روسیه: امسال 60 پهپاد تروریست ها را در سوریه شکار کرده ایم

به گزارش مجله پریها، فرماندهی ارتش روسیه مستقر در سوریه از رهگیری و سرنگونی ده ها پهپاد و موشک متعلق به تروریست ها در سوریه توسط سامانه های پدافندی خود در این کشور و در سال جاری میلادی خبر داد.

روسیه: امسال 60 پهپاد تروریست ها را در سوریه شکار کرده ایم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش روسیه به تازگی اظهار داشت که یگان پدافندی این کشور مستقر در پایگاه های حمیمیم و طرطوس در سوریه پیروز به شناسایی و رهگیری ده ها پهپاد و موشک تروریست ها و نیروهای داعش در سال جاری میلادی شده اند.

به نوشته وبگاه العربی ژنرال ایگور کوناچنکوف روز جمعه به خبرنگاران گفت که 58 پهپاد و 27 موشک توسط نیروهای روسی مستقر در پایگاه دریایی لاذقیه رهگیری شدند.

سوریه از سال 2011 صحنه ناآرامی و خشونت های مرگبار بوده است. بسیاری از مردم و مأموران امنیتی در درگیری های این کشور از آن زمان کشته شده اند. نیروی هوایی روسیه از سپتامبر سال 2015 میلادی به درخواست مستقیم بشار اسد رئیس جمهور سوریه وارد مبارزات ضدتروریستی در این کشور شد.

به نوشته این وبگاه، بیشتر این حملات از شهرهای خان شیخون و اللطامنه بوده که هر دو در ماه آگوست توسط ارتش سوریه بازپس گرفته شدند. ارتش سوریه بعد از باز پس گیری این مناطق اظهار داشت که کارگاه های ساخت هواپیماهای بدون سرنشین متعلق به نیروهای شورشی و داعش را در مجتمع های بزرگ زیرزمینی کشف کرده است.

این هواپیماهای بدون سرنشین از مناطق دیگر سوریه چون استان ادلب، آخرین سنگر شورشیان این کشور نیز علیه اهداف نظامی روسیه پرواز کردند.

بر اساس این گزارش، روسیه در حمیمیم از سامانه های پدافند هوایی پنتسیر اس و تور ام-2 برای رهگیری هواپیماهای بدون سرنشین استفاده می کند. سامانه دفاع موشکی اس-300 نیز در پایگاه دریایی طرطوس در جنوب سوریه مستقر هستند.

ارتش روسیه در 11 آگوست (یکشنبه 20 مرداد) اظهار داشت که یک حمله با مشارکت 6 فروند پهپاد را دفع کرد.

وزارت دفاع روسیه چندی قبل نیز از سرنگونی پهپادهایی متعلق به تروریست ها نزدیک پایگاه هوایی حمیمیم خبر داده بود. (جزئیات بیشتر)

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2887

به "روسیه: امسال 60 پهپاد تروریست ها را در سوریه شکار کرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: امسال 60 پهپاد تروریست ها را در سوریه شکار کرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید