طرز تهیه تارت الویه برای زیباتر شدن میز مهمانی

به گزارش مجله پریها، یکی از انواع تارت، تارت الویه می باشد که شامل ترکیبات تارت و الویه است که علاوه بر طعم لذیذ آن، زیبایی وصف ناشدنی به میز پذیرایی شما می دهد.

طرز تهیه تارت الویه برای زیباتر شدن میز مهمانی

تارت نوعی شیرینی است که معمولاً از مواد پرکننده برای پوشش آن استفاده می گردد. روی تارت ها باز است و از ماده اصلی شیرینی (خمیر) تشکیل نشده است. در تارت ها خمیر شیرینی، خمیر بریزه است. ماده روکش یا پرکننده تارت ها ممکن است شیرین (مثل میوه جات) یا نمکی و غیرشیرین (مثل مرغ و میگو) باشد. تارت های امروزی معمولاً بر پایه میوه و مایع کاستارد هستند. تارت های ریزه نیز به تارت های کوچک اطلاق می گردد. به عنوان مثال می توان از تارت ریزه تخم مرغ نام برد. مثالی دیگر که در مورد تارت ها می توان زد تارت های مربایی هستند که رنگ آنها بسته به مزه ای است که در مربا (به عنوان پرکننده) استفاده می گردد. از میان تارت ها می توان به تارت خوش پخت نیز اشاره نمود که خاستگاه بریتانیایی دارد. از تارت های نمکی می توان به پای کیش اشاره نمود.

تفاوت اصلی تارت با انواع کیک در آن است که نان تارت بدون پف عمل می آید حال آنکه در دسته کیک ها پف از موارد غیر قابل حذف است. در صورتی که در خمیر تارت شکر وجود داشته باشد برای شیرینی جات و در صورت عدم استفاده از شکر برای غذاها به کار برده می گردد. از میان تارت های غذایی می توان به تارت الویه اشاره نمود که در ادامه به طرز تهیه این نوع تارت غذایی می پردازیم امیدواریم مورد توجه واقع گردد.

تارت الویه

مواد لازم جهت تهیه نان تارت

آرد سفید3 لیوان
شیر خشک قنادی3 قاشق غذاخوری
خمیر مایع1 قاشق غذاخوری
شکر1 و 1/2 قاشق چای خوری
نمک1 قاشق چای خوری
روغن زیتون یا مایع4 قاشق غذاخوری
آب ولرم1 و 1/4 پیمانه

طرز تهیه نان تارت

  1. ابتدا خمیرمایه، شکر و 1 و 1/4 پیمانه آب ولرم را با هم مخلوط نموده و در جای گرم به مدت 10دقیقه قراردهید تاعمل آید.
  2. موادخشک یعنی ارد سفید الک شده، شیرخشک و نمک را با هم مخلوط نموده درون ظرفی بریزید خمیرمایه عمل آمده و روغن را نیز بیفزایید سپس کم کم 1 پیمانه آب را به مواد بیفزایید و هم بزنید تا خمیری حاصل گردد که به دست نچسبد.
  3. آب راکم کم بیفزایید تا خمیر شکل گیرد.
  4. خمیر بدست آمده را حدود 10 دقیقه ورز دهید یا صد بار به ظرف بکوبید.
  5. روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت در جای گرم قرار دهید تا حجم خمیر دو برابر گردد.
  6. پس از ورآمدن و دریافت پف خمیر،آن را با وردنه نازک باز کنید و درون قالب تارت عظیم قرار دهید و با انگشت به لبه های خمیرفرم دهید.
  7. سپس سطح خمیر را با چنگال خوب سوراخ سوراخ کنید این کار باعث می گردد تا خمیر خیلی پف نکند و جای کافی برای قراردریافت غذا داشته باشد.
  8. نان ها را درون فر پیش گرم 180 درجه به مدت 10 تا 15 دقیقه پخت دهید ولی مواظب باشید نان ها نسوزند یا قهوه ای تیره نشوند.

طرز تهیه تارت الویه

  1. پس از پخته شدن نان تارت الویه را به فرم تزیین خاص بر روی نان تارت ریخته و برای سرو کردن آماده است نوش جان....

تارت الویه

این تارت مخصوص غذاست ومی توانید درون آن را با هر مواد غذایی که دوست داشتید پر کنید مثلا مایه گوشتی،کشک و بادمجان، میرزاقاسمی، الویه، پنیر و گوجه و خیار و مواد پیتزا و....

نان تارت برای هر نوع مواد غذایی از الویه گرفته تا گوشت پیتزا و... قابل استفاده است که طعم بسیار لذیذی به مواد غذایی شما خواهد داد نوش جان....

انتشار: 28 بهمن 1401 بروزرسانی: 28 بهمن 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3741

به "طرز تهیه تارت الویه برای زیباتر شدن میز مهمانی" امتیاز دهید

2 کاربر به "طرز تهیه تارت الویه برای زیباتر شدن میز مهمانی" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه تارت الویه برای زیباتر شدن میز مهمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید