سلسله کارگاه های ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست برگزار گردید

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار، این کارگاه ها که تا کنون تعدادی از آنها برگزار گردیده است، ازمجموعه کارگاه های آموزشی پروژه توانمندسازی ایمنی زیستی است که با اعتبار صندوق محیط زیست جهانی و مساعدت برنامه حفاظت از محیط زیست سازمان ملل متحد برگزار می گردد.

سلسله کارگاه های ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست برگزار گردید

جلیل بادام فیروز، رئیس پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار گفت: این کارگاه ها برای اجرای طرح توانمند سازی ایمنی زیستی جمهوری اسلامی ایران برگزار می گردد.

وی اضافه نمود: هدف از برگزاری این کارگاه ها تشریح دستورالعمل ها و پروتکل ها برای اگاهی رسانی به کارشناسان و متخصصان و تصمیم گیرندگان حوزه ایمنی زیستی است.

بادام فیروز اظهار امیدواری کرد : این سلسله کارگاه ها در آگاهی بخشی عموم جامعه و بویژه مخاطبین تاثیر گذار و تصمیم سازان در این حوزه، مفید و موثر باشد.

تا سرانجام شهریور ماه شش کارگاه ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست و توسعه پایدار و با نظارت سازمان حفاظت محیط زیست برگزار خواهد شد.

در هریک از این کارگاه ها جمعی از اساتید متخصص و مجرب در حوزه زیست فناوری حضور دارند که در بخشهای مختلف زیست فناوری نوین سخنرانی نموده اند.

از جمله موضوعات بحث گردیده در این کارگاه ها می توان به مقوله هایی چون قوانین و استانداردهای ملی و بین المللی در حوزه ایمنی زیستی و زیست فناوری نوین، وضعیت جهانی محصولات تراریخته و کاربردهای آنها، اصول و روشهای ارزیابی مخاطرات احتمالی محصولات اصلاح گردیده ژنتیکی در جهان و راهکارهای کاهش مخاطرات حاصل از آنها اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 آذر 1397 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1090

به "سلسله کارگاه های ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلسله کارگاه های ایمنی زیستی توسط پژوهشکده محیط زیست برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید