روتین مراقبت از پوست در سفر برای داشتن پوستی سالم

به گزارش مجله پریها، با روش های مراقبتی صحیح، می توانید کاری کنید که پوست تان سالم و شفاف بماند؛ حتی بعد از سفرهای طولانی و خسته کننده.

روتین مراقبت از پوست در سفر برای داشتن پوستی سالم

بسکمک از کسانی که زیاد سفر می کنند، از مسائل پوستی ناشی از پروازهای طولانی و جت لگ، رنج می برند؛ ولی با روش های مراقبتی صحیح، می توانید کاری کنید که پوست تان سالم و شفاف بماند حتی بعد از سفرهای طولانی و خسته کننده.

این روتین به شما اطمینان می دهد که پوستی شفاف تر و روشن تر خواهید داشت که بیشتر آب رسانی می شود. خشکی ناشی از پراز و کمبود خواب که معمولا در پوست مسافران دیده می شود یک مشکل رایج است. می توانید این روتین را کامل انجام دهید یا بخشی از آن را در طول سفر و در طول پرواز تکرار کنید. همچنین قبل و بعد از سفر نیز این موارد را در نظر داشته باشید. باید روشی پیدا کنید که برای شما بهترین نتیجه را دارد و پوست شما را در سفر و بعد از آن، سالم نگه می دارد.

مرحله اول: خرید و آماده سازی

همه ما معمولا محصولات مورد علاقه خود را در خانه داریم. مهم است که از محصولاتی بخرید و استفاده کنید که از قبل می شناسید و برای سلامتی پوست شما مفید بوده اند. اگر مطمئن نیستید که چه محصولی برای پوست شما مناسب است، ابتدا بررسی کنید که آیا پوست خشک، چرب، مختلط یا معمولی دارید. سپس محصولی که مناسب نوع پوست تان باشد تست کنید و مجموعه ای از محصولات مناسب برای استفاده روزمره را معین کنید.

موقع بسته بندی و آماده کردن این محصولات برای سفر، محصولاتی را انتخاب کنید که برای آب رسانی یا روشن تر کردن پوست هستند. بهتر است از محصولات درمانی و مراقبتی ای استفاده کنید که برای خشکی پوست، مورد استفاده قرار می گیرند. کرم های آنتی باکتریال یا از بین برنده های چین و چروک را در خانه بگذارید. افرادی که پوست چرب دارند باید دنبال محصولات آب رسانی باشند که بر پایه ژل یا آب است و بر پایه چربی نیست. در طول پرواز معمولا پوست، چربی بیشتری ترشح می کند تا با خشکی ناشی از پرواز مقابله کند.

برای سفر می توانید این محصولات را همراه داشته باشید:

  • دستمال های مرطوب
  • اسپری های تازه کننده مثل انواع تونر یا آب
  • ژل یا کرم دور چشم
  • قطره استریل چشمی
  • ماسک ها یا ورقه های مخصوص شب
  • مرطوب کننده ها یا سرم های آب رسان
  • بالم لب
  • رول روغن ها و اسانس های معطر

هرگز محصولی که قبلا استفاده نکرده اید، با خودتان نبرید؛ چون ممکن است پوست شما واکنش بدی نسبت به ماده نو داشته باشد.

کهیر زدن اصلا خوشایند نیست به خصوص اگر در هوایپما یا در تعطیلات باشید.

حتما همه محصولات مایع را در کیسه های پلاستیکی قرار دهید. محصولاتی که به عنوان سپمل به دست تان می رسد برای سفر نگه دارید؛ چون معمولا جای کمی می گیرند و سبک هستند و برای یکی دو بار استفاده مناسب اند.

اگر محصولات مورد علاقه شما در سایزهای مناسب سفر تولید نمی شود، می توانید ظرف های نگهدارنده کوچک مخصوص سفر بخرید و آن ها را با محصول مورد نظرتان پر کنید. حتما این ظرف های مخصوص را از قبل با آب پر کنید و امتحان کنید تا مطمئن شوید که نشتی ندارند.

مرحله دوم: آب رسانی

مهم ترین نکته کلیدی برای حفظ سلامت پوست، آب رسانی به آن هم از درون و هم از بیرون است. در طول روز به میزان کافی آب بنوشید. حتما قبل از پرواز آب بنوشید. در طول پرواز نیز مایعات را از قلم نیاندازید. این کار باعث می شود که پوست تان شفاف و شاداب بماند و مانع از خشکی پوست می شود. می توانید پودر کلاژن هم به آب اضافه کنید که هم برای پوست خوب است و هم برای مفاصل و استخوان ها.

مرحله سوم: پاک کردن آرایش

در طول پرواز از دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش استفاده کنید. علاوه بر این، از دستمال مرطوب برای پاک کردن پوست از آلودگی ها و تازه کردن پوست هم می توانید مرتب در طول پرواز استفاده کنید. قبل از اینکه از هر کدام از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید، آرایش صورت را با دستمال مرطوب پاک کنید. باید منافذ پوست را از هر آلودگی، چربی و مواد آرایشی پاک کنید. می توانید این کار را بعد از خواب های طولانی هم انجام دهید تا پوستتان شاداب شود.

مرحله چهارم: تازه کردن پوست

می توانید از اسپری های مخصوص برای شاداب کردن پوست صورت استفاده کنید. بسکمک از فروشگاه ها زیبایی و آرایشی و بهداشتی، اسپری های شاداب کننده پوست دارند. خودتان هم می توانید با ریختن آب و تونر مورد علاقه خود در یک بطری اسپری دار، اسپری مورد نظر را تهیه کنید. در طول پرواز هر زمان که احساس نیاز کردید، پوست را با تونر طراوت ببخشید.

از این اسپری ها و از دستمال های مرطوب علاوه بر شادابی پوست، برای شست و شو بعد از بیدار شدن از خواب هم می توانید استفاده کنید. هر زمان که احساس کردید پوست تان خسته و خشک شده، از آن استفاده کنید.

مرحله پنجم: مراقبت از چشم

برچسب های مخصوصی برای چشم وجود دارد که باعث می شود حتی در پروازهای طولانی که کم خوابی کشیده اید، چشمان تان سالم و بدون قرمزی به نظر برسد. استفاده از کرم های دور چشم برای کاهش سیاهی زیر و اطراف چشم مفید است و برای کاهش پف چشم می توانید از ژل های مخصوص استفاده کنید. در پروازهای طولانی بهتر است از لنز تماسی استفاده نکنید و عینک بزنید. ولی می توانید با کمک قطره های چشمی، از خشکی و قرمزی چشم ها بعد از خواب و در طول پرواز، بکاهید.

مرحله ششم: استفاده از ماسک های ورقه ای

یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از پوست در طول سفر، در تعطیلات و حتی در خانه، استفاده از ماسک های ورقه ای است. این ماسک ها را می توانید برای مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست قرار دهید. نگران نگاه دیگران نباشید؛ بیشتر این نگاه ها از سر کنجکاوی است.

ماسک های ورقه ای برای درمان آفتاب سوختگی هم مناسب است. در واقع هر موقع پوست شما به درمان فوری نیاز دارد، می توانید از مزایای این ماسک ها بهره مند شوید. در طول پرواز و قبل از خواب می توانید از ماسک های آب رسان استفاده کنید و برای جت لگ از ماسک های روشن کننده. برای آفتاب سوختگی می توانید از ماسک های طراوت بخش استفاده کنید؛ مثلا ماسک خیار یا آلوئه ورا.

اگر ماسک های ورقه ای را دوست ندارید، از ماسک های شبانه استفاده کنید. این ماسک ها به شکل کرم هستند، در طول شب روی پوست می مانند.

مرحله هفتم و هشتم: مرطوب کردن و ماساژ

بعد از استفاده از ماسک از کرم ها یا سرم های مرطوب کننده استفاده کنید. این محصولات را با حرکات چرخشی روی پوست ماساژ دهید. همیشه پوست را به طرف بالا ماساژ دهید. ماساژ دادن باعث بهبود گردش خون در پوست می شود و باعث می شود که پوست شما شاداب تر و روشن تر و سالم تر به نظر برسد. البته از کرم مرطوب کننده دست برای دست های خود هم استفاده کنید.

مرحله نهم: مراقبت از لب

قبل، بعد و در طول پرواز برای مراقبت از لب ها، حتما از بالم لب استفاده کنید. لب های شما هم باید احساس راحتی داشته باشند و مرطوب باشند. معمولا لب ها در طول پرواز زیاد خشک می شوند؛ بنابراین هر چند بار که لازم است از بالم لب استفاده کنید.

مرحله دهم: استفاده از روغن های اسانس

روتین مراقبت از پوست را می توانید با استفاده از اسانس های معطر و روغن های درمانی تکمیل کنید. برای آرامش بیشتر از ماساژ روغن لاوندر و برای انرژی بیشتر از ماساژ اسانس مرکبات استفاده کنید. عطر لاوندر برای بهبود بی خوابی ناشی از جت لگ هم مناسب است.

تا 24 ساعت بعد از پرواز هم رطوبت رسانی را ادامه دهید تا زمانی که پوست و بدن شما با شرایط آب و هوایی و منطقه زمانی نو، تطابق پیدا کند. در طول سفر از همه این محصولات یا بخشی از آن ها استفاده کنید تا پوستی سالم تر و شاداب تر داشته باشید.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 23 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1401 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4607

به "روتین مراقبت از پوست در سفر برای داشتن پوستی سالم" امتیاز دهید

1 کاربر به "روتین مراقبت از پوست در سفر برای داشتن پوستی سالم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روتین مراقبت از پوست در سفر برای داشتن پوستی سالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید