بهترین کشورهای آفریقا

به گزارش مجله پریها، آفریقا به عنوان دومین قاره بزرگ و دومین قاره پرجمعیت جهان شناخته می شود. 54 کشور در قاره آفریقا وجود دارند که هر کدام از آن ها نیز تاریخ، فرهنگ و جاهای دیدنی خاص خود را دارند.

بهترین کشورهای آفریقا

در ادامه همراه با ما باشید تا بهترین کشورهای آفریقا که باید از آن ها دیدن کنید را به شما معرفی کنیم.

10. نامیبیا

Namibia

نامیبیا در جنوب غربی آفریقا قرار گرفته است و جمعیت آن به صورت پراکنده در سراسر کشور زندگی می کنند. دلیل آن نیز صحرای نامیب است که باعث شده تا زندگی مردم در برخی نقاط تقریبا غیرممکن باشد. نامیبیا قبلا مستعمره آلمان بود و در سال 1990 میلادی نیز توانست تا از آفریقای جنوبی مستقل گردد؛ از همین رو، همچنان برخی از معماری های دوره استعماری را می توان در مرکز این کشور یعنی ویندهوک مشاهده کرد. بیشتر افراد برای دیدنی پارک های ملی بی نظیر نامیبیا به آنجا سفر می کنند. این پارک های ملی در درون خود حیات وحشی خارق العاده و چشم انداز های دیدنیی جای داده اند.

9. تونس

Tunisia

تونس از گذشته به عنوان مقصد گردشگری محبوبی شناخته می گردد و در شمال قاره آفریقا و در ساحل دریای مدیترانه بین کشور لیبی و الجزایر قرار گرفته است. آب وهوای گرم، سواحل خوب و صنعت گردشگری برجسته این کشور، بسیاری از اروپایی ها برای گذراندن تعطیلات به تونس می کشاند. تونس علاوه بر داشتن سواحل بسیار زیبا، جاهای تاریخی و باستانی مختلفی دارد که قدمت برخی از آن ها به هزاران سال قبل باز می گردد. از کارتاژان ها و رومی ها تا عثمانی ها و عرب ها و فرانسوی ها، همگی برای مدتی بر تونس حمکرانی می کردند و به همین دلیل، آثار تاریخی بسیار زیادی از آن ها در این کشور به جا مانده است.

8. اوگاندا

Uganda

سرچشمه نیل و همچنین مرتفع ترین رشته کوه قاره آفریقا را می توان در کشور اوگاندا پیدا کرد. علاوه بر این، اوگاندا در مرز بزرگترین دریاچه آفریقا قرار گرفته است. با اینکه صنعت گردشگری اوگاندا در مقایسه با همسایگانش همچون کنیا و تانزانیا تقریبا توسعه چندانی پیدا نکرده، از جاهای دیدنی بسیار زیادی برخوردار است. به دلیل گذشته پر فراز و نشیب اوگاندا، بسیاری از گردشگران به سادگی از کنار آن عبور می کردند اما اوگاندا به آرامی در حال بدست آوردن عنوان مروارید آفریقا است. تنها در اوگاندا و دو کشور دیگر است که می توانید گوریل های کوهستانی را در حیات وحش خودشان مشاهده کنید.

7. موریس

Mauritius

در فاصله 1000 کیلومتری از شرق ماداگاسکار، جزیره ای دورافتاده قرار گرفته است که برخی از نادرترین گیاهان و جانوران را در خود جای داده است. آبشارها، کوهستان ها و سواحل موریس بسیار دیدنیی هستند. از سوی دیگر، چشم انداز ها آتشفشانی آن نیز سوژه بسیار خوبی برای عکاسی محسوب می شوند. آب های پیرامون جزیره موریس نیز مکان بسیار خوبی برای غواصی و کاوش در میان حیات وحش دریایی به شمار می رومد. جمعیت موریس از فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است و همین باعث شده تا بسیار جالب توجه و مجذوب کننده به نظر برسد.

6. تانزانیا

Tanzania

جاهای دیدنی زیادی در تانزانیا وجود دارند که می توانید از آن ها لذت ببرید. در شمال تانزانیا، دهانه شگفت انگیز انگورونگورو و همچنین سرنگتی وجود دارد که حتما باید از آن ها بازدید کنید. در سفر به تانزانیا می توان از کوه کیلیمانجارو نیز دیدن کرد که با قله پر از برف خود، بزرگترین قله آفریقا محسوب می گردد. تانزانیا در شرق آفریقا قرار گرفته و از چشم انداز ها زیبا و متفاوتی برخوردار است. بزرگترین شهر تانزانیا به نام دارالسلام نیز در سواحل اقیانوس هند قرار گرفته است. در خارج از سرزمین اصلی تانزانیا و در درون اقیانوس هند نیز مجمع الجزایر زنزیبار قرار دارند که خودش به عنوان مقصد گردشگری محبوبی شناخته می گردد.

5. سیشل

Seychelles

در فاصله 1500 کیلومتری از شرق قاره آفریقا، مجمع الجزایر سیشل قرار گرفته است که کوچک ترین و کم جمعیت ترین کشور آفریقا به شمار می رود. سیشل از 115 جزیره تشکیل شده است و بیشتر آن ها نیز بدون سکنه هستند. جزیره های سیشل از زیبایی زیادی برخوردارند اما داخل جزیره ها کوهستانی و پوشیده از جنگل های بارانی هستند. به دلیل مکان دورافتاده سیشل، طبیعت آن دست نخورده به جای مانده و تمام گونه های منحصربه فرد از گیاهان و جانوران را می توان در آنجا مشاهده کرد. در آب های پیرامون جزایر نیز صخره های مرجانی مختلفی وجود دارند که همگی محل زندگی حیات وحش دریایی قابل توجهی هستند و غواصی در آنجا می تواند بسیار لذت بخش و دیدنیی باشد.

4. مراکش

Morocco

مراکش با شهرهای قدیمی و بازارهای متراکم خود، زیبایی های بسیار زیادی دارد. مراکش در کنار اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه قرار گرفته است و داخل آن را نیز کوهستان های اطلس و تل ماسه صحرا فراگرفته اند. مراکش در نقطه شمال غربی آفریقا قرار گرفته است و افراد و فرهنگ های زیادی را به خود جلب می کند. در مراکش می توان تاثیر فرهنگ های آفریقایی، عربی، بربر و غربی را مشاهده کرد. تنوع فرهنگی در اینجا سبب شده تا هر نقطه از آن، یک جاذبه گردشگری محبوب باشد. شهرهای مراکش، فز و اسوئیرا از جمله شهرهایی هستند که باید از آن ها دیدن کنید.

3. آفریقای جنوبی

South Africa

کشور آفریقای جنوبی در جنوبی ترین نقطه قاره آفریقا قرار گرفته و برخی از بهترین و مجذوب کننده ترین پارک های مالی آفریقا را در خود جای داده است. در این میان پارک ملی کروگر بدون شک شناخته شده ترین و پربازدیدترین پارک ملی به شمار می رود که حتما باید از آن دیدن کرد. در کنار آن نیز پارک ملی الفنت نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است. جمعیت آفریقای جنوبی از فرهنگ های مختلف تشکیل شده و هر کدام از شهرهای آن حس و حال و ظاهری متفاوت دارد. مرکز آن نیز شهر کیپ تاون است که در دامنه کوه تیبل قرار گرفته است و بسیار دیدنیی و مجذوب کننده به نظر می رسد.

2. کنیا

Kenya

یکی از بهترین مکان های جهان برای دیدنی حیات وحش از نزدیک، کنیا است. این کشور به عنوان کشور سافاری شناخته می گردد و دشت ها و بیابان های هموار آن مملو از شیرها، فیل ها و بوفالوها است که در کنار حیوانات دیگری همچون آهوها، فلامینگوها و کرگدن ها زندگی می کنند. برخی از غنی ترین و مشهورترین فرهنگ های آفریقایی نیز در کنیا وجود دارند که هر کدام از آن ها از زبان و سنت های غنی و برجسته ای برخوردار هستند. مرکز کنیا، شهر نایروبی است که یکی از شهرهای برجسته و در حال پیشرفت آفریقا محسوب می گردد.

1. مصر

Egypt

مصر بیشتر برای بناهای باستانی و تاریخی خود همچون اهرام جیزه، مجسمه ابوالهول و دره پادشاهان شناخته می گردد. مصر با دیگر کشورهای روی زمین فرق دارد و در آن، یکی از بزرگترین تمدن ها و فرهنگ های جهان وجود داشته است. مقبره ها و معابد را می توان در نقاط مختلف مصر مشاهده کرد و این واقعا مجذوب کننده و جالب توجه است. مصر در شمال شرقی آفریقا قرار گرفته و با دریای مدیترانه و دریای سرخ هم مرز است. در جنوب و غرب آن نیز بیابان صحرا قرار گرفته است. در درون این کشور نیز طولانی ترین رودخانه جهان یعنی نیل جریان دارد که منبع حیات آن به شمار می رود.

منبع: فوت و فن / touropia.com
انتشار: 23 مرداد 1401 بروزرسانی: 23 مرداد 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4689

به "بهترین کشورهای آفریقا" امتیاز دهید

1 کاربر به "بهترین کشورهای آفریقا" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین کشورهای آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید