند.

آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا نرم و یکدست گردد. کم کم به مواد داخل ظرف اضافه کنید و هم بزنید. کشمش ها را اضافه کنید و با همزن دور کند خوب هم بزنید تا همه جای خمیر به طور مساوی پخش شده و بافت خمیر نرم تر گردد. مایه شیرینی آماده است.

کف سینی فر را چرب نموده و کاغذ روغنی را روی سینی پهن کنید. مواد شیرینی را داخل قیف بریزید و با فاصله و در اندازه های دلخواه روی کاغذ بریزید. اگر قیف نداشتید، مایه را با قاشق روی کاغذ بریزید ولی حتما باید فاصله را رعایت کنید؛ چون شیرینی ها بعد از پخت، پهن می شوند. روی شیرینی ها را با پشت قاشق صاف کنید.

اگر فر برقی دارید فر را روی دمای 170 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. اگر مایه شیرینی اضافه آمد، روی آن سلفون بکشید و در جای خنک قرار دهید تا سینی خالی گردد.

سینی را به مدت 12 تا 15 دقیقه با حرارت از پایین داخل فر قرار دهید تا دور شیرینی ها طلایی رنگ گردد. بلافاصله سینی را از فر بیرون بیاورید و بعد از کمی خنک شدن از کاغذ جدا کنید.

شیرینی کشمشی آماده است. وقتی سینی کاملا خنک شد، سری دوم از مواد را داخل سینی ریخته و بپزید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 22 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2049

به "طرز تهیه شیرینی کشمشی" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه شیرینی کشمشی" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی کشمشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید