روند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد

به گزارش مجله پریها، محمد کریمی در تبادل نظر با خبرنگاران به تشریح عملکرد و اقدامات 10 ماهه امسال در حوزه صنعت معدن و تجارت سیریک پرداخت و بیان داشت: با توجه به اینکه مشکلاتی در ارز پولی کشور بوجود آمد، تغییراتی در قیمت کالا و خدمات ایجاد شد، که بازار را نیز تحت شعاع خود قرار داد.

روند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد

کریمی به اقدامات متقابل در برابر اختلالات ایجاد شده در بازار پرداخت و گفت از اوایل سال جاری اداره صنعت معدن و تجارت سیریک با اجرای طرح های متفاوتی که از سیاستها و برنامه های ابلاغی سازمان بود، با بازرسی های روزانه ای که از سطح بازار داشتیم و در هفته یک یا دو بار به صورت مشترک با دیگر دستگاه های نظارتی داشتیم توانستیم به بازار نیز نظم ببخشیم.

کریمی با اشاره به اینکه، ساماندهی زنجیره های تأمین و توزیع کالا و خدمات و مدیریت تنظیم و کنترل بازار یکی دیگر از برنامه های اداره صنعت معدن و تجارت است توضیح داد: در طول مدت یک ساله به منظور تامین کالاهای اساسی توانسته بالغ بر 16جلسه برای مدیریت تنظیم بازار برگزار کنیم، که معمولا بنا به اهمیت تنظیم بازار هر ماه به طور میانگین یک یا دو جلسه ستاد تنظیم بازار با ریاست فرماندار در شهرستان برگزار شده است.

کریمی با اشاره به شرائط وضع موجود در کشور اینگونه اعلام کرد و گفت: به منظور آرامش در بازار با همکاری اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی طرح پایش و رصد قیمت کالا و خدمات در بازار پیاده کردیم که اتحادیه های صنفی روزانه قیمتها نیز رصد و دنبال می کردند.

وی افزود: در زمان اجرای همین طرح به منظور نصب برچسب قیمت کالا و خدمات بیش از 80 هزار برچسب قیمت کالا در بین واحدهای صنفی توزیع و آنها را ملزم به نصب برچسب قیمت کالا و خدمات کردیم.

کریمی در مورد نصب برچسب قیمت کالا و خدمات ،به قیمت گذاری در رسته های صنفی خدماتی پرداخت و اعلام کرد: در طول سال جاری تا کنون به وسیله کمیته نرخ گذاری کمیسیون نظارت، برای 12 نوع فعالیت صنفی خدماتی ، نرخ گذاری اجرا شده شده، و به این رسته های صنفی جهت نصب در مغازه نرخ خدمات داده شده است.

وی افزود: کلیه نرخهای کالا و خدمات در سامانه اتاق اصناف سیریک درج شده و شهروندان می توانند با مراجعه به این سایت از قیمت مصوب کالاها و خدمات اطلاع پیدا نمایند و در صورت رویت هرگونه تخلف صنفی با شماره 124 گویا و یا تماس با اداره صنعت معدن و تجارت سیریک و اتاق و اتحادیه های صنفی تماس حاصل نمایند.

کریمی بیان کرد: از زمان طرح مشهود که به دنبال راه حل مناسب برای آرامش بازار در دو مرحله پیاده سازی شد، از آذر ماه لغایت خاتمه دی ماه در سطح بازار به اجرا در آمد که بر همین اساس مجبور شدیم که معمولا هر هفته یک جلسه تنظیم بازار برگزار کنیم.

وی به مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار پرداخت و گفت : یکی از اقدامات که از اولویت های این ستاد بود تامین و ذخیره سازی کالاهای اساسی برای شهروندان بود، که بدنبال برطرف کمبودها در شهرستان بوده ایم و به همین دلیل به منظور تامین کالاهای اساسی شهرستان 280 تن انواع برنج هندی و پاکستانی، بالغ بر 50 تن مرغ منجمد و 9 تن گوشت قرمز منجمد و دیگر اقلام و کالاهای اساسی در قالب تنظیم بازار بین مردم شهرستان با قیمت مصوب عرضه شد.

کریمی با بیان اینکه آرامش نسبی در بازار شده است توضیح داد: در ادامه برنامه های تامین و توزیع، اصل مهم نظارت بر بازار و کنترل قیمت کالاها و خدمات وجود دارد که به همین دلیل اداره صنعت، معدن و تجارت با همکاری اداره تعزیرات حکومتی ،اتاق اصناف ،پلیس اماکن و دیگر اعضای ستاد تنظیم بازار و دیگر دستگاه های نظارتی، طرح تشدید بازرسی بازار را رصد می کردند، لذا این روند ادامه دارد تا آرامش نسبی بر بازار حاکم گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2137

به "روند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روند بازرسی و پالایش بازار تا ثبات قیمت ها ادامه دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید