شروع بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان

به گزارش مجله پریها، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، شروع بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان انجام گرفت.

شروع بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان

داستان چیست؟

مجتبی میر حسینی گفت: جهت توسعه گردشگری سیستان و بلوچستان که با توجه به سند اجرایی توسعه گردشگری با افق 1400 در چند سال اخیر رشد خوبی را شروع کرده بود، بعد از شرایط کرونا با تاخیری چند ماهه روبه رو شد.

وی با تاکید به ارائه خدمات بهداشتی و نظارت بر پروتکل های ویژه دوران کرونا بر تاسیسات گردشگری ادامه داد: با ایجاد زنجیره اطمینان از مبدا به مقصد و رعایت پروتکل های بهداشتی اعتمادسازی برای مردم و مسافران برای بهره مندی از اقامتی استاندارد ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با این رویکردهای جدید در حوزه گردشگری این استان گفت: تولید محتوای فضای مجازی و گردشگری مجازی از شروع ویروس کرونا و ایام نوروز شروع و اکثریت مسافران و گردشگران این استان را با جاذبه ها و آثار گردشگری آشنا کرده است.

وی افزود: ادامه مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان به منظور آشنایی با ظرفیت های گردشگری این استان و آگاهی دادن به جامعه ایرانی نسبت به ظرفیت و مزیتهای آن در نیمه دوم سال شروع خواهد شد.

میرحسینی با تاکید به ورود به دوره گردشگری هوشمند بیان نمود: دوره های آموزشی ویژه برای فعالان گردشگری، صاحبان کسب و کارها و مدیران تاسیسات گردشگری به منظور تغییر در کسب و کار و توجه به رویداد تکنولوژی همراه در سفر انجام خواهد شد.

وی با تاکید به نیاز به زیر ساختهای لازم در حوزه اینترنت ملی و بین المللی و همچنین پهنای باند لازم برای ارائه خدمات بهتر به گردشگران گفت: زمینه ارائه خدمات فعالان گردشگری به گردشگران در بستر فناوری های جدید و اپلیکیشن های تاثیرگذار در قالب تفکر نسل جدید گردشگری هوشمند ایجاد شده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه همه تاسیسات گردشگری باز و هیچ واحد تعطیل شده ای در سطح این استان وجود ندارد، افزود: با شرایط میزبانی گردشگری در نیمه دوم سال در زمان بهبود اوضاع بعد از اپیدمی کرونا جهت روبه رشد گردشگری دنبال خواهد شد.

وی با اشاره به رشد سرمایه گذاری ها در گردشگری سیستان و بلوچستان شرح داد: 40 پروژه تا خاتمه دولت در این استان با همکاری بخش خصوصی به ظرفیت تاسیسات گردشگری اضافه خواهد شد.

میرحسینی با بیان شرایط ویژه خاتمه قرن و ایجاد موقعیتی بین المللی برای ایران افزود: به همین منظور در سال آینده با انجام رویدادها، جشنواره های مختلف در سطح ملی، منطقه ای و استانی و دعوت از گردشگران داخلی و خارجی فرصت جدید برای گردشگری ایران و باطبع سیستان و بلوچستان بوجود خواهد آمد.

منبع: همگردی
انتشار: 15 مهر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3633

به "شروع بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع بازیابی صنعت گردشگری سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید