صادرات 2میلیارد و 400میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به 60کشور

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران، مجید خدابخش عصر امروز سه شنبه در حاشیه مراسم افتتاح سومین کنفرانس بین المللی باستان شناسی و حفاظت در امتداد جاده ابریشم به خبرنگاران گفت: حیات بشر وابسته به فرهنگ، علم، میراث معنوی و اندیشه است، تبریز در سال 2018 منتخب پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی است که این رویداد زمینه ای را برای مرور دوباره ظرفیت های فرهنگی، علمی و تاریخی آذربایجان و تبریز فراهم ساخت.

صادرات 2میلیارد و 400میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به 60کشور

وی گفت: جاده ابریشم که دنیا شرق را به غرب متصل ساخته است امروز در دروازه ارتباطی دنیای شرق و غرب میزبان پژوهشگران باستان شناسی و حفاظت از میراث فرهنگی است، دروازه ای که محل تعامل و تبادل فرهنگ، آیین و آدابی بوده که بر حیات بشری تاثیر بسزایی داشته است.

خدابخش ادامه داد: تبریز همواره به عنوان شهر اولین ها مطرح بوده بطوریکه 195 سال قبل اولین چاپخانه را در خود دایر ساخت و به سبب آن زمینه انتشار اولین نشریه، برپایی نخستین گام های هنر نمایشی، سینما و قدم های نخست نابینایان را در فراگیری دانش فراهم ساخت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تبریز به عنوان پایتخت در دوره ایلخانی ستون های بزرگترین دانشگاه دنیا اسلامی را بنا نهاده است گفت: دانشگاه ربع رشیدی مرجعی برای تعامل افکار دانشجویان ایرانی و خارجی بود که برای فراگیری دانش به این سرزمین مراجعه می کردند.

خدابخش با اشاره به اینکه در دوره ایلخانی، تبریز به عنوان یکی از مکاتب مهم معماری محسوب می شد، اظهار کرد: تبریز علی رغم زلزله های متعددی که در طول تاریخ متحمل شده در این دوره جزو مکاتب های مهم معماری محسوب می شد که به دنبال آن مکتب غنی معماری و دانش معماران نقاط مختلف دنیا را غنایت بخشیده است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به صادرات محصولات فراوریکنندگان استان به اقصی نقاط کشور گفت: در سالی که گذشت شاهد صادراتی بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون دلار از محصولات فراوری شده توسط بخش خصوصی بودیم که به بیش از 60 کشور دنیا صادر شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 فروردین 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1819

به "صادرات 2میلیارد و 400میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به 60کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات 2میلیارد و 400میلیون دلار کالا از آذربایجان شرقی به 60کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید