طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو؛ یک ترکیب کلاسیک با طعمی به یاد ماندنی

به گزارش مجله پریها، ساندویچ استیک و آوکادو ترکیبی است که طعم لذیذ گوشت را با طراوت و لطافت آوکادو ترکیب می‌کند. این ساندویچ نه تنها برای علاقه‌مندان به گوشت قرمز بلکه برای کسانی که به دنبال طعم‌های جدید و هیجان‌انگیز هستند نیز جذاب خواهد بود. در این دستور پخت، استیک به روش گریل تهیه شده و با سس آوکادوی تازه و پرطرفدار همراه می‌شود. نان برشته شده نیز به این ساندویچ بافت ترد و خوشمزه ای می‌بخشد. در ادامه با ما همراه باشید تا با خواص مواد اولیه این ساندویچ خوشمزه و مراحل تهیه آن آشنا شوید

طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو؛ یک ترکیب کلاسیک با طعمی به یاد ماندنی

بله درست خواندید، قرار است نان ها را برشته کنیم و استیک های دندان گیر را با انواع مزه ها در آن ساندویچ کنیم. البته یک سس تند و سرد خامه ای هم چاشنی همه اینها خواهد بود. خوشبختانه کل فرآیند پخت 30 دقیقه طول می کشد و 4 ساندویچ عالی به شما می دهد. پس تنبلی نکنید و با ما همراه شوید.

جدول مواد اولیه و کالری تقریبی:

ماده اولیهمقدار تقریبیکالری تقریبی (در هر وعده)
استیک200 گرم400-500
آوکادو1 عدد متوسط200-250
گشنیزنصف پیمانه20
آب لیمو2 قاشق غذاخوری10
مغز لیمو1 قاشق چایخوری5
پیازچه2 عدد15
سیر2 حبه10
نان2 برش150
روغن زیتون2 قاشق غذاخوری120
نمک و فلفلبه مقدار لازمناچیز

نکته: اگر استیک شکم گوساله به دست نیاوردید، مسئله ای نیست می توانید هم وزن آن از گوشت پهلو، کمر یا پشت گوساله بهره ببرید.

طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو

1. برای استیک و نان: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در تابه ای بزرگ پخش کنید و روی شعله متوسط گرما دهید تا دود کمی از روی آن بلند گردد. البته راه دیگر نیز این است که اجاق را گرم کنید تا پخت را داخل آن انجام دهید. سپس استیک را با دستمال کاغذی خشک کنید، نمک و فلفل بزنید و آن را آماده پخت کنید. قرار است آن را طوری بپیزید که هر دو روی آن نیم سوز گردد. بنابراین به نوبت آن را برگردانید و حواس تان به دمای شعله یا اجاق باشد؛ توصیه ما 8 دقیقه پخت در 50 درجه سانتی گراد است. بعد از آن، استیک پخته گردیده را به تخته یا بشقابی منتقل کنید، داخل ورق آلومینیومی بپیچید و بگذارید برای 5 دقیقه بماند. (به جای این روش می توانید از پخت روی صفحه فلزی با استفاده از باربیکیو نیز بهره ببرید.)

2. همزمان با استراحت استیک پخته گردیده، تابه را با دستمال کاغذی تمیز کنید. سپس فقط طرف داخلی هر ورق نان را به روغن زیتون آغشته کنید و آن ها را در تابه، روی شعله متوسط برای 2 دقیقه گرم کنید تا کاملا طلایی و تُرد شوند. بعد آن ها را به شلف منتقل کنید تا مخلوط آوکادو و مزه ها را آماده نمایید.

3. برای آوکادو و سس: هسته آوکادوها را خارج و گوشت آن ها را به یک کاسه منتقل کنید. یا چنگال آن ها را خرد کنید و گشنیز، آب لیمو، مقداری لیموی پوست گرفته، پیازچه، و سیر را در آن بریزید. سپس با نمک و فلفل آن را طعم دار کنید. در کاسه ای دیگر، خامه و سس تند را مخلوط کنید.

4. برای ساندویچ کردن: استیک را به ضخامت های 1 سانتی متری برش بزنید. 4 برش نان را جلوی خود قرار دهید. روی آن ها یک لایه خمیر آوکادو و سپس یک استیک بگذارید. 4 برش نان دیگر را به سس آغشته کنید و آن ها را روی استیک ها قرار دهید. بلافاصله ساندویچ های شما آماده سرو هستند.

خواص مواد اولیه:

  1. استیک: منبع غنی از پروتئین، آهن، روی و ویتامین‌های گروه B است. پروتئین برای عضله‌سازی و ترمیم بافت‌ها ضروری است و آهن به انتقال اکسیژن در خون کمک می‌کند.
  2. آوکادو: سرشار از چربی‌های سالم تک‌اشباع‌نشده، فیبر، پتاسیم و ویتامین‌های K و E است. این چربی‌ها به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و برای سلامت قلب مفید هستند.
  3. گشنیز: حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌های A و C و مواد معدنی مانند آهن و منگنز است. گشنیز به بهبود هضم غذا و کاهش التهاب کمک می‌کند.
  4. آب لیمو: منبع ویتامین C، پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌ها است. آب لیمو به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  5. مغز لیمو: به طعم غذا عمق بخشیده و عطر آن را تقویت می‌کند. مغز لیمو حاوی روغن‌های فرار است که خواص ضد التهابی دارند.
  6. پیازچه: حاوی ویتامین K، ویتامین C و فیبر است. پیازچه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خاصیت ضد باکتریایی دارد.
  7. سیر: سرشار از ترکیبات آلی گوگرددار است که خواص ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضد قارچی دارند. سیر به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و به کاهش فشار خون کمک می‌کند.
  8. نان: منبع کربوهیدرات، فیبر و برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی است. نان انرژی لازم برای بدن را تامین می‌کند.
  9. روغن زیتون: سرشار از چربی‌های سالم تک‌اشباع‌نشده و آنتی‌اکسیدان‌ها است. روغن زیتون به کاهش کلسترول بد خون کمک کرده و برای سلامت قلب مفید است.
  10. نمک و فلفل: نمک به طعم غذا عمق بخشیده و فلفل به آن عطر و طعم تند می‌دهد.

سخن پایانی:

ساندویچ استیک و آوکادو ترکیبی بی‌نظیر از طعم و سلامتی است. این ساندویچ با استفاده از مواد اولیه باکیفیت و تازه تهیه می‌شود و می‌تواند یک وعده غذایی کامل و مغذی باشد. برای تهیه این ساندویچ خوشمزه می‌توانید از انواع مختلف استیک و نان استفاده کنید و با افزودن سبزیجات و ادویه‌های دلخواه، طعم آن را متنوع کنید.

نکته: برای کاهش کالری این ساندویچ می‌توانید از نان سبوس‌دار استفاده کرده و مقدار روغن زیتون را کاهش دهید. همچنین می‌توانید از سس آوکادو کم‌چرب استفاده کنید.

انتشار: 14 مهر 1403 بروزرسانی: 14 مهر 1403 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 1179

به "طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو؛ یک ترکیب کلاسیک با طعمی به یاد ماندنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ساندویچ استیک و آوکادو؛ یک ترکیب کلاسیک با طعمی به یاد ماندنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید