رد صلاحیت 4 قانونگذار دموکراسی خواه هنگ کنگی

به گزارش مجله پریها، پس از آنکه پکن با تصویب قطعنامه ای به دولت محلی هنگ کنگ اجازه داد قانونگذاران معین شده به عنوان تهدید علیه امنیت ملی را برکنار کند، این دولت شهر چهار قانونگذار دموکراسی خواه مجلس را سلب صلاحیت کرد.

رد صلاحیت 4 قانونگذار دموکراسی خواه هنگ کنگی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کمیته دائمی کنگره ملی خلق چین که روز سه شنبه و چهارشنبه نشستهایی را برگزار کرد، قطعنامه ای را تصویب و در آن اعلام کرد، کسانی در هنگ کنگ که از استقلال حمایت نمایند، از پذیرش حاکمیت چین بر این دولتشهر سرباز زنند، مرتکب اعمال تهدید نماینده امنیت ملی شوند یا از نیروهای خارجی خواستار مداخله در امور هنگ کنگ شوند، باید سلب صلاحیت شوند.

چهار قانونگذار دموکراسی خواه هنگ کنگی شامل آلوین یئونگ، دنیس کووک، کووک کا-کی و کنت لئونگ در یک کنفرانس خبری تایید کردند که سلب صلاحیت شده اند.

روز دوشنبه 19 قانونگذار اردوی دموکراسی خواستار هنگ کنگ اعلام داشتند، در صورتی که پکن برای سلب صلاحیت این قانونگذاران دموکراسی خواه اقدام کند، استعفای دسته جمعی خواهند کرد.

خبرگزاری شینهوای چین گزارش کرد که نهاد ارشد تصمیمگیر این کشور امروز چهارشنبه تصمیم گرفته که اجازه به سلب صلاحیت فوری قانونگذاران هنگ کنگی که امنیت ملی را به خطر بیندازند، دهد.

این گزارش تصریح داشت، این تدبیر در قبال قانونگذارانی که نامزدی آنها برای انتخابات سابقا برنامه ریزی شده برای ششم سپتامبر بی اعتبار اعلام شده و همچنین برای موارد زیر پا گذاشتن قوانین در آینده اعمال می گردد و قانونگذارانی که سلب صلاحیت می شوند از سوی دولت هنگ کنگ اعلام خواهند شد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 آذر 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3799

به "رد صلاحیت 4 قانونگذار دموکراسی خواه هنگ کنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رد صلاحیت 4 قانونگذار دموکراسی خواه هنگ کنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید