رایزنی بشار اسد با معاون نخست وزیر روسیه در دمشق

به گزارش مجله پریها، به گزارش خبرنگاران به نقل از سانا، بشار اسد رئیس جمهور سوریه امروز با یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه و هیات همراه وی ملاقات و تبادل نظر کرد.

رایزنی بشار اسد با معاون نخست وزیر روسیه در دمشق

بر اساس این گزارش؛ دو طرف در این ملاقات به موضوع روابط دو جانبه و همکاری مالی پرداختند و فرایند اجرای توافق ها، اقداماتی در راستای اجرای سریع تر توافق ها و همچنین چالشها و راه های عبور از آن را آنالیز کردند.

بشار اسد و معاون نخست وزیر روسیه همچنین درباره چشم انداز آینده همکاری دو کشور و راه های تحکیم آن در همه زمینه ها به ویژه در زمینه انرژی، زیر ساخت ها، اجرای طرح های جدید سرمایه گذاری و صنعتی بحث و گفت و گو کردند.

رئیس جمهور سوریه و بوریسوف ابراز امیدواری کردند که توسعه همکاری های مالی و تجاری بین دو کشور که به طور پیوسته در حال توسعه و پیشرفت است تا رسیدن به سطح روابط راهبردی در سطح نظامی و سیاسی ادامه یابد.

دو طرف همچنین برای نشست های مشترک کمیته سوریه و روسیه که قرار است اواخر امسال میلادی برگزار گردد، اعلام آمادگی کردند.

بوریسوف گفت: هر بار که به سوریه می آییم شاهد بازگشت فرایند عادی زندگی هستیم اما هنوز در برابر ما کار زیادی قرار گرفته است. با رئیس جمهور اسد موضوعات مهمی را آنالیز کردیم از جمله پروژه های بزرگ برای بازسازی مالی سوریه از جمله زیر ساختهای فرودگاههای سوریه و راه آهن و جاده ها. ما شاهد بهبود آشکار اوضاع در شرق فرات هستیم و تاکید می کنیم که همه منابع طبیعی در اراضی سوریه باید در تملک دولت مشروع سوریه باشد و این ملک ملت سوریه است.

در این ملاقات ولید المعلم وزیر امورخارجه و معاون نخست وزیر سوریه، منصور عزام وزیر امور ریاست جمهوری سوریه علی غانم وزیر نفت سوریه، قیس خضر دبیر کل ریاست کابینه، ایمن سوسان معاون وزیر امور خارجه سوریه، و میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه و سفیر روسیه در دمشق حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3092

به "رایزنی بشار اسد با معاون نخست وزیر روسیه در دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی بشار اسد با معاون نخست وزیر روسیه در دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید