ضرورت شکل گیری فصل مشترک همکاری های علمی و فناوری ایران و آفریقا

به گزارش مجله پریها، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در دیدار با رییس جمهور اوگاندا تاکید نمود: شکل گیری فصل مشترک همکاری های علمی و فناوری بین ایران و آفریقا لازم است .

ضرورت شکل گیری فصل مشترک همکاری های علمی و فناوری ایران و آفریقا

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری که در راس هیاتی عالی رتبه شامل نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت امور خارجه، سازمان توسعه تجارت و بانک توسعه صادرات و همچنین رؤسای 70 شرکت دانش بنیان و فناور فعال در حوزه های صادراتی مطلوب بازار شرق آفریقا به کنیا و اوگاندا سفر نموده است، با یووری موسونی، رئیس جمهور کشور اوگاندا دیدار و گفت وگو کرد.

ستاری در این دیدار ضمن ابلاغ سلام حسن روحانی، رییس جمهور ایران به یووری موسونی رییس جمهور اوگاندا، گفت: توسعه همکاری های دو کشور در زمینه علمی و فناوری بسیار ضروری و مهم است.

وی در ادامه با اشاره به توانایی شرکت های دانش بنیان در ایران، بیان نمود: در دنیا ایران را به خاطر منابع نفت و گاز می شناسند؛ اما باید بدانید که در ایران نیروی انسانی متخصص در زمینه های مختلف علمی وجود دارد که می توانند زمینه رشد و توسعه علمی کشورمان را فراهم نمایند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ادامه داد: ایران در دنیا به عنوان چهارمین کشور مهندس پرور شناخته گردیده است که کوشش می کنیم از توان این نیروی عظیم و ارزشمند ایرانی برای توسعه علمی و فناوری کشورمان استفاده کنیم.

ستاری اضافه نمود: در این سفر، 70 شرکت دانش بنیان و فناور فعال ایرانی همراه ما هستند که امیدواریم این دیدارها و مذاکرات فصل مشترکی از همکاری های علمی و فناورانه بین دو کشور را کلید بزند.

وی با اشاره به تنوع اقتصاد ایران در خاورمیانه، گفت: ایران شرکت های بزرگ و مطرحی در زمینه های مختلف علمی مانند بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و غیره دارد و در این زمینه محصولات فناورانه زیادی فراوری نموده ایم.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در ادامه تاکید نمود: آمادگی داریم که تجربیات خود را در حوزه مختلف فناوری به شرکت های اوگاندایی منتقل کنیم.

در این دیدار، یووری موسونی، رییس جمهور اوگاندا نیز ضمن استقبال از مباحث مطرح گردیده و توسعه همکاری های مشترک بین دو کشور، گفت: ایران کشوری تاثیر گذار در منطقه است و در شرایط تحریم هم به فعالیت های تاثیرگذار خود ادامه می دهد.

بر اساس اعلام معاونت علمی، همچنین معاون علمی و فناوری رییس جمهور در ادامه این سفر در گفت وگو با الیودا توموسیجه، وزیر علم، فناوری و نوآوری اوگاندا با اشاره به دستاوردهای مختلف متخصصان ایرانی در حوزه های مختلف، گفت: برای رسیدن به اقتصادی پایدار باید اکوسیستم فناوری در کشورها به وجود آید.

ستاری اضافه نمود: ما در ایران کوشش می کنیم از اقتصاد متکی بر نفت فاصله بگیریم و در سال های گذشته با کوشش و توان متخصصان ایرانی به نتیجه مطلوب نزدیک گردیده ایم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 576

به "ضرورت شکل گیری فصل مشترک همکاری های علمی و فناوری ایران و آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت شکل گیری فصل مشترک همکاری های علمی و فناوری ایران و آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید