رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع ، برای اولین بار آزمون معین علاقه شغلی برگزار می گردد

به گزارش مجله پریها، رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به رشد پذیرش در این دانشگاه از برگزاری اولین آزمون مشخص علاقه شغلی اطلاع داد.

رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع ، برای اولین بار آزمون معین علاقه شغلی برگزار می گردد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مهاجرت از طریق تحصیل به استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، صبح امروز نشست خبری محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اصحاب رسانه برگزار گردید. در این نشست خبری امید شرایط دانشگاه جامع را نسبت به سایر دانشگاه ها در پذیرش دانشجو مناسب دانست و گفت: در سال تحصیلی 99-98 با رشد 20 درصدی نسبت به سال گذشته حدود 159 هزار و 830 نفر پذیرش دانشجو داشتیم.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه تعداد 90 هزار و 39 نفر برای مقطع کاردانی و 69 هزار و 791 نفر برای کارشناسی پذیرش شدند، مطرح کرد: خوشبختانه عملکرد دانشگاه در این سال ها به گونه ای بوده که توانستیم رشد پذیرش دانشجو را ببینیم.

وی اضافه کرد: این آمار از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به ما اعلام شده است و به دلیل مسائل پیش آمده ممکن است تعدادی از این افراد انتخاب رشته نکرده باشند.

امید بیان نمود: بر همین اساس برای سال تحصیلی آینده پیش بینی می کنیم که رکورد جدیدی را در پذیرش دانشجو ثبت کنیم، چون سبد کاملی از رشته گرایش های مختلف را در سراسر کشور داریم و در شرایط فعلی مردم ترجیح می دهند در شهر های خود به تحصیل بپردازند تا اینکه بخواهند ریسک ابتلا به بیماری را بپذیرند.

ثبت نام دانشگاه جامع از 4 شهریور شروع می گردد

وی گفت: ثبت نام و پذیرش دانشجویان دانشگاه جامع علمی کاربردی برای سال تحصیلی 1400-1399 با اندکی تاخیر از شهریور ماه شروع خواهد شد براین اساس ثبت نام کاردانی ها از 4 تا 11 شهریور و ثبت نام کارشناسی ها از 11 تا 17 شهریورماه انجام می گیرد.

85 درصد فارغ التحصیلان دانشگاه جامع شاغل هستند

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره رصد اشتغال فارغ التحصیلان توضیح داد: در سه سال اخیر به وسیله پیامک یا ایمیل از فارغ التحصیلان دانشگاه درباره شرایط اشتغال شان سوال می کنیم و با این نظرسنجی معین شد که از سال 96 تا 98 شاغلین دانشگاه از 65 درصد به 85 درصد رسیده اند همچنین تعداد افرادی که در رشته های مرتبط خود کار می نمایند از 22 درصد به 33 درصد رشد داشته است.

وی شرایط اشتغال مناسب فارغ التحصیلان این دانشگاه را دلیلی برای رشد پذیرش دانشجویان دانست و ادامه داد: رصد اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه شهریورماه سال جاری مجددا انجام می گردد و بنا داریم شهریور هر سال این رصد شغلی را پیگیری کنیم.

دانشگاه علمی کاربردی از 25 تیرماه مدرسه کسب وکار برگزار می نماید

امید با اشاره به برنامه تازه دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان نمود: از سال جاری انجام کار جدیدی را تحت عنوان مدرسه کسب و کار جامع در دستور کار قرار دادیم (هم اکنون در مرحله تست است) که به صورت مجازی برگزار می گردد و هیچ محدودیتی برای پذیرش افراد گوناگون ندارد.

وی اضافه کرد: در این کلاس ها که از 25 تیرماه شروع خواهند شد شرکت نمایندگان 4 کلاس مختلف را در 10 ساعت فشرده می گذرانند. این 4 کلاس شامل خلق ایده و نحوه حضور در رویداد ها شتابی، توسعه کسب و کار با یاری سرمایه گذاران، توسعه کسب و کار های تخصصی، دریافت ایده از شرکت نمایندگان و هدایت ایده هایی که قابلیت ایجاد کسب و کار دارند، هستند.

هدایت برای انتخاب بهترین رشته تحصیل و شغل آینده با آزمون معین علاقه شغلی

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: در کنار برگزاری این مدرسه کسب وکار برای اولین بار آزمون های معین علاقه شغلی را سال جاری برگزار خواهیم کرد که طی آن قرار است با متقاضیان به یکسری سوال پاسخ دهند و سپس با تجزیه و تحلیل پاسخ ها، آن ها را به بهترین زمینه کاری هدایت می کنیم.

امید شرکت دانشجویان، فارغ التحصیلان و دانش آموزان را در این آزمون بدون محدودیت دانست و توصیه کرد دانش آموزان سال آخر دبیرستان برای کنکور و ورود به دانشگاه جهت تحصیل در رشته مورد علاقه در این آزمون شرکت نمایند.

آمادگی دانشگاه جامع برای استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در برگزاری کلاس های مجازی

وی با اشاره به استفاده از توانمندی شرکت ها دانش بنیان برای برگزاری کلاس های مجازی و آزمون ها آنلاین در سال تحصیلی آینده گفت: از آنجایی که بعد از بحران کرونا آموزش و آزمون های غیرحضوری ادامه خواهد داشت این آمادگی را داریم که از ظرفیت و توانمندی شرکت های دانش بنیان در این زمینه بهره گیریم. در نیمسال تحصیلی جاری با توجه به آنکه مدت محدودی برای برنامه ریزی و تصمیم گیری داشتیم به ناچار از گزینه های محدود و قابل اعتماد استفاده شد، اما برای مهرماه سال جاری دیگر قرار نیست خود را تنها به بهره گیری از توانمندی یک الی دو شرکت محدود کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3536

به "رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع ، برای اولین بار آزمون معین علاقه شغلی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد پذیرش دانشجو در دانشگاه جامع ، برای اولین بار آزمون معین علاقه شغلی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید