کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ کجاست؟

به گزارش مجله پریها، خبرنگاران ؛ کلیسای جامع سنت ایزاک یکی از شاهکارهای معماری و مذهبی در شهر سن پترزبورگ روسیه است. این کلیسا که به زبان روسی Исаакиевский соборنیز شناخته می گردد، در سبک نئوکلاسیک طراحی و ساخته شده است. کلیسای سنت ایزاک به عنوان یک نماد فرهنگی و تاریخی در شهر سن پترزبورگ شناخته می گردد و با زیبایی های فراوان و جاذبه های مختلف، هر ساله میزبان گردشگران و علاقه مندان به هنر و معماری است.

کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ کجاست؟

سنت ایزاک یکی از شاهکارهای بی نظیر معماری و هنر در جهان شناخته می گردد و هر سال میلیون ها بازدیدنماینده را به خود جذب می نماید. در این مقاله قرار است درباره تاریخچه، معماری و بخش های مختلف کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ با شما صحبت کنیم. این مقاله برای کسانی مناسب است که مشتاق هنر معماری سراسر جهان هستند.

تاریخچه کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک که به نام رسمی کلیسای رسالت سنت ایزاک شناخته می گردد، در سال 1818 میلادی ساخته شد. این کلیسا به افتخار سنت ایزاک، یکی از شاگردان مشهور عیسی مسیح، نام گذاری شده است. ساخت کلیسای جامع سنت ایزاک تا سال 1858 ادامه یافت و درنهایت در سال 1891 تمام شد.

طراحی این کلیسا به دست معماران برجسته ای همانند آورلیون گونتر و فریدریش آوگوست ستوس شروع شد و پس از مرگ آن ها، معماران دیگری ازجمله کونستانتین تونی و یوهان پراد ساخت آن را ادامه دادند. با خرید تور روسیه می توانید به راحتی از کلیسای سنت ایزاک بازدید کنید.

طراحی و معماری کلیسای جامع سنت ایزاک

سنت ایزاک یکی از بزرگ ترین کلیساهای مسکونی در جهان است. این کلیسا در مجموعه ای به مساحت 1.1 هکتار و با قدرت اسکان بیش از 10 هزار نفر ساخته شد. ساختار اصلی کلیسا شامل برج هایی به ارتفاع 112 متر است و به عنوان یکی از بلندترین سازه های معماری جهان شناخته می گردد. طراحی خارجی کلیسا جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ بسیار چشم نواز و هنرمندانه است. نمای بیرونی این کلیسا با استفاده از مصالح مرمر، گرانیت و برنز تزئین شده است.

نمای کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ شامل ستون ها، آرک ها، تراش ها و تزئینات هنری منحصربه فردی است که به طراحی شگفت انگیز این بنا یاری می نماید. در معماری سنت ایزاک، هماهنگی بین مقدار و طراحی و بعلاوه استفاده از جزئیات زیبا، این مکان را به یکی از جاذبه های مذهبی و گردشگری مهم در روسیه تبدیل نموده است. در داخل کلیسای سنت ایزاک، شاهد سقف های تزئینی بزرگ و دیوارنگاره هایی از موضوعات مذهبی هستیم.

طرح کلیسا بر پایه نمونه هایی از معماری بایزانتی و رومی باستان بنا شده و به همین علت تزئینات درون کلیسا نیز از این مدل ها الهام گرفته است. بنا به گفته کارشناسان هنر، کاپیتول این کلیسا از زیباترین کاپیتول ها در جهان به شمار می آید و تزئینات فراوانی ازجمله نقوش مینیاتوری دارد. در جهان تور خارجی هواداران بسیاری دارد؛ چراکه مردم دوست دارند از جاذبه های گردشگری سراسر جهان تماشا نمایند و تجربه های مجذوب کنندهی را به دست آورند.

معماری کلیسای جامع سنت ایزاک

بخش های مختلف کلیسای جامع سنت ایزاک در سن پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک با طراحی منحصر به فرد و ساختار بزرگ خود، به عنوان یکی از شاهکارهای معماری در جهان شناخته می گردد. این کلیسا شامل بخش های مختلفی است که هرکدام را در ادامه آنالیز می کنیم.

نمای بیرونی کلیسا: نمای بیرونی سنت ایزاک شامل ستون ها، آرک ها، تراش ها و تزئینات هنری خاص و مجذوب کننده است و از مصالحی مانند مرمر، گرانیت و برنز در تزئینات استفاده شده است.

برجهای کلیسا: کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ برج های بزرگی دارد که از بلندترین سازه های معماری جهان هستند. ارتفاع این برج ها 112 متر به بالاست و جزئی از هویت و طراحی کلیسا محسوب می شوند.

ارگ کلیسا: کلیسای جامع سنت ایزاک یک ارگ بزرگ دارد که به عنوان یکی از بزرگ ترین و زیباترین ارگ های جهان شناخته می گردد. این ارگ با صدای قوی و زیبا، تجربه موسیقی مذهبی را در کلیسا به ارمغان می آورد و برای مراسم های دینی تأثیرگذار است.

داخل کلیسای سنت ایزاک: در داخل کلیسای جامع سنت ایزاک تنوعی از آثار هنری و تزئینات فراوان وجود دارد. سقف های تزئینی بزرگ و دیوارنگاره هایی با موضوعات مذهبی بازدیدنمایندگان را شگفت زده می نمایند.

فضای خارجی کلیسا: کلیسای جامع سنت ایزاک فضای خارجی بزرگی دارد و شامل مجموعه ای از بناها و باغ های زیبا می گردد. این فضا امکان گشت وگذار آزاد و تماشای چشم انداز فوق العاده شهر سن پترزبورگ را به بازدیدنمایندگان می دهد. بعلاوه نمایشگاه های هنری و رویدادهای فرهنگی متنوع دیگری نیز در محوطه های مختلف کلیسا برگزار می شوند و بازدیدنمایندگان را با هنر و فرهنگ روسی آشنا می نمایند.

کلیسای جامع سنت ایزاک در سنت پترزبورگ با ترکیبی از معماری شاهکار، آثار هنری برجسته و فضای خارجی دل نشین، یک جاذبه فرهنگی و تاریخی است که هرساله بازدیدنمایندگان بسیاری را به خود جذب می نماید. برای سفر به روسیه و بازدید از کلیسای سنت ایزاک از آژانس هواپیمایی معتبر بلیت خریداری کنید.

اجرای موسیقی مذهبی مسیحی در کلیسا سنت ایزاک

سنت ایزاک با داشتن یکی از بزرگ ترین و زیباترین ارگ های جهان، مکانی مناسب برای اجرای موسیقی مذهبی است. کنسرت های ارگ، اجرای موسیقی کورال و قطعه های مذهبی در این کلیسا برگزار می گردد. این مراسم ها با صدای بلند و پرشور ارگ و صدای ترانه سرایان، فضایی معنوی را به وجود می آورند.

مسیر دسترسی به کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ

کلیسای سنت ایزاک در شهر سنت پترزبورگ روسیه قرار گرفته است. برای دسترسی به این کلیسا می توانید از روش های مختلفی بهره ببرید. شهر سن پترزبورگ سیستم حمل ونقل عمومی پیشرفته ای دارد. شما می توانید از اتوبوس ها، ترامواها یا متروی شهری بهره ببرید. بعضی از خطوط متروی شهر از نزدیکی کلیسای جامع سنت ایزاک عبور می نمایند. اگر می خواهید با مترو به کلیسای سنت ایزاک بروید، در ایستگاه بلوار آدمیرالتیسکایا پیاده شوید و پس از آن کمی پیاده روی کنید تا به کلیسا برسید.

در سن پترزبورگ تاکسی های شهری و آنلاین ازجمله اوبر و یاندکس وجود دارد که می توانید از آن ها برای رسیدن به کلیسا بهره ببرید. آدرس کلیسا را به راننده تاکسی بدهید تا شما را مستقیماً به مقصد برساند. بعلاوه اگر هتل یا محل اقامت شما در نزدیکی کلیسا قرار گرفته است، می توانید پیاده به کلیسا برسید. کلیسای جامع سنت ایزاک در قلب شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است و به راحتی می توانید با پیاده روی از منطقه ها اطراف به آنجا برسید.

نمای بیرونی کلیسای جامع سنت ایزاک در سن پترزبورگ

زمان بازدید از کلیسای جامع سنت ایزاک

ساعت بازدید از کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ ممکن است بسته به روزهای هفته و فصل های سال متغیر باشد. سنت ایزاک در فصل تابستان (از ماه مه تا سپتامبر) از ساعت 10:30 صبح تا 6 عصر و در روزهای آخر هفته و تعطیلات از ساعت 10 صبح تا 7 عصر میزبان علاقه مندان است. بعلاوه در فصل زمستان (از ماه اکتبر تا آوریل) از 11 صبح تا 5 عصر و در روزهای آخر هفته و تعطیلات از ساعت10 صبح تا 6 عصر می توانید از کلیسا تماشا کنید.

سفر به سنت پترزبورگ و بازدید از کلیسای سنت ایزاک با تورهای الفبای سفر

در این مقاله درباره معماری و تاریخچه کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ با شماره صحبت کردیم. کشور روسیه نمادی از هنر و زیبایی است و جای جای این کشور مکان های تماشای و شگفت انگیزی دارد. طراحی خارق العاده و آثار هنری داخل کلیسای جامع سنت ایزاک، این مکان را به یک شاهکار معماری و هنری تبدیل نموده است.

برای سفر به روسیه و بازدید از سن پترزبورگ به یک آژانس هواپیمایی معتبر احتیاج دارید. آژانس هواپیمایی الفبای سفر مجری و کارگزار تورهای مسکو، سن پترزبورگ و روسیه است و هواداران و گردشگران ایرانی الفبای سفر را به خوبی می شناسند. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره انواع تورهای خارجی و داخلی (به خصوص تور روسیه مسکو سن پترزبورگ) با کارشناسان ما در الفبای سفر به شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید با یه سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 2 مرداد 1402 بروزرسانی: 2 مرداد 1402 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4855

به "کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ کجاست؟" امتیاز دهید

3 کاربر به "کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ کجاست؟" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع سنت ایزاک سن پترزبورگ کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید