زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی!

به گزارش مجله پریها، تنومند بودن همواره خوب نیست. همواره هم نشانه قوی تر بودن یا کارا بودن نیست. مصداق شاخص این حرف جثه بزرگ آمیکو آسنا، فوتون تونلند و کاپرا2 است که گرچه بر تویوتا هایلوکس فزونی دارند ولی مثل این بارکش ژاپنی قدرت مانور نداشته و اگر تجربه آفرود داشته باشید، می پذیرید که حتی به گرد پای هایلوکس2016 هم نمی رسند. در بازار ایران اما خریداران با دامنه محدودی از قدرت پرداخت مجبورند یا سراغ نسخه های قدیمی و کارکرده هایلوکس و لندکروزر وانت بروند یا اینکه از محصولات چینی استقبال نمایند. هر دو انتخاب تبعاتی دارند و محاسنی ولی دسته دوم اغلب هواداران بیشتری داشته از این رو در گزارش پیش رو سه محصول چینی این کلاس را به جان هم انداخته ایم. شما فکر می کنید کدام وانت بر دیگری فزونی دارد؟

زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی!

آسنا/ ساخت آمیکو/ بازیگوش ترین

مهم ترین مزیتش شاید داشتن توان بالای آفرود باشد که عمدتا به دلیل استفاده از شاسی مستحکم، موتور و گیربکس نسبتا مناسب و تجهیز به آپشن هایی نظیر سیستم دو دیفرانسیل به همراه دیفلاک اتوماتیک عقب است. آپشنی که یاری می نماید تا آسنا هنگام معلق ماندن یک چرخ، نیروی خود را هرز نداده و روی چرخ های متصل به زمین هزینه کند که نهایتا آفرود بهتری را عاید مالک خودرو می نماید. آسنا که هم اینک بین 350 تا 375 میلیون تومان قیمت داشته، بزرگ ترین خودرو این کلاس حتی در مقایسه با فوتون و هایلوکس است و محفظه بار بزرگی دارد. آسنا که به دلیل آمار فراوری پایین در بازار کمیاب است، علاوه بر تکنولوژی موتور میتسوبیشی، طرح کابینش هم به سری ال200 تریتون نزدیک است. این خودرو اما در شهر یک فاجعه واقعی است و برای چرخش در خیابان های پایتخت یا دیگر کلانشهرها ابدا گزینه مناسبی نیست. سواری خودرو هم چندان بد نیست و انتظارات شما را از یک وانت چهار در برآورده می نماید با این حال کیفیت قطعات اتاق با وجود طراحی مناسب، معمولی است و کاملا از خودروهایی نظیر هایلوکس 2016 عقب است. خب هرچه نباشد، پرداخت شما نصف یک هایلوکس 2700سی سی است؛ عجیب نیست اگر کیفیت اتاق هم نصف و حتی یک سوم باشد!

کاپرا2 / ساخت بهمن/ شهری ترین

به شدت در سیستم اداری- نظامی کشور محبوب است و هم سری 1 و هم سری2 آن اغلب از سوای این ارگان ها خریداری شده است. دلیل آن هم معین است. علاوه بر توان بارکشی مناسب و گنجایش پنج سرنشین، قادر است بارهایی تا وزن یک تن را جابه جا کند، سفر برود و خیلی شما را آزار ندهد، در حد خودش توان آفرود داشته و هزینه ای کمتر از رقبا معادل 250 میلیون تومان را به شما تحمیل کند. کاپرا کلا در پنج سال اخیر ثابت نموده به رغم کیفیت بسیار نازل تزئیناتش، خودرو محکمی است و فروش بیشترش به رغم حضور ریچ و وینگل، اثبات مدعای ماست. کاپرا اگر مونتاژ و کیفیت ساخت بهتری داشت، شاید می توانست با آسنا هم رقابت کند اما خب، فعلا چند پله از این خودرو عقب است.

فوتون تونلند / ساخت ایران خودرو/ باری ترین

با قیمتی که حد میانه دو رقیب این مقایسه است، تونلند توانسته طیفی از خریداران را به سمت خود جلب کند گرچه سیاست خاص ایران خودرو در نحوه مونتاژ وانت فوتون موجب تنزل صندلی این محصول در بازار از نظر میزان فروش شده است. با 5.31 سانتی متر گرچه کوچک ترین عضو گروه است اما فضای بار و اتاق مناسبی را به خریدارانش ارائه می نماید و به لطف امکان سفارش گذاری در گونه دیزلی، هزینه استفاده از آن کمتر از رقباست. فوتون که قیمتی 300 میلیونی دارد، در بخش موتور هم گرچه از پیشرانه ای یکسان با کاپرا و آسنا سود می برد ولی در نسخه بنزینی با 130 اسب بخار قدرت بالاتر از کاپرای 124 اسبی و ضعیف تر از آسنای 143 اسبی خود را معرفی می نماید. فوتون در کل معمولی ترین خودرو گروه است که وضعیتی مناسب را بدون هرگونه مسئولیت پذیری بیشتر به خریداران ارائه می نماید.

منبع: دیوار
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2727

به "زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی!" امتیاز دهید

1 کاربر به "زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زورآزمایی سه کارگر تنومند چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید