دلیل اختلاف عرب و باقری: کاهش قرارداد 700 میلیونی

به گزارش مجله پریها، دلیل اختلاف کریم باقری با ایرج عرب، بحث بر سر کاهش قرارداد 700 میلیونی مربی پرسپولیس است. اتفاقی که به مذاق باقری خوش نیامده و او را وارد چالش جدیدی با مدیرعامل باشگاه نموده است.

دلیل اختلاف عرب و باقری: کاهش قرارداد 700 میلیونی

ماجرای اختلاف عرب و باقری

امیر اسدی ، فدراسیون فوتبال در جدیدترین اقدام به باشگاه ها اعلام نموده که بازیکن خارجی جذب نکنند، دور استخدام مربی خارجی را خط بکشند و به اردوی خارج از کشور هم نروند. کسی هم نیست به فدراسیون فوتبال انتقاد کند و علیه این موضوع عجیب موضع بگیرد. نه باشگاه ها و نه مدیران و مربیانی که در لیگ مشغول فعالیت هستند.

این توصیه گویا به گوش باشگاه پرسپولیس هم رسیده و آن ها را برای کاهش هزینه ها به تکاپو انداخته. به عنوان نمونه در تازه ترین خبری که رسانه ای هم شده، باشگاه به برانکو تذکر داده که باید یک دستیار کروات را کنار بگذارد و تعداد مربیان خارجی کادر فنی اش را کاهش بدهد. اتفاقی عجیب برای تیمی که همین یک هفته قبل سومین قهرمانی متوالی در لیگ برتر را جشن گرفت و همین یک سال قبل هم به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید.

این تذکر فقط مختص مربیان خارجی پرسپولیس نیست. مدیران باشگاه و در رأس آن ها ایرج عرب به دنبال راهکاری هستند تا دستمزد مربیانی ایرانی را نیز کاهش بدهند. همین موضوع و یادآوری یک صحنه از جشن قهرمانی پرسپولیس نشان می دهد که آن ها دست به چنین اقدامی زده و باعث شده اند تا کریم باقری- مهمترین عضو ایرانی کادرفنی پرسپولیس- با مدیرعامل پرسپولیس وارد چالش شود.

کریم باقری وقتی در جشن قهرمانی پرسپولیس به ایرج عرب رسید، برخورد سردی با او داشت. مدیرعامل باشگاه چند بار مربی پرسپولیس را با لفظ آقا کریم صدا زد اما باقری بی توجه به عرب جهت خود را ادامه داد و البته خیلی زود مدال را از گردن در آورد و در جشن قهرمانی هم حضور فعالی نداشت.

-

ماجرای اختلاف ایرج عرب و کریم باقری، برمی شود به دستمزدی که مربی ایرانی پرسپولیس در این فصل می گیرد. باقری برای یک فصل، قراردادی 700 میلیونی با پرسپولیس بسته و باشگاه هم موظف است این مبلغ را به حساب او واریز کند. گویا ایرج عرب در محفلی خودمانی از مبلغ قرارداد کریم باقری انتقاد نموده و مدعی شده باید راهی پیدا کند تا دستمزد او را کاهش بدهد. موضوعی که از همان جلسه به اطلاع باقری رسیده و او را عصبانی نموده است.

-

کریم باقری در پرسپولیس نقش یک مربی- مدیر توانا را بازی می نماید. همان نقشی که در استقلال کسی نیست به بهترین شکل انجامش بدهد. کریم با همان هیبتی که از دروان پرافتخار بازی در چهره او مانده و فریادهایی که در دوران بازیگری زیاد از او به یاد داریم و البته احترامی که نزد بازیکنان پرسپولیس دارد، حواشی تیم را مدیریت نموده و کمتر دیده ایم که خبر درگیری بازیکنان و مربیان از رختکن پرسپولیس بیرون بیاید. پرسپولیس بخش اعظمی از این اتفاق مثبت را مدیون حضور کریم باقری است. مربی 46 ساله ای که شاید فعالیتش از نظر فنی کمتر به چشم بیاید اما مدیریت او یکی از دلایل موفقیت پرسپولیس در سال های اخیر است.

-

ایرج عرب اما چشم روی تمام این توانایی ها بسته و عزم خود را جزم نموده تا از سر و ته قرارداد کریم باقری بزند و آن را صرف سایر امور باشگاه کند. حتی خبر می رسد نام باقری از لیست پرداختی ها خارج شده و او حدود دو هفته قبل و برخلاف سایر اعضای کادرفنی مبلغی را از باشگاه دریافت ننموده است. اتفاقی که به مذاق باقری خوش نیامده و او را با ایرج عرب وارد چالش جدیدی نموده. چالشی که شاید دود آن به چشم مدیرعامل باشگاه برود، مگر اینکه اتفاق جدیدی رخ بدهد و عرب بتواند کریم باقری را راضی نگه دارد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 2507

به "دلیل اختلاف عرب و باقری: کاهش قرارداد 700 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اختلاف عرب و باقری: کاهش قرارداد 700 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید