سفر به آمریکا: سنگ نگاره صخره روزنامه، یوتا، جنوب غربی آمریکا

به گزارش مجله پریها، نمونه هایی شبیه به این سنگ نگاره در بخش های مختلفی از آمریکا دیده شده اند اما این نمونه، یعنی صخره روزنامه، یکی از عظیم ترین و در دسترس ترین سنگ نگاره های جنوب غربی آمریکا است که به خوبی حفظ و نگهداری شده است.

سفر به آمریکا: سنگ نگاره صخره روزنامه، یوتا، جنوب غربی آمریکا

اگر علاقمند به دریافت خدمات هزینه ویزای توریستی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

این سنگ نگاره ترکیبی از اشکال مختلف نظیر انسان، حیوانات، ابزارها و شکل های انتزاعی است که معرف فرهنگ های گوناگونی چون Fremont، فرهنگ باستانی پوئبلو، ناواهو و Anglo هستند.

این صخره درست کنار جاده یوتا 211 در 45 کیلومتری جنوب غربی مانتیسلو (Monticello) و 85 کیلومتری جنوب مواب (Moab) قرار گرفته است. این سنگ نگاره ها در صخره های سنگی عمودی وینگیت (Wingate) در انتهای دره Indian Creek قابل مشاهده هستند.

تصاویر موجود در صخره روزنامه با حکاکی روی پوشش بیرونی و تیره صخره، تحت عنوان جلای بیابانی (desert varnish)، ایجاد شده اند. جلای بیابانی، ترکیبی از آهن و منگنز به رنگ مشکی است که ظاهر بیرونی صخره های سنگی را به وسیله واکنش با آب باران و باکتری ها تشکیل می دهد.

هنرمندان باستانی بیش از 650 شکل و الگوی مختلف را با تراشیدن این لایه ایجاد نموده اند. در واقع آنها با استفاده از ابزارهای نوک تیز، جلای بیابانی را تراشیده اند تا به لایه های زیرین و روشن تر صخره رسیده اند. رنگ اشکال قدیمی تر به مرور زمان تیره تر شده است.

اولین حکاکی های این صخره، در حدود دو هزار سال قبل و توسط تمدن Anasazi ایجاد شده اند؛ تمدنی که بیشتر با خانه های سنگی و خاکی شان شناخته شده هستند تا هنرشان. تمدن Fremont، که هم عصر با تمدن Anasazi می زیستند، در ایجاد این صخره با آنها همکاری نموده اند. آنها شمایل انسانی با تنه هایی ذوزنقه ای شکل، گوسفندهایی با شاخ های عظیم و تعداد زیادی جای دست و رد پا ترسیم نموده اند. بعدها تمدن های یوت و ناواهو، شکل هایی که نمایانگر شکارچیان سوار بر اسب بودند و تصاویری از انواع چرخ و سپرهای جنگی را به این صخره افزودند.

قدمت جدیدترین حکاکی های روی این صخره به اوایل قرن بیستم میلادی باز می شود که توسط اولین کاشفان مدرن این منطقه ایجاد شده اند. آنها با حک کردن نام و حروف اول اسامی شان در حاشیه این تصاویر، یادگاری از خود به جا گذاشته اند.

برای پیشگیری از آسیب رسیدن به سطح این صخره، اطراف آن با حصارهایی احاطه شده است واکنون بازدیدنمایندگان با فاصله 3 متری می توانند از آن بازدید نمایند. در نزدیکی این سنگ نگاره، منطقه ای به عنوان توقفگاه، در نظر گرفته شده است.

منبع: کجارو
انتشار: 26 بهمن 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3938

به "سفر به آمریکا: سنگ نگاره صخره روزنامه، یوتا، جنوب غربی آمریکا" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفر به آمریکا: سنگ نگاره صخره روزنامه، یوتا، جنوب غربی آمریکا" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: سنگ نگاره صخره روزنامه، یوتا، جنوب غربی آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید