درخواست خودروسازان برای آزادسازی واردات و قیمت گذاری

به گزارش مجله پریها، دو خودروساز کشورو انجمن قطعه سازان در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهان آزادسازی واردات و قیمت گذاری خودرو شدند.

درخواست خودروسازان برای آزادسازی واردات و قیمت گذاری

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، دو خودروساز کشور در نامه ای به رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس خواهان آزادسازی واردات و قیمت گذاری خودرو شدند.

ریاست محترم کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی

جناب آقای دکتر اکبری تالارپشتی

با سلام

احتراماً عطف به جلسه مورخ 1400/2/20 در خدمت جنابعالی در محل دفتر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرویی کشور، چکیده نتایج مباحثات و تصمیمات متخذه فی مابین قطعه سازان و خودروسازان جهت مشخص راه حل خروج از بحران صنعت خودروسازی و قطعه سازی را به توضیح ذیل به استحضار می رساند:

1 خودروسازان و قطعه سازان کشور بر این اصل واحد اشتراک نظر دارند که به منظور رعایت حقوق مصرف نماینده و فراورینماینده، ایجاد شفافیت در بازار خودرو، خروج از شرایط انحصار و رعایت حق مصرف نماینده به اسم، ولی نعمتان این صنعت، لازم است تا روش قیمت گذاری خودرو ها در قالب 2 دسته خودرو های عمومی و اختصاصی که به وسیله وزارت صمت تعیین می گردند، به صورت ذیل اصلاح شود:

الف خودرو های عمومی: (خودرو هایی که عموم مردم چه در بخش کم عایدی و چه با عایدی مبه وسیله جامعه استفاده می نمایند)، با فرمول بهای تمام شده و در نظر گرفتن حداقل 5 درصد سود با تأیید و نظارت وزارت صمت.

ب خودرو های اختصاصی (که همان خودرو های اختصاصی یا لوکس فراوری داخل هستند که مشابه خارجی هم در جامعه دارند و خودرو های نسبتاً گران قیمت محسوب شده و دارای مشتریان خاص هم هستند) با پیشنهاد هیئت مدیره شرکت ها و تأیید و نظارت وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اساس شرایط عرضه و تقاضای بازار.

2 بدیهی است خودروسازان و قطعه سازان مخالفتی با آزادسازی واردات خودرو نداشته و آن را موجب بهبود فضای رقابتی و ایجاد آرامش در بازار و نزد مصرف نمایندگان می دانند.

بر این اساس از حضرتعالی درخواست دارد تا با جلب نظر مساعد کلیه نهاد های دخیل در این امر دستورات لازم جهت اجرایی نمودن پیشنهاد فوق را امر به ابلاغ بفرمائید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 27 آذر 1400 گردآورنده: pariha.com شناسه مطلب: 4318

به "درخواست خودروسازان برای آزادسازی واردات و قیمت گذاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست خودروسازان برای آزادسازی واردات و قیمت گذاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید