جیرجیرک هایی که پس از 17سال از زمین درآمدند،هواپیمای کاخ سفید را زمین گیر کردند، عکس

به گزارش مجله پریها، یورونیوز نوشت:پرواز هواپیمای حامل خبرنگاران و گروهی از دستیاران جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا که قرار بود در شامگاه سه شنبه 8 ژوئن (18 خرداد) به سوی بریتانیا پرواز کند، به تعویق افتاد.

جیرجیرک هایی که پس از 17سال از زمین درآمدند،هواپیمای کاخ سفید را زمین گیر کردند، عکس

علت تأخیر این هواپیما هجوم گونه ای از جیرجیرک ها بود که بعد از 17 سال از زمین در آمده بودند.

هواپیمای اجاره ای کاخ سفید قرار بود حدود ساعت 9 شب پرواز کند اما مقامات شرکت هواپیمایی به کاخ سفید اطلاع دادند که جیرجیرک ها به بخش های خارجی بدنه هواپیما حمله نموده اند و ممکن است به آن آسیب رسانده باشند. سپس یک هواپیمای دیگر برای انتقال مسافران به فرودگاه بین المللی دالس فرستاده شد تا پرواز در نخستین ساعات روز چهارشنبه انجام گردد.

این اتفاق ساعاتی پیش از پرواز جو بایدن به بریتانیا روی داد. بایدن در نخستین سفر خارجی خود قرار است روز چهارشنبه با ایر فورس وان یا هواپیمای یکِ نیروی هوایی که مختص جابجایی رئیس جمهوری آمریکاست، به بریتانیا عزیمت کند. این هواپیما امکانات و مقاومت بهتری در برابر پدیده های طبیعی دارد.

زنجره های 17 ساله

زنجره های مهاجم به فرودگاه دالس که از گونه جیرجیرک ها هستند، یکی از طولانی ترین سال های عمر در میان حشرات را دارند.

در منطقه های از شرق ایالات متحده گونه ای زنجره زندگی می نماید که سال ها در زیر زمین می ماند. لارو این حشره 17 سال در زیر زمین رشد می نماید و پس از در آمدن بال هایش، بیرون می آید.

در این زمان میلیون ها زنجره در میان درختان و روی سطوح دیگر دیده می شوند. سپس آنها بالغ شده، تخمگذاری می نمایند و بعد از چند هفته می میرند. این حشرات با آن که سوژه کنجکاوی و تصویربرداری مردم و رسانه ها هستند، اما با صدای گوش آزارشان و هم با حمله دسته جمعی شان، اغلب اوقات دردسر هم درست می نمایند.

دوره حاضر از حمله زنجره ها در آمریکا که در ماه مه شروع شده از قبل پیش بینی شده بود. عمر این زنجره ها در اواخر ژوئن و اوایل ژوئیه انتها می یابد و ساکنان منطقه دفعه بعدی باید در سال 2038 منتظرشان باشند.

خبرگزاری ایرنا هم گزارش داد: شبکه خبری سی ان ان با انتشار این خبر گزارش داد: یک ففرایند هواپیمای چارتر که برای هئیت رسانه ای و مشاوران کاخ سفید برای همراهی رئیس جمهوری آمریکا به اروپا در نظرگرفته شده بود، قرار بود ساعت 09:00 بعدازظهر روز سه شنبه (روز گذشته) راهی این سفر گردد اما با حمله گروهی از جیرجیرک ها به بدنه خارجی این هواپیما، لغو شد.

بنابراین گزارش یک ففرایند هواپیمای چارتر دیگر از مبدا فرودگاه بین المللی دالاس برای بردن هیئت رسانه ای کاخ سفید اعزام شدو انتظار می رود این هیات رسانه ای اوایل صبح روز چهارشنبه (امروز) راهی این سفر شوند، جو بایدن هم با هواپیمای ایرفورس-1 که انتظار می رود از توانایی بهتری در برابر هجوم این گروه از جیرجیرک ها که پس از گذشت نزدیک به دو دهه در نواحی شرقی آمریکا سر از خاک به در آورده اند، برخوردار بوده و رئیس جمهوری آمریکا بتواند روز چهارشنبه به موقع راهی اروپا گردد.

سی ان ان به نقل از مسئولان پارک ملی در سواحل شرقی آمریکا گزارش داد:گونه ای از جیرجیرک ها که به مدت 17 سال در زیرخاک به حالت خواب به سر می برند پس از آنکه دمای هوا بالا می رود بیدار شده و به روی زمین می آیند، اولین گروه از این نوع جیرجیرک ها در ماه مه گذشته در منطقه ها شرقی آمریکا رویت شدند.

برآمدن تریلیون ها حشره جیرجیرک در 15 استان از آمریکا

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم درگزارشی ویژه درباره هجوم این نوع از جیرجیرک ها در منطقه ها شرق آمریکا درماه گذشته نوشته بود: تریلیون ها حشره جیرجیرک از نوع بروود ایکس (Brood X) درحال سربر آوردن از زیرخاک در 15 استان آمریکاهستند، از استان ایندیانا تا جرجیا تا استان نیویورک، اما تعداد زیاد آنها هم اکنون در دو استان تنسی و شمال کالیفرنیا دیده شده اند.

آسوشیتدپرس در گزارش خود نوشت: بیرون آمدن این جیرجیرک ها میلیاردها نه بلکه تریلیون ها نوع از این حشره که به مدت 17 سال به صورت منزوی در زیر خاک به سر می برند، نشانه ای شاخص از بحران تغییرات آب و هوایی است.

بنابراین گزارش زمانی که درجه حرارت در زیر خاک و زمین بالا برود باعث بیدار شدن جیرجیرک های بروود ایکس شده و برای درامان ماندن، از هرجسمی بطور عمودی بالا می فرایند، درحالی که دمای خاک در دو استان مریلند و اوهایو همچنان خنک مانده اما تعدادی از این نوع جیرجیرک ها به سطح خاک آمده و انتظار می رود طی روزهای آینده و با گرم تر شدن هوا، ساکنان این دو استان با موجی از این حشرات روبرو شوند.

بنابر مطالعات اجرا شده به وسیله دانشگاه کنکتیکت، آمریکا تنها مکان در دنیا است که این نوع از جیرجیرک ها قادرند به مدت 13تا 17 سال در زیر خاک و زمین به سر برند.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 31 تیر 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4282

به "جیرجیرک هایی که پس از 17سال از زمین درآمدند،هواپیمای کاخ سفید را زمین گیر کردند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیرجیرک هایی که پس از 17سال از زمین درآمدند،هواپیمای کاخ سفید را زمین گیر کردند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید