راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس در اسفراین مسدود شد

به گزارش مجله پریها، در راستای ممنوعیت ورود توریست و مسافر به شهر تاریخی بلقیس در شهرستان اسفراین، راه های دسترسی به این مجموعه تاریخی مسدود شد.

راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس در اسفراین مسدود شد

لذت بخشترین تجربه سفر را با آژانس دور زمین تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی، باهدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، بازدید از اماکن تاریخی و گردشگری ممنوع اعلام شده که در این راستا، راه های دسترسی به شهر بلقیس مسدود شد.

شهر بلقیس واقع در سه کیلومتری جنوب شهر اسفراین با شماره 4497 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده که است.

این شهر بقایای شهر کهن اسفراین در خراسان شمالی است که از سده های نخستین اسلام شکل گرفته و تا خاتمه دوره صفوی و اوایل قاجار زندگی در آن جریان داشته و به عبارتی بیش از هزار سال تاریخ اسفراین را در دل خود جای داده است.

انجام مطالعات و کاوش های باستان شناختی منجر به معرفی شهر بلقیس و تبیین اهمیت های فرهنگی آن شده و باعث تأسیس پایگاه میراث فرهنگی شهر بلقیس در سال 1388 شد. از این زمان، پایگاه شهر بلقیس به موازات کاوش های باستان شناختی، به انجام فعالیت های مرمتی در بخش های مختلف شهر به ویژه مرمت ارگ و نیز مقبره شیخ آذری پرداخته و برنامه های گسترده ای برای شناسایی و معرفی این میراث ارزشمند باستانی در دستور کار دارد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 3324

به "راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس در اسفراین مسدود شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های دسترسی به شهر تاریخی بلقیس در اسفراین مسدود شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید