شکست 80 درصدی توییتر برابر خبرهای جعلی ، روبات های شایعه پراکن همچنان فعالند

به گزارش مجله پریها، بر اساس یک مطالعه جدید، بیش از 80 درصد از حساب های توییتری که در طول انتخابات 2016 ایالات متحده اطلاعات غلطی را منتشر می کردند، همچنان فعال هستند.

شکست 80 درصدی توییتر برابر خبرهای جعلی ، روبات های شایعه پراکن همچنان فعالند

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی نت، تحقیقات بنیاد نایت بر اساس آنالیز و تحلیل بیش از 10 میلیون توییت انجام گردیده و بازدیدهای قبل و بعد از انتخابات 700 هزار حساب توییتری را شامل می گردد.

پژوهش های این موسسه نشان داد؛ نه تنها بیش از 80 درصد از حساب های توییتر که در طول انتخابات ریاست جمهوری 2016 به طور مرتب اطلاعات غلط را منتشر می کردند، هنوز فعال هستند، بلکه بیش از یک میلیون توییت روزانه ارسال می نمایند.

سام گیل، معاون بخش شبکه های اجتماعی و تأثیرگذاری آنها در بنیاد نایت، در این خصوص گفت: دموکراسی ما به دسترسی به اخبار و اطلاعاتی که مورد اطمینان باشند، متکی است.در حال حاضر، بحث در مورد اطلاعات غلط آنلاین است. اطلاعاتی که بسیار مخربند.

در تجزیه و تحلیل پس از انتخابات حساب های توییتری معین گردیده که بیش از 60 درصد از حساب های توییتری مخرب فعالیت های مبتنی بر روبات دارند. بسیاری از این حساب های روبات محور نیز از یکدیگر پیروی می نمایند، و این نشان می دهد که آنها ممکن است از یک منبع مشترک تغذیه شوند.

این مطالعه که توسط بنیاد نایت انجام گردیده با کمک متی هندی مان، استاد برنامه ریزی عمومی در دانشگاه جورج واشنگتن، و ولاد باراش گرافیکا،مهندس طراحی شبکه تجزیه و تحلیل گردیده است.

توییتر، فیس بوک، گوگل و دیگر شرکت های فناوری در طول انتخابات ریاست جمهوری سال 2016، از اطلاعات غلط و هک کردن سیستم عامل هایشان با خبر شدند. با توجه به نزدیک شدن انتخابات میان دوره ای ایالات متحده که ماه آینده برگزار می گردد، این شرکت ها سعی می نمایند نشان دهند که به طور جدی از سیستم عامل خوددر برابر اخبار جعلی حفاظت می نمایند.

توییتر در ماه اوت سیاست های تبلیغاتی خود را، از جمله نشانه گذاری تبلیغات سیاسی و سیستم شناسایی را به روز نموده است، گوگل و فیس بوک نیز حرکات مشابهی انجام داده اند. اگرچه به نظر می رسد این اقدامات کافی نیستند.

منبع: انتخاب
انتشار: 13 مهر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 578

به "شکست 80 درصدی توییتر برابر خبرهای جعلی ، روبات های شایعه پراکن همچنان فعالند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست 80 درصدی توییتر برابر خبرهای جعلی ، روبات های شایعه پراکن همچنان فعالند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید